Lietuvoje

2019.05.21 16:06

Tyrimo išvados: per incidentą Marijampolėje orlaiviai buvo per arti, bet pavojus nekilo

Saulius Jakučionis, BNS2019.05.21 16:06

Per balandį įvykusį incidentą virš Marijampolės keli orlaiviai buvo per arti vienas nuo kito, tačiau realus pavojus kilęs nebuvo, antradienį pranešė vidinį tyrimą atlikusi valstybės įmonė „Oro navigacija“.

„Pagal Europos Sąjungoje naudojamą aviacijos incidentų tyrimo metodiką, minėtas įvykis nėra priskirtinas nei prie avarijų, nei prie pavojingų incidentų“, – teigiama pranešime.

Tyrimo metu paaiškėjo, kad balandžio 20 dieną Lietuvos oro erdvėje įvyko incidentas, kurio metu tarp dviejų orlaivių nebuvo išlaikytas būtinas atstumas – vadinamasis skirstymo minimumas.

Suveikus abiejų orlaivių susidūrimų ore vengimo sistemoms (ACAS), įgulos gavo jų patariamuosius sprendimus, kaip išvengti susidūrimo.

Vykdant patariamuosius nurodymus, viena iš įgulų gavo kitą sistemos pranešimą – susidūrimui su trečiu orlaiviu išvengti.

Anot „Oro navigacijos“, dėl sėkmingų sistemos ir žmonių sprendimų didesnių incidentų buvo išvengta.

Valstybės įmonė teigia, kad incidento sunkumo laipsnį lemia keli parametrai. Vienas jų – nustatyto skirstymo minimumo pažeidimo dydis, kuris nagrinėjamu atveju nebuvo toks, kad atitiktų pavojingo incidento laipsnį.

Anot jos, kitas vertinimo veiksnys susijęs su tuo, kaip susiklosčiusią situaciją suvaldo tiek skrydžių vadovas, tiek pilotas.

Nagrinėjamu atveju priartėjus orlaiviams, situacija ištaisomųjų veiksmų etape buvo pakankamai valdoma tiek skrydžių vadovo, tiek pilotų, todėl rizikos laipsnis nesiekia pavojingo incidento, nurodė „Oro navigacija“.

Dar preliminaraus tyrimo metu buvo nustatyta, kad incidento metu horizontalus atstumas tarp orlaivių buvo ne mažesnis nei 5 kilometrai, vertikalus – ne mažiau kaip 200 metrų.

Portalas 15min.lt anksčiau skelbė, kad incidentas įvyko galbūt dėl pervargusio skrydžių dispečerio.

„Oro navigacija“ BNS nurodė, kad skrydžių vadovas nei prieš pamainą, nei pamainos metu nusiskundimų dėl sveikatos būklės neturėjo, o poilsiui skirtą pertraukų laiką įvertino kaip pakankamą.

Įmonės duomenimis, pernai Lietuvoje buvo įvykę du panašaus pobūdžio incidentai.

„Oro navigacija“ sako šiuo metu diegianti modernesnę sistemą, perspėjančią apie pavojingą orlaivių priartėjimą.

Apie incidentą buvo informuota Teisingumo ministerija, Europos aviacijos saugos agentūra bei Transporto kompetencijų agentūra.