Kultūra

2019.02.12 09:26

Ambicingiausias choro „Bel Canto“ projektas: pasaulinės žvaigždės ir rekordinis susidomėjimas

LRT.lt2019.02.12 09:26

Geriausias Lietuvoje nepriklausomas choras „Bel Canto“, praėjusiais metais surengęs ambicingą muzikinį projektą „Open to the World“, sulaukė rekordinio susidomėjimo. Choro septynių koncertų ciklą, skirtą Lietuvos Valstybės atkūrimo 100-mečiui, gyvai stebėjo daugiau nei 3 500 žiūrovų, o informacija apie projektą pasiekė šimtus tūkstančių šalies gyventojų, rašoma pranešime spaudai.  

„Open to the World“ koncertuose choras „Bel Canto“ pasirodė kartu su garsiausiais pasaulyje šiuolaikiniais kompozitoriais Eric Whitacre (JAV) ir Ola Gjeilo (JAV / Norvegija), geriausiais Švedijos chorais „Svanholm Singers“ ir „Sofia Vokalensemble“, elitiniu vokaliniu ansambliu „Voces8“ (JK) ir šveicarų choru „Männerstimmen Basel“.

Choro „Bel Canto“ meno vadovas ir dirigentas Egidijus Kaveckas teigia, kad tai buvo didžiausias ir ambicingiausias muzikinis projektas choro istorijoje.

„Esame Lietuvos patriotai ir chorinės muzikos fanai, todėl norėjome pristatyti publikai geriausius pasaulyje, kartu su jais švęsti mūsų šalies jubiliejų ir, žinoma, muzikuoti, mokytis, tobulėti. Lietuvos chorinės muzikos rinka vis dar gana archajiška, konservatyvi ir uždara, čia retai lankosi geriausi ir populiariausi pasaulyje chorinės muzikos kūrėjai ir atlikėjai. Todėl savo kukliu indėliu siekėme prisidėti keičiant šią situaciją, parodyti kokia įvairi, skirtinga, įtaigi yra chorinė muzika, kaip ji keičiasi ir vystosi. Mūsų patirtys su svečiais neabejotinai suteikė mums įkvėpimo, naujų idėjų ir žinių toliau tobulėti ir keistis. Tikiu, kad ir mūsų šalies publika, chorinės bendruomenės atstovai gavo naujų patirčių ir įspūdžių“, – teigia Egidijus Kaveckas.

Choro „Bel Canto“ prodiuseris Audrius Valatkevičius sako, kad „Open to the World“ projektas buvo ne tik didžiausias, bet ir brangiausias choro muzikinis projektas.

„Mūsų choro projekto biudžetas siekė beveik 132 000 eurų, daugiau nei pusę šios sumos gavome iš finansinių projekto rėmėjų: tarptautinės nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“, statybos kompanijos „Mitnija“, draudimo bendrovės „Seesam“, Lietuvos kultūros tarybos ir Vilniaus miesto savivaldybės. Neįkainojamą pagalbą gavome ir iš bičiulių: reklamos agentūros „Ogilvy“, naujienų portalo „Delfi“ ir LRT televizijos. Jų indėlis teikiant reklamos paslaugas ir užtikrinant projekto viešinimą taip pat buvo ypatingai reikšmingas. Be rėmėjų prisidėjimo nieko panašaus nebūtume sukūrę. Esam laimingi, kad mums pavyko sukurti vertę rėmėjams ir patenkinti jų lūkesčius“, – teigia Audrius Valatkevičius.

Pagrindinės „Open to the World“ projekto išlaidos

IŠLAIDOS

SUMA (EUR)

Honorarai projekto svečiams: Lietuvos ir užsienio šalių atlikėjai

61 200

Organizavimo kaštai: salių nuoma, autorinės teisės, LATGA, bilietų platinimas

14 350

Organizavimo kaštai: svečių apgyvendinimas, maitinimas, transportas

28 100

Video, audio, šviesų scenografija, techninis personalas

20 900

Reklamos priemonės, natos, smulkios organizavimo išlaidos

7 200

Viso

131 750

Pagrindiniai „Open to the World“ projekto viešinimo rezultatai

VEIKSMAI

MATAS

REZULTATAS

Žiūrovai salėse (7 koncertai Filharmonijoje ir Kotrynos bažnyčioje)

vnt.

3 516

Komunikacija choro Facebook (2018.03.01–12.22)

reach

~ 989 000

Engagement

%

~ 12

Komunikacija choro Facebook (2018.03.01–12.22): vaizdo įrašai

peržiūros

~ 185 000

Pranešimai, straipsniai, interviu žiniasklaidoje

vnt.

~ 27

Projekto video anonsai LRT TV

vnt.

150

Projekto reklamos skydeliai DELFI

parodymai

9 000 000

Projekto komunikacija užsienio svečių socialinėje žiniasklaidoje

vnt.

~ 160

Choras „Bel Canto“ užtikrins „Open to the World“ projekto tęstinumą ir tolesnę jo sklaidą. 2018 m. choro YouTube kanale, taip pat Spotify, Amazon, Apple Music, GooglePlay, publikuoti 9 koncertuose skambėjusių kūrinių vaizdo ir garso įrašai, dar mažiausiai 7 bus paskelbti šiais metais. Choro YouTube kanale esančius vaizdo įrašus kas mėnesį vidutiniškai peržiūri 50 000 žiūrovų, daugiausia iš JAV, Vokietijos, Prancūzijos, kitų Vakarų valstybių. Choro kūrinius Spotify, Apple Music vidutiniškai per mėnesį perklauso 1 400 klausytojų.

Choro „Bel Canto“ prodiuseris A. Valatkevičius juokauja, kad choro veikla šiek tiek prisideda ir prie turizmo skatinimo. Specialiai į choro „Open to the World“ koncertus pernai atvyko 32 žiūrovai iš Latvijos, Norvegijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir JAV.