captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dailės mylėtojus kviečia paroda „Levas Bakstas. Epocha ir kūryba“

Šiemet minimos 150-osios dailininko Levo Baksto gimimo metinės, šią datą UNESCO įtraukė į minėtinų sukakčių sąrašą. Vilniuje, Paveikslų galerijoje, atidaryta Levo Baksto ir jo amžininkų paroda.
LRT stop kadras
LRT stop kadras

L. Baksto 1922 m. sukurtas kostiumo eskizas „Ugnies paukštė“ Igorio Stravinskio baletui „Ugnies paukštė“ tapo pirmuoju darbu, kurį savo kolekcijai įsigijo Baltarusijos „Belgazprombankas“. Šis darbas, svarbus L. Bakstui, tapo ir parodos vizitine kortele. Bankas ėmėsi iniciatyvos įgyvendinti tarptautinį meninį projektą „Levas Bakstas. Epocha ir kūryba“. Lietuvos dailės muziejaus Vilniaus paveikslų galerijoje atidaryta paroda yra vienas iš šio tarptautinio projekto, kuris taip pat aprėpia dailininko kūrybai skirtas parodas Minske, Rygoje, Gardine, etapų.  

„Paroda vadinasi „L. Bakstas. Epocha ir kūryba“, todėl mes norėjome parodyti ne tik šio pasaulinio garso scenografo, dekoratoriaus, tapytojo kūrybą, bet ir parodyti tą epochą, kuri vadinosi belle epoque, gražioji epocha. Taip sutapo, kad jis šios epochos bendraamžis, jis gimė kartu su ja ir kartu su ja mirė. Mes norėjome parodyti to meto dailininkus, ypatingą dėmesį skiriant mūsų krašto, Baltarusijos ir Lietuvos dailininkams“, – pasakoja projekto „L. Bakstas. Epocha ir kūryba“ idėjos autorius Vladzimiras Sčasnyj.

L. Bakstas gimė Gardine, oficialiuose dokumentuose jis – Leiba Chaimas Izrailovičius Rozenbergas, vėliau pasivadino Baksto slapyvardžiu. Mokėsi Sankt Peterburgo imperatoriškoje dailės akademijoje. Trisdešimtmetis L. Bakstas aktyviai įsijungė į draugijos „Meno pasaulis“ veiklą, šiai draugijai priklausė Nikolajus Rerichas, Mstislavas Dobužinskis, Sergejus Diagilevas. L. Bakstas vadovavo draugijos leidžiamo žurnalo „Mir Iskusstva“ meno skyriui, kūrė dekoracijas Sergejaus Diagilevo baleto trupės gastrolėms užsienyje, vadinamiesiems „Rusų sezonams“. L. Bakstas plačiai žinomas tapo visų pirma kaip teatro dailininkas. Pasaulinė šlovė atėjo 1909 m., sukūrus dekoracijas ir kostiumus S. Diagilevo „Rusų sezonų“ spektakliams.

„Jis buvo labai įvairiapusis dailininkas, visą gyvenimą svajojęs būti tapytoju. Yra jo labai gerų darbų, ypač portretų, bet likimas taip susiklostė, kad jis save pašventė teatro menui, tai ir atnešė jam pasaulinę šlovę“, – sako V. Sčasnyj.

Tuo pat metu dailininkas dirbo su Paryžiaus, Londono, Briuselio, Romos ir Niujorko teatrais. Baletai „Šecherezada“ ir „Ugnies paukštė“, kuriuos Paryžiaus operos scenoje pastatė choreografas Michailas Fokinas, sulaukė nepaprastos sėkmės. Šių spektaklių scenografija tapo naujos parodinės veiklos pradžia – kaip savarankiški meno kūriniai buvo pradėti eksponuoti kostiumų ir dekoracijų eskizai. L. Bakstas buvo vertinamas ir kaip modeliuotojas. Būdamas 58 m. dailininkas Paryžiuje ketino toliau užsiimti drabužių dizainu, galvojo apie savo mados namų atidarymą, bet įgyvendinti šių planų nebuvo lemta.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...