Parlamentinis Švietimo ir mokslo komitetas (ŠMK) balsų dauguma nutarė į Švietimo tarybą deleguoti prof. Saulę Mačiukaitę-Žvinienę. Už jos kandidatūrą balsavo 7 komiteto nariai, už kitos kandidatės – Vilijos Targamadzės – 3.
ŠMK svarstė dvi kandidatūras – iki šiol Švietimo tarybai vadovavusios prof. Vilijos Targamadzės ir buvusios prezidentės Dalios Grybauskaitės patarėjos prof. Saulės Mačiukaitės-Žvinienės. Komiteto narė Aušra Papirtienė kandidačių klausė, kokia yra jų motyvacija dalyvauti Švietimo taryboje.
Atsakydama į klausimą V. Targamadzė kalbėjo jau kurį laiką buvusi Švietimo tarybos pirmininke ir, kaip sakė, per jos vadovavimo laiką, dirbant su trimis skirtingais ŠMK pirmininkais, pavyko nemažai nuveikti: „Įdirbis, praktika ir mano, kaip ugdymo mokslo srities veikla, rodo, kad aš galėčiau nemažai nudirbti švietimo labui. <...> Mano tyrimai, dalyvavimas europinėje veikloje, leidžia teigti, kad galiu judėti ir dirbti kartu su švietimiečiais, manau, kad turiu nemažos jų dalies pasitikėjimą.“
Kita kandidatė, S. Mačiukaitė-Žvinienė kalbėjo, kad su kai kuriais komiteto nariais teko dirbti ir ankstesnėse kadencijose. Ji teigė švietime dirbanti jau daugiau nei 15 metų, o pastaruosius penkerius metus buvo prezidentės patarėja švietimo klausimais.
„Mes tikrai inicijavome ne vieną įstatymą su jumis kartu. Kalbant apie Švietimo tarybą, atstovavimą komitetui, tikiu, kad galėčiau sėkmingai atstovauti tiek komiteto interesus, tiek būti tiltu tarp Seimo komiteto ir Švietimo tarybos. Švietimo taryba turi būti labiau girdima“, – teigė S. Mačiukaitė-Žvinienė.
Paklausus, kokias problemas mato švietime, V. Targamadzė kalbėjo, kad pirmiausia reikėtų pagalvoti ar sistema iš tikro veikia kaip sistema. Ji teigė, kad buvo daug pokyčių ir sistema yra išbalansuota. Profesorė taip pat kalbėjo, kad labai svarbus partijų susitarimas dėl švietimo.
„Reikia susėsti ir susitarti dėl esminių dalykų. Esminis dalykas yra kokybė. Į kokybę turime eiti. Bendradarbiaujant, susitelkiant yra įmanoma. Mano supratimu, svarbiausias dabar yra susitarimas“, – sakė V. Targamadzė.

S. Mačiukaitė-Žvinienė taip pat kalbėjo apie kompleksiškumo svarbą, tačiau, ji teigė, kad 10 metų stebėti, kaip vaikų pasiekimai krenta žemyn, yra skaudu kiekvienam: „Priežastys to yra įvairios – socioekonominės, mokytojų rengimas, jos susijusios ir su tinklu, demografiniais pokyčiais. Galiausiai, to pasekmė, kad mūsų vaikų pasiekimai 10 metų iš eilės eina žemyn.“
Savo atstovus į Švietimo taryba, be kita ko, deleguoja ir Rektorių konferencija, švietimo ir mokslo ministras, švietimo darbuotojams atstovaujančios profesinės sąjungos, Lietuvos pramonininkų konfederacija ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų atstovybė, Kolegijų direktorių konferencija ir t.t.
Švietimo taryba turi teisę deleguoti vieną LRT tarybos narį, į šios kadencijos LRT tarybą deleguota V. Targamadzė.