Kultūra

2019.03.25 15:56

In memoriam Aurijus Radzevičius: kūrėjas, šiuolaikiškai atskleidęs pasaulio nerimą ir viltį

LRT.lt2019.03.25 15:56

Kovo 23-iąją į amžinybę iškeliavo poetas, režisierius, scenografas, tapytojas Aurijus Radzevičius (1965–2019).

1989–1995 metais Vilniaus dailės akademijoje jis studijavo scenografiją. Nuo 1987-ųjų dirbo įvairiuose Lietuvos ir užsienio teatruose. Režisavo spektaklius performansus, lėlių spektaklius Vilniaus dailės akademijoje, Kauno mažajame teatre, festivaliuose, Vilniaus jaunimo teatre, kūrė filmą.

Sukūrė scenografiją daugeliui spektaklių, tarp jų – režisieriaus Gyčio Padegimo „Nusikaltimas ir bausmė“, Donalso Duškino režisuota „Alisa stebuklų šalyje“. Nuo 2001-ųjų dirbo Kauno Antano Martinaičio dailės mokykloje, projekto-video kurso mokytoju.

Rengė personalines parodas, dalyvavo grupinėse parodose. Kūrė tapybos darbus, objektus, instaliacijas, performansus, videoperformansus.

Išleido savo knygų: „Ornamentas vietoj laivo“ (eilėraščiai), „Dreambone/sapno kaulas“ (tekstas ir medžio raižiniai), „Triušio namas“ (knyga objektas).

Nuo 2006 metų – Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) narys. Į sąjungą stojančiam A. Radzevičiui rekomendaciją rašė jo buvęs mokytojas Alfonsas Čepauskas. Grafikas rekomendavo priimti A. Radzevičių į LDS Tapybos sekciją dėl to, kad jis yra nekasdienės fantazijos, metaforinio mąstymo, paradokso ir grotesko menininkas, ir todėl, kad sėkmingai dirbdamas įvairiose meno srityse yra organiškas ir tikras.

Anot buvusio A. Radzevičiaus bendrakursio skulptoriaus Sigito Lukausko, menininko tapybos darbai pasižymėjo ekspresyvumu ir konceptualumu.

Tapytoja Elena Balsiukaitė-Brazdžiūnienė pabrėžė, kad turinio atžvilgiu A. Radzevičiaus darbus galima apibūdinti kaip poetiškai dadaistiškus su nemaža doze andergraundui būdingų bruožų: neišbaigtumas, naiviojo meno elementai, sąmoningai bloga tapyba, solidžių medžiagų ignoravimas.

„Manau, kad savo darbuose A. Radzevičius akcentavo patį kūrybos procesą, kuris tik sustabdytas, ir tokiu būdu provokuoja kūrybai žiūrovą. Kūriniai patraukė spalvine jėga ir spontaniškumu, išgyvenimo autentika ir sąmoningai nedailinama plastine kalba“, – teigė E. Balsiukaitė-Brazdžiūnienė.

Anot jos, scenografijos darbuose A. Radzevičius teikė didelį dėmesį tapybiškumui, spalvinei struktūrai, detalėms, faktūroms. Tad A. Radzevičius buvo unikali asmenybė, šiuolaikine forma atskleidęs šiandieninio pasaulio nerimą ir viltį.

Velionis ilsisi Panemunės kapinėse (Tylos g. 10, Kaunas).