captcha

Jūsų klausimas priimtas

Perturbator: pusiau žmogus, pusiau – „Moog“ sintezatorius

Kvaila teigti, kad elektroninėje muzikoje nėra „gyvų“ instrumentų, LRT.lt sako atlikėjas Perturbator. „Metalistai mane dažnai kaltina, kad negroju „gyvais“ instrumentais. Jie nesupranta elektroninės muzikos, todėl ją mistifikuoja. Jie nesuvokia, kaip vienas žmogus scenoje gali skambėti kaip visa grupė. Jeigu dainoje naudoji boso partiją, kodėl negroji bosine gitara? Dabar 2016 metai, tokių klausimų kilti jau neturėtų“, – teigia jis.
Karolio Budrecko nuotr.
Karolio Budrecko nuotr.

Nuo vaikystės grojęs gitara įvairiose metalo grupėse, vieną dieną Perturbator nusprendė, kad jam metalo negana ir pradėjo kurti elektroninę muziką. Jis išpopuliarėjo labai šiuolaikiniu būdu – internetu, sudėjęs savo muziką į „Soundcloud“ ir „Bandcamp“. Pastarajame keli jo albumai vis dar yra TOP 80 pagal atsisiuntimų kiekį.

Kaip Perturbator pasakoja LRT.lt, nors jo atliekama muzika gali būti vadinama synthwave, jis dažniau kviečiamas groti metalo renginiuose. „Sunku pasakyti, kodėl jie mane mėgsta. Galbūt todėl, kad visgi laikau save metalistu, daugiausiai klausau metalo. Tiesą sakant, Perturbator muziką kuriu taip, kaip kurčiau metalą“, – LRT.lt pasakoja atlikėjas.

Festivalyje „Devilstone“ DJ programą pristatęs Peturbator turėjo laiko atsakyti į kelis LRT.lt klausimus.

– Grojate ir kuriate muziką nuo vaikystės. Kaip atsitiko, kad ja susidomėjote?

– Iš tėvų. Mano tėvas, Nickas Kentas, buvo vienas pirmųjų „Sex pistols“ ir „London SS“ [iš šio projekto vėliau susiformavo legendinės pankroko grupės „The Damned“ ir „The Clash, – LRT.lt] narių, o dabar yra rašytojas ir muzikos kritikas „NME“ ir „Guardian“. Jis rašo apie metalą ir roką. Mama, taip pat muzikos žurnalistė, daugiausiai rašo apie labai sunkų ir intensyvų metalą. Galima sakyti, taip ir susipažinau su muzika. Nuo vaikystės tėvams turėdavau detaliai paaiškinti, kodėl man patinka vienokia ar kitokia muzika (juokiasi).

– Tėvai yra didžiausi jūsų kritikai?

– Ne. Jie muzikos kritikai, tačiau aš esu jų sūnus, todėl jiems įvertinti mane objektyviai yra labai sunku. Kažkada susitarėme, kad jie niekada neanalizuos mano muzikos.

Net ir dabar jie kartais pasako, kad jiems patinka, bet nelabai tuo tikiu, nes juk jie – mano tėvai. Aišku, smalsu sužinoti jų nuomonę, bet nemanau, kad tai daug ką pakeistų.

– Nuo vaikystės klausėte metalo, kaip atsitiko, kad pradėjote groti elektroninę muziką?

– Iš nuobodulio. Grojau gitara keliose metalo grupėse, bet jeigu grupėje esi gitaristas, kūrybai nelabai lieka vietos. Visada turėjau daug idėjų, bet grupėje idėjų turi visi, taigi tavo idėjos niekada nebus 100 proc. įgyvendintos. Todėl nusprendžiau muziką daryti vienas.

– Metalo ir elektroninės muzikos kompozicija labai skiriasi. Kaip parašėte pirmą dainą? Atsisėdote prie kompiuterio ir tiesiog maigėte klavišus, kol išgavote norimą melodiją?

(Juokiasi) Galima sakyti, taip ir buvo. Buvau labai jaunas, galvojau, kad elektroninė muzika yra labai paprasta. Tik vėliau supratau, kaip smarkiai klydau.

Mano pirmieji kūriniai buvo tikrai prasti. Tiesiog atsisiunčiau programų, skirtų kurti muzikai, ir bandžiau kurti. Pirmųjų kūrinių niekada neišleidau. Jie buvo skirti mokymuisi.

– Kaip dabar kuriate muziką? Ką naudojate?

– Vis dar naudoju tą pačią programą, kaip ir naudojau pirmiems bandymams, – „FL Studio“. Taip pat, žinoma, sintezatorius. Kuriu muziką 50 proc. programomis, 50 proc. – sintezatoriais, gitaromis, akustiniais instrumentais ir pan.

– Ką naudojate gyviems pasirodymams?

– Dabar naudoju du „Moog“ sintezatorius – „SUB 37“ ir „Prophet 6“. Dar turiu „Korg MS 20“, bet jį naudoju tik midi sample`ams.

– Kas jus įkvepia? Jūsų muzikos kryptis labai panaši į amerikiečių projektą „Gatekeeper“.

– Labai mėgstu „Gatekeeper“. Kai pradėjau kurti elektroninę muziką, kaip jau sakiau, nieko apie ją nežinojau. Buvau ją girdėjęs tik, pavyzdžiui, mokslinės fantastikos filmuose. Tai buvo elektroninė muzika, kurią šiek tiek žinojau. Norėjau sukurti kažką panašaus – vintažinio, kinematografiško. Sakau, kad kuriu muziką neegzistuojantiems mokslinės fantastikos filmams.

– Metalo grupės sąstatas dažniausiai yra gitaros, bosas ir būgnai. Kaip į Perturbator muziką reaguoja metalistai? Ar nesako, kad negrojate „gyvais“ instrumentais, o tiesiog „spaudote mygtukus“?

– Metalistai galvoja, kad mano muzika skirta elektroninės muzikos mėgėjams, o elektroninės muzikos mėgėjai – kad metalistams. Taigi esu tarp šių scenų. Tačiau, kiek teko keliauti, mano muziką vis vien geriau sutinka metalistai. Jeigu reikėtų rinktis, sakyčiau, kad esu labiau metalistas.

Visgi metalistai mane dažnai kaltina, kad negroju „gyvais“ instrumentais. Jie nesupranta elektroninės muzikos, todėl ją mistifikuoja. Jie nesuvokia, kaip vienas žmogus scenoje gali skambėti kaip visa grupė. Jeigu dainoje naudoji boso partiją, kodėl negroji bosine gitara? Dabar 2016 metai, tokių klausimų kilti jau neturėtų.

– Sintezatoriais grojantys muzikantai dažnai yra susiskirstę pagal tai, kokius sintezatorius naudoja, kokie jiems atrodo geriausi. Vieniems patinka analoginiai, kitiems – skaitmeniniai. Kurią pusę renkatės jūs?

– Suprantu, ką turi omeny. Manau, kad gana kvaila pasirinkti tik vieną pusę, kai gali rinktis, naudoti visokius sintezatorius ir programas. Reikia išbandyti viską, maišyti. Taip muzika turės platesnį spektrą, o muzikantas – daugiau galimybių.

– Internete sklando legenda, kad esate pusiau žmogus, pusiau – sintezatorius. Koks sintezatorius?

– Moduliarinis... Turbūt „Moog“. Tai yra klasika. Ne mano mėgstamiausias, bet išbandytas laiko.

Visų nuotraukų autorius – Karolis Budreckas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...