captcha

Jūsų klausimas priimtas

Paroda VDA Nidos meno kolonijoje: palmės, sintetiniai dariniai ir politiniai kūnai

Liepos 23 dieną, šeštadienį, 18 val. VDA Nidos meno kolonijoje (Taikos g. 43, Nida) atidaroma paroda „Hibridiniai peizažai“. Tai Nidos meno kolonijoje jau rezidavusių ir plėtoti savo idėjų vėl sugrįžusių menininkų paroda. Joje eksponuojami per pastaruosius du šios vasaros mėnesius čia gyvenusių ir kūrusių menininkų darbai, su žiūrovais mezgantys dialogą ne tik apie sukonstruotus Nidos kraštovaizdžius, bet ir sparčiai kintančius globalaus pasaulio įvaizdžius.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Aštuonių menininkų ir jų kolektyvų darbuose hibridiniai peizažai išnyra tada, kai kilstelėję kurortinę Nidos odą ir išsklaidę idiliškos gamtos miglą, kūrėjai parodo, jog Neringa anaiptol nėra tik tokia, kokią ją esame įpratę matyti.

Suvenyrinį vienas kitą dengiančių miško, smėlio, vandens ir dangaus horizontų kraštovaizdį parodoje bandoma paneigti, teigiant, kad į Kuršių neriją įžengiame kaip į tokį pat dirbtinį, tik žaliąjį muziejų – istorinių (miškininkystės) technologijų ir gamtos sąveikos parką, rašoma pranešime spaudai.

Plėtodami ir ankstesnėje rezidencijoje pradėtas, ir specialiai parodai pasiūlytas idėjas, menininkai į hibridinį parodos kūną sujungia skirtingas rezidavimo patirtis ir laikotarpius. „Hibridinių peizažų“ erdvėje išnyksta sezoniškumas, trindamas skirtumus tarp vasaros ir žiemos, o laikas ištįsta taip, kad tai, kas buvo pradėta prieš trejus ar penkerius metus, materialiu kūnu tampa tik dabar.

Parodoje skirtis tirpsta ir tarp lokalumo bei globalumo – iš vietoje rastų medžiagų ar kilusių klausimų sukurti kūriniai turi prasmę ir kitose gaublio pusėse. Pasaulinio atšilimo akivaizdoje menininkai pateikia utopinės, o kai kuriais atvejais ir distopinės ateities scenarijus. Pavyzdžiui, vokiečių menininkės Franziskos Nast dirbtinės palmės padeda suprasti ne tik tai, ko Nidai trūksta iki pilnavertiško kurorto, bet ir kodėl biuruose, namuose ar mokyklose įkaliname tropikų, kuriuose nebuvome, įvaizdžius. Lietuvių menininkų kolektyvas Pakui Hardware sintetinius darinius įšaldo lede, o jiems tirpstant prašo pagalvoti, kas nutiks su mūsų kūnais, kai pakis klimato ir biotechnologijų sąlygos.

Iki paskutinio vasaros savaitgalio – rugpjūčio 28 dienos – veikianti paroda stengiasi praplėsti ne tik poilsiautojų maršrutus. Joje iš Austrijos, Vokietijos, Suomijos, Švedijos, Estijos, Lietuvos ir Brazilijos atvykę menininkai savo patirtimis ir meninėmis praktikomis atokią Nidą įrašo ir į aktyvių tarptautinių procesų žemėlapius. Tam, kad išgirstumėme išsirangiusio po Baltijos jūrą dujotiekio „Nord stream“ (1224 km) garsą, menininkai Anna Romanenko ir Björn Kühn sunkonstravo muzikos instrumentą-rimą.

Parodos atidarymas – liepos 23 dieną, 18.00 val. Atidarymo programoje Distruktur (BR/DE) 16mm filmo „Keliautojo širdyje“ (20 min.) peržiūra (18.30 val.) ir Norman Orro (EE) performansas-koncertas „Muzika tavo augalams“ (18.30 val.). Paroda veikia kasdien, išskyrus pirmadienį, nuo 12 iki 20 val. VDA Nidos meno kolonijoje (Taikos g. 43, Nida).

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...