Lietuvoje

2019.04.22 13:17

Monkevičius apie mokymo profiliavimą: neįsivaizduoju matematiko, neturinčio kalbos ar istorijos žinių

Jonė Kučinskaitė, LRT Radijo laida „Dešimt balų“, LRT.lt2019.04.22 13:17

Moksleiviams reikia užtikrinti bendrą visų dalykų lygį, kad jie nebūtų vienpusės asmenybės, LRT RADIJUI sako Švietimo, sporto ir mokslo ministras Algirdas Monkevičius. Anot jo, mokymo profiliavimas yra reikalingas, tačiau atskiras kiekvieno moksleivio poreikių individualizavimas reikalauja daug lėšų.

Mokinių profiliavimas yra susijęs su tuo, kad nuo 11 klasės mokiniai turi galimybę dalies disciplinų nebesimokyti, tačiau po 12 klasių jie neretai supranta, kad atsisakę tam tikrų dalykų, negali įstoti ten, kur juos traukia.

A. Monkevičiaus teigimu, pamokų skaičius negali viršyti daugiau valandų, nei vaikas yra pajėgus mokytis. Anot jo, mokymosi laiką reikia panaudoti kiek įmanoma kokybiškiau, kad mokiniai būtų išugdyti, kaip asmenybės, bet tuo pačių įgytų žinių ir įgūdžių.

„Tam reikia nemažai dirbti ir labai svarbu mokslus kiek galima labiau pritaikyti individualizuotai prie vaiko poreikių ir atsiskleidžiančių gebėjimų. 1–18 metų tarpsnyje jie labiau mato savo kelius, kur galėtų šiek tiek daugiau laiko skirti pasimokymui ir mokykla galėtų tai atliepti“, – LRT RADIJUI komentuoja A. Monkevičius.

A. Monkevičiaus aiškinimu, mokinių profiliavimas vyksta visame pasaulyje, tačiau kiekvieno poreikių individualizavimas reikalauja daug lėšų.

„Jeigu jį visiškai pritaikyti, tai reikėtų kiekvienam vaikui pritaikyti atskirą mokymosi planą, kad jis būtų kiek įmanoma sėkmingesnis, kad jis neprarastų motyvacijos, noro mokytis, kad tai būtų vertinga ir jis save atskleistų, turėtų gebėjimus, žinias, būtų pasirengęs toliau mokytis ir turėtų sėkmingą gyvenimą“, – sako jis.

Kaip teigia ministras, mokinių profiliavimas paprastai vykdomas stengiantis juos grupuoti pagal poreikius. Anot A. Monkevičiaus, kuo klasėse yra daugiau mokinių, tuo profiliavimas kainuoja mažiau.

„Visa tai yra labai brangu. Dažniausiai mokiniai yra grupuojami. Jeigu, pavyzdžiui, trečios gimnazijos klasės moksleivių mokykloje yra apie 200, tai galima sudaryti labai daug grupių, pritaikyti vaikams įvairius modulius pagal jų pasirinkimą, bet, jeigu yra nedidelė mokykla, toje klasėje yra, tarkime, tik 20 ar dar mažiau vaikų, tai yra gerokai sunkiau ir brangiau padaryti. Čia ir yra problema“, – teigia A. Monkevičius.

Jo manymu, mokinių profiliavimo nereikėtų atsisakyti – pravartu individualizuoti mokymą ir labiau jį pritaikyti prie vaiko gebėjimų.

„Moksleiviai turi būti ugdomi kaip asmenybės, jiems reikia sėkmingai pasiruošti studijoms, atskleidžiant savo gebėjimus ten, kur jie išryškėjo, jiems reikia užtikrinti tą bendrą visų dalykų lygį, kad jie nebūtų vienpusės asmenybės. Neįsivaizduoju matematiko, neturinčio kalbos ar istorijos žinių, ar jis gali būti sėkmingas žmogus. Reikia užtikrinti ir bendrą lygį, bet padėti šiek tiek labiau individualizuoti. Šito turime neatsisakyti, turime išteklius, kuriais disponuojama, reikia juos nukreipti tinkama linkme ir padėti mokytojams kelti kvalifikaciją. Manau, kad kieto profiliavimo turime atsisakyti, jis neturi būti griežtas, kad nenuskurdintų žmonių“, – sako A. Monkevičius.

Paklaustas, kada visuomenei bus pateiktos ugdymo turinio gairės ir prasidės mokyklinių programų turinio atnaujinimas, A. Monkevičius sako, kad tai yra vienas jo tikslų. Kaip teigia jis, mokyklų struktūra, profilavimas yra priemonės naujam turiniui įgyvendinti, o turinys yra ne kas kita, kaip išugdyti moksleivių asmenybės bruožai. Anot ministro, gaires būtina atnaujinti ir iki šių metų birželio pabaigos tai turės būti padaryta.

„Turinio atnaujinimo dalykai anksčiau buvo šiek tiek įklimpę, buvo bandoma keisti situaciją pakviestų ekspertų grupėje. Nors jų darbas ir buvo atliktas neblogai, į jį nebuvo įsitraukusios kitos asociacijos, visuomenės atstovai, turintys autoritetą, patirtį, kurie norėjo dalyvauti“, – komentuoja A. Monkevičius.

Plačiau – radijo laidos „Dešimt balų“ įraše.

Parengė Gabrielė Sagaitytė.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius