captcha

Jūsų klausimas priimtas

Akordeono žvaigždė R. Galliano: akordeonas turėtų būti orkestro priekyje, o ne gale

Richardas Galliano – vienas žymiausių šiuo metu koncertuojančių akordeonininkų pasaulyje. Akordeono virtuozo koncertiniai turai tęsiasi nuo Barbikano centro Londone iki Linkolno centro Niujorke. R. Galliano – Astoro Piazzollos mokinys, artimas draugas bei jo muzikos atlikėjas, grojęs kartu su Charles`iu Aznavouru, Wyntonu Marsalisu ir daugeliu kitų, – įkvėpė naujos gyvybės prancūzų akordeono grojimo tradicijai ir patentavo naujosios miuzetės stilių.
Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.

„Jau labai seniai akordeonininkai groja džiazo ir klasikinę muziką. Pavyzdžiui, 1940 m. Amerikoje akordeonininkai grojo su tokiais džiazmenais kaip Benny Goodmanas, Ernie Felici, Artas Van Damme`as, šis irgi buvo akordeonistas ir grojo džiazą – visi jie mane įkvėpė groti. Kalbant apie klasikinę muziką, Rusijoje, Prancūzijoje viskas klostėsi panašiai. Vienas iš akordeonininkų – Freddy Balta – grojo klasikinę muziką, ši muzika buvo atliekama tik labai siauram klausytojų ratui. Prieš kelerius metus turėjau galimybę įrašyti savo pirmąjį klasikinės muzikos – Johanno Sebastiano Bacho – diską“, – išskirtiniame interviu pasakoja akordeono žvaigždė R. Galliano.

Pasak prancūzų atlikėjo, diskas buvo parengtas įrašų studijoje „Gramofonas“. Įrašyti diską tokioje garsioje įrašų studijoje kaip „Gramofonas“ buvo tikras iššūkis.

Akordeonas toks pat instrumentas kaip visi – nereikia jo nustumti į šalį, sako pašnekovas.

„Jis turi susilyginti su kitais instrumentais. Akordeonas puikiai tinka visokiai muzikai: džiazui, klasikinei muzikai, operai. Nors operoje akordeonas nėra labai populiarus, čia jis galėtų labai įdomiai suskambėti. Keletą kartų akordeonas tikrai yra skambėjęs operoje, bet nepakankamai. Reikia išnaudoti gražų akordeono tembrą, jis turėtų būti orkestro priekyje, o ne gale“, – sako R. Galliano.

Akordeonistas tikina, kad instrumentas yra toks pat įdomus kaip ir fleita ar obojus, o kompozitoriai turėtų tai suprasti ir įtraukti akordeoną į savo kūrinius.

Jis turi susilyginti su kitais instrumentais. Akordeonas puikiai tinka visokiai muzikai: džiazui, klasikinei muzikai, operai. Nors operoje akordeonas nėra labai populiarus, čia jis galėtų labai įdomiai suskambėti

R. Galliano

Savo interviu R. Galliano yra sakęs, kad jaučiasi gerai grodamas bet kurio žanro muziką ir kad jam didžiausias džiazmenas yra J. S. Bachas.

„Mėgstu groti man patinkančią, nesudėtingą muziką. Man patinka ir džiazas, ir klasikinė muzika. Groju tai, kas man išeina, jei neišeina, jei muzika skamba nenatūraliai, aš jos negroju, – aiškina muzikantas. – Kalbant apie mano citatą, ta mintis atėjo man begrojant. Kartą Nicoje, ant jūros kranto, išgirdau saksofonininką, grojantį džiazą. Jis buvo labai geras gatvės muzikantas. Sustojau tolėliau paklausyti, kaip jis saksofonu altu J. S. Bacho partitą fleitai groja džiazo stiliumi. J. S. Bachas yra muzikos tėvas, jis buvo pranašas ir genijus. Visa muzika yra susikoncentravusi į J. S. Bacho kūrinius.“

Galima groti kitus stilius, bet visi yra įkvėpti J. S. Bacho muzikos: ar tai būtų Fredericas Chopinas, ar Wolfgangas Amadeus Mozartas, ar džiazo atlikėjai, tai – mūsų muzikos pagrindas, priduria akordeonininkas.

Visas pokalbis su R. Galliano – laidos „Skambantys pasauliai su Nomeda Kazlaus“ įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...