Lietuvoje

2019.09.02 05:30

Kitokie „pirmokai“ – dėl mokytojavimo metė ilgus metus turėtus darbus

Modesta Gaučaitė, LRT.lt2019.09.02 05:30

Pirmadienį šalies mokyklų slenksčius pirmą kartą peržengia šimtai moksleivių, plačiomis akimis į viską žvelgiančių pirmokų. Tačiau ne tik vaikai pirmąsias mokslo metų dienas gali vadinti nauja pradžia. Šis rugsėjis ypatingas ir pirmą kartą prieš klasę stojantiems pedagogams.

Saulėtos paskutinės vasaros dienos. Susitinkame su dviem būsimaisiais mokytojais – Nagliu ir Milda. Jie abu nėra ką tik studijas baigę studentai. Priešingai – tiek Naglis Jonuška, tiek Milda Klimaitytė iki šiol dirbo kitus darbus, visiškai nesusijusius su pedagogika. Taigi, šią rugsėjo 1-ąją jie taip pat pirmokai, tik šiek tiek kitokie.

Tačiau nuo pirmadienio jie jau yra mokytojai. Naglis Kauno Veršvų gimnazijoje moksleivius mokys ekonomikos ir verslumo, o Milda peržengs Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos slenkstį ir vaikus mokys prancūzų kalbos vingrybių. Abu pašnekovai į mokyklas pasuko su programa „Renkuosi mokyti!“

„Aš pats savęs vis dar to klausiu ir randu keletą priežasčių“, – paklaustas, kodėl nusprendė pasirinkti mokytojo kelią, sakė Naglis. Kaip pagrindinę tokio sprendimo priežastį jis įvardijo savęs ieškojimą.

Pastaruosius 15 metų Naglis dirbo privačiame sektoriuje, vienoje įmonių ėjo rinkos tyrimų projektų vadovo pareigas. Kaip jis pasakojo portalui LRT.lt, šis darbas jam patiko, tačiau bėgant laikui Naglis pajuto, kad užsisėdėjo, o veikla nebeteikia visaverčio džiaugsmo.

„Pati veikla man buvo įdomi, patiko įmonė, kurioje dirbau, kolektyvas taip pat, buvo draugiška aplinka. Tačiau atsirado jausmas, kad nebeįprasminu savęs, ir tada nusprendžiau ieškoti kitos veiklos, kurioje galėčiau save realizuoti. Išbandęs keletą veiklų atsidūriau čia ir tikiuosi, kad tai bus paskutinė stotelė“, – kalbėjo Naglis.

O Milda su meile į švietimo sritį žiūrėjo jau seniai. Jauna moteris pasakojo, kad pedagogika ją visada traukė. Dar baigusi prancūzų filologijos studijas ji puoselėjo mintis tapti mokytoja. Visgi kortos susidėliojo taip, kad Milda taip pat pasuko į privatų sektorių, kuriame dirbo kelerius metus.

„Dirbau vienoje įmonėje, vėliau – sėkmingame lietuvių startuolyje. Mano darbas man labai patiko, bet laikui bėgant supratau, kad tai nėra ta sritis, kurioje norėčiau dirbti visą gyvenimą. Visada labai norėjau dirbti pedagogikos srityje, švietime. Tai man atrodo labai prasminga veikla“, – pasakojo Milda.

Lūkesčiai – įdomios dienos ir ryšys su vaikais

Abu mokytojai neslėpė jaudulio dėl beprasidedančios naujos veiklos. Tiesa, jų sprendimas iš ilgametės veiklos pasukti į mokytojavimą sulaukė įvairių reakcijų. Naglis kalbėjo, kad jo aplinkoje reakcijos siekė nuo vieno kraštutinumo, iki kito: „Nuo bandymo suprasti ir mandagaus nutylėjimo, iki didelio susižavėjimo ir padrąsinimo.“

O štai Milda sakė, kad nors artimiausioje aplinkoje ir buvo kalbėjusiųjų, kad toks darbas gali būti sunkus, o mokytojo specialybė nėra iš paklausiausių, įvertinus bendrai – palaikymas buvo didžiulis. „Buvo, kad ir pati pagalvojau, kad reikia likti, kur esu, gal palaukti kitų metų, bet mano draugai, artimieji labai palaikė ir sakė, kad tai yra mano kelias, kad turiu eiti mokytojauti“, – prisiminė Milda.

Kadangi į mokyklas jie keliauja per „Renkuosi mokyti!“, būsimi pedagogai turėjo išeiti mėnesį trukusius kursus. Tiesa, jie abu kalbėjo, kad pasiruošimas truko ilgiau, o Milda pasakojo, kad pamokų akcentus dėliojosi visą vasarą.

Paklausti, su kokiais lūkesčiais žengia į mokyklą, tiek Milda, tiek Naglis sakė besitikintys užmegzti ryšį su mokiniais bei vesti pamokas taip, kad mokiniams būtų įdomu. „Tikiuosi, kad atrasiu džiaugsmą dirbti, kurti ir bendrauti. Keliu sau tokius lūkesčius ir tikiuosi, kad būsiu naudingas jaunajai kartai“, – sakė Naglis, kuriam teks mokyti 7–12 klasių mokinius.

Tuo tarpu Milda sakė sieksianti, kad pamokos būtų išskirtinės ir įdomios tiek antrokams, tiek ir vyresniems vaikams, kuriuos jai teks mokyti. Prancūzų kalbos mokysianti Milda kalbėjo labai norinti, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo jų charakterio bruožų, pamokose jaustųsi jaukiai, būtų sudominti, o po pamokų išeitų degančiomis akimis.

Visgi pašnekovai neneigė, kad darbe iškils ir iššūkių, sunkumų, juos tikisi įveikti. Naglis sakė neabejojantis, kad bus sudėtingų situacijų, nes nuo jų niekas nėra apsaugotas – net ir didelę patirtį sukaupę pedagogai: „Aš einu atvirai ir pasirengęs iššūkiams.“

Aktualijos negąsdina

Pastaruosius metus bene garsiausiai minima su švietimu susijusi aktualija – mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistemos įvedimas. Nors dėl tokios reformos kilo daug triukšmo, o pedagogai ne kartą išreiškė nepasitenkinimą, portalo LRT.lt kalbinti pedagogai sakė, kad tai jų sprendimui tapti mokytojais įtakos neturėjo.

Naglis tai vadino foniniu triukšmu ir sakė: „Mano apsisprendimui tai įtakos neturėjo. Jaučiuosi pasiekęs tą etapą gyvenime, kai ne pinigai, turbūt, lemia sprendimus, į kurią pusę eiti.“ O Milda kalbėjo į mokyklą einanti su visai kitokiais tikslais ir vedina vidinės motyvacijos, vertybių.