captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Vasiljevas apie parodą: mada privalėjo šaukti apie geresnį gyvenimą

Vilniuje atidaryta šeštoji paroda, surengta Lietuvos dailės muziejui bendradarbiaujant su žinomu mados istoriku ir kolekcininku Aleksandru Vasiljevu.
Parodos kvietimo viršelio fragmentas
Parodos kvietimo viršelio fragmentas

Vilniuje atidaryta šeštoji paroda, surengta Lietuvos dailės muziejui bendradarbiaujant su žinomu mados istoriku ir kolekcininku Aleksandru Vasiljevu.

„Nuo karo iki taikos“ – taip pavadinta naujoji A. Vasiljevo paroda iš gausios jo mados istorijos kolekcijos, surengta apimant praėjusio amžiaus penkto ir šešto dešimtmečio madą. Iš Latvijoje pasibaigusios ekspozicijos atvežta apie šimtą restauruotų suknelių,  šeši šimtai aksesuarų, kuriuos kolekcininkas įsigijo Prancūzijos, Anglijos ir Jungtinių Valstijų aukcionuose. A. Vasiljevas  pabrėžia, jog mada esanti istorijos veidrodis, kuriame pirmiausia atsispindi kultūrinė, politinė ir ekonominė situacija, o 1940–1950 metų periodą vadina sukrėtimų ir praradimų laikotarpiu, gausiu neįtikėtinų istorijų.

„Šis modelis labai įdomus – jis pasiūtas Šanchajuje, mados namuose „Moderni moteris“, kurie priklausė rusų emigrantei Aleksandrai Gramolinai. Ji šią suknelę pasiuvo balerinai Larisai Anderson. Po Stalino mirties A. Gramolina grįžo į Sovietų Sąjungą ir tapo Rygos modelių namų kūrybos vadove. Tai vienintelis atvejis, kai baltaodė emigrantė turėjo mados namus užsienyje, o Sovietų Sąjungoje vadovavo modelių namams“, – apie suknelę iš mados istorijos kolekcijos pasakoja mados istorikas, kolekcininkas A. Vasiljevas.

Parodoje eksponuojama ne viena suknelė, pasiūta būtent karo įkarštyje – pasak mados istoriko, net ir labiausiai įtemptu metu Paryžiuje sėkmingai veikė mados namai, tiekę aukštosios mados kūrinius vokiečių žmonoms ir juodajai rinkai. Anot kolekcininko, grįžtant kareiviams iš fronto, moterims teko konkuruoti dėl vyrų dėmesio ir būtent todėl mada stipriai keitėsi.

Pokario mada, pasak kolekcininko, skirta brandžiai moteriai, kuri gyvena amerikietiškoje svajonėje ir seka visuotiniu noru pasirodyti turtingesne nei esanti iš tiesų. Mada privalėjo šaukte šaukti apie geresnį gyvenimą, laimę bei turtus – todėl aksesuarai spindėjo auksu ir briliantais: tegul ir kurtais iš nebrangių imitacijų kaip metalo ar stiklo. Proginės suknelės turėjo būti tokios, kad moteris taptų puotos karaliene.

Paroda „Nuo karo iki taikos“ veiks Vilniuje, Taikomosios dailės muziejuje, iki gegužės 11 dienos. Be to, ateityje A. Vasiljevas planuoja atvežti apie 7-ojo dešimtmečio madą pasakojančią ekspoziją „Buduaro paslaptis“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close