captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvės dailininkės knygą išleis Prancūzijoje, Italijoje bei Japonijoje

Lietuvės dailininkės, knygų iliustruotojos Elenos Launikonytės erdvine knyga „Mėlynas sodas“ susidomėjo viena garsiausių Prancūzijos leidyklų „Gallimard“. Spalį knyga bus išleista Prancūzijoje, vėliau pasirodys ir Italijoje bei Japonijoje.
stop kadras
stop kadras

Vienoje žinomiausių Prancūzijos meno mokyklų Paryžiaus Ecole Estienne iliustravimo studijas baigusi dailininkė E. Launikonytė knygą „Le jardin bleu“ – „Mėlynas sodas“ – sukūrė kaip diplominį darbą. Jos darbo gynime dalyvavo ir dėstytojas, vienas iš Paryžiuje vykstančių Gražiausios knygos rinkimų „La Nuit du Livre“ komisijos narys. Jis pastebėjo Elenos darbą ir pasiūlė jį parodyti leidyklai „Gallimard Jeunesse“ ir pabandyti ją išleisti. Elena pasakoja taip ir padariusi – nusiuntė keletą nuotraukų, aprašymą ir gavo teigiamą atsakymą, leidėjus knyga sudomino ir jau šį spalį ji bus išleista Prancūzijoje 7000 egzempliorių tiražu. Taip pat knygą išleis ir Japonijos bei Italijos leidyklos.

„Buvo noras papasakoti istoriją apie naktį, kai vaikas išeina į savo namų aplinką, į namų sodą, ir tarsi ta aplinka jam yra labai gerai žinoma, bet naktis, tamsa ją transformuoja. Tie patys pažįstami pavidalai pasikeičia į visiškai fantastinius objektus, nes tamsoje nematom visko labai aiškiai ir mūsų fantazija prikuria trūkstamas dalis. Norėjau kalbėti būtent apie tai, kaip gimsta fantazija, ryšys su savo vidiniu pasauliu, atsiribojant nuo išorinės realybė. Tas mėlynasis sodas yra tarsi vaiko vidinis pasaulis, kuriame jis kažkiek susipažįsta patys su savimi“, – knygos idėją atskleidžia autorė.

Elena pasakoja, kad kurti vadinamą „pop up“, arba erdvinę knygą, nusprendė todėl, kad tokia forma geriausiai tiko jos norimai temai atskleisti.

„Žinojau, kad tai turės būti erdvinė knyga, nes tai siekia panardinti skaitytoją, mažą ar didelį, į pačią knygą, jį paversti jos dalyviu. Ieškojau, kokia forma tai knygai galėtų suteikti mano norimą rezultatą. Tada ieškojau, kokia galėtų būti vizualinė išraiška – ar piešiniai, ar tapyba, ir supratau, kad formos turtingumas kertasi su piešinio turtingumu, ir tas piešinys pavirto kirpimo linija. (...) Kai pabaigiau tą projektą, pagalvojau, iš kur tie karpiniai ateina, supratau, kad vis tiek yra kažkur matyta. Verbos, karpiniai, paukščiai, šiaudiniai sodai – vis tiek tai yra kažkur užsikodavę“, – sakė kūrėja.

Daugiau apie būsimą knygą – Margaritos Alper reportaže.

stop kadras

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...