Kultūra

2019.03.20 10:55

„Kino pavasaris“: Lietuvos kino kūrėjai ir kritikai vardija labiausiai laukiamus filmus

Mindaugas Klusas, LRT.lt2019.03.20 10:55

Šiandien, kovo 20-ąją, iškilminga atidarymo ceremonija prasideda XXIV Vilniaus kino festivalis „Kino pavasaris“. Lietuvos kino kūrėjai ir kritikai LRT.lt atskleidė, kokius filmus nekantrauja išvysti jo programoje. Ne rekomenduoja – tik dalijasi labiausiai lauktais.

Suprantama, daugelis LRT.lt skaitytojų jau įsigijo „Kino pavasario“ bilietų, net abonementų. Vis dėlto LRT.lt pašnekovų paminėti filmai galbūt kam nors taps iškiliausiomis 24-ojo festivalio akimirkomis. 

Ž. Pipinytė: Lietuvoje neįmanoma 

Kino kritikė Živilė Pipinytė tikisi pamatyti rumunų režisieriaus Radu Jude‘s filmą „Man nesvarbu, jei į istoriją įeisime kaip barbarai“. Kūrėjas ypač pagarsėjo 2015-aisiais, kai Berlyno kino festivalyje pelnė apdovanojimą už filmą „Aferim!“. 

„Tai neįtikėtinai originali Rumunijos istorijos rekonstrukcija. Mėginimas pasižiūrėti, iš kur rumunų kultūroje randasi tas nepakantumas kitam, kitokiam ir begalinė prievarta“, – LRT.lt sako kino kritikė. 

Pernai Ž. Pipinytę sudomino dokumentinis R. Jude‘s filmas „Mirusi šalis“. Anot pašnekovės, jame sugretinami prieškario ir karo metų Rumunijos žydų gydytojo dienoraščiai ir vieno šalies regiono fotografo nuotraukos. 

„Filme tarsi nieko neįvyksta – rodomos fotografijos, o už kadro skaitomas dienoraščio tekstas. Ir to visiškai pakanka nepaprastai įtaigiam liudijimui apie antisemitizmą, kuriuo persmelkta visa tauta“, – teigia Ž. Pipinytė. Regis, naujoje juostoje režisierius tęsia savo tyrinėjimus. 

Rumunai filmą „Man nesvarbu...“ buvo pateikę šiųmečiams „Oskarams“. „Jis sukelia labai daug diskusijų. Mat herojai mėgina rekonstruoti rumunų armijos rengtą žydų naikinimą Odesoje 1941 metais. Manau, Lietuvoje pavaizduoti tokią akciją filme kol kas būtų neįmanoma. Todėl ir noriu jį pasižiūrėti“, – pabrėžė Ž. Pipinytė. 

Kino šventasis pranašauja didelį įvykį 

„Šventojo“ režisierius Andrius Blaževičius taip pat labai laukia R. Jude‘s filmo. „Kai jis pasirodė Karlovi Varuose, visas feisbukas ūžė nuo kritikų atsiliepimų, esą tai geriausias metų filmas“, – LRT.lt teigia A. Blaževičius. Jam labai patiko ir ankstesni rumuno filmai „Aferim!“ ir „Randuotos širdys“. Tad naujojo laukiąs nekantraudamas. 

Kolegės Marijos Kavtaradzės filmą „Išgyventi vasarą“ jau yra matęs. Tačiau A. Blaževičiui smalsu, kokia bus žiūrovų reakcija. Lietuvos kine, jo manymu, M. Kavtaradzės kūrinio pasirodymas taps dideliu įvykiu. 

Taip pat Andrius nekantrauja išvysti Rugilės Barzdžiukaitės „Rūgštų mišką“ ir Aistės Žegulytės „Animus Animalis (istorija apie žmones, žvėris ir daiktus)“. 

G. Beinoriūtė laukia kiekvienos akimirkos

„Troleibusų miesto“ ir kitų dokumentinių ir vaidybinių filmų režisierę Giedrę Beinoriūtę klausimas apie labiausiai laukiamą festivalio filmą užklumpa... troleibuse. Važiuojančią skaityti paskaitų. 

Kalbinama LRT.lt, Giedrė atsako glaustai: „Laukiu Nicolas Philibert‘o „Kiekvienos akimirkos“. Mėgstu šį režisierių. Žinojau, kad pasirodė jo filmas, džiaugiuosi, kad „Kino pavasaris“ jį rodys. Tokios kokybiškos autorinės dokumentikos ne taip dažnai pamatysi“, – pabrėžia filmo „Kvėpavimas į marmurą“ kūrėja. 

L. Bytautaitės namų darbai 

Kino kritikė Lolita Bytautaitė prieš „Kino pavasarį“ atlieka namų darbus: su festivalio programų sudarytojais keliauja per didžiuosius kino festivalius. „Tai mano atostogos, mano pomėgis“, – teigia LRT laidų vedėja. 

Jei norimo filmo negalinti pamatyti Kanuose, stengiasi būtinai jį susirasti San Sebastiane. Jei ir po antrojo mėginimo nepavyksta užpildyti spragų, visada atsargoje „Kino pavasaris“. 

L. Bytautaitei patinka Izraelio ir Irano kinas, laukianti lenkų filmų. Dar nemačiusi „Iki dugno“, bet jau galinti rekomenduoti matytą „Panikos ataką“. Eis pažvelgti į Jafaro Panahio „Tris veidus“, Tsivios Brkai „Raudoną karvę“ ir graikų kilmės prancūzų režisieriaus Romaino Gavras filmą „Pasaulis priklauso tau“. 

Stebinti prancūzų režisieriaus Olivier Assayaso kelią, tad jo „Dvilypių gyvenimų“ su Juliette Binoche jokiu būdu nepraleis. „Tokios apgulties, kokia lydėjo šį filmą Kanuose, seniai nemačiau“, – prisimena L. Bytautaitė. 

I. Keidošiūtės loterija

Kino kritikei Izoldai Keidošiūtei bet kuris festivalis yra loterija – gali nuvilti mylimas menininkas ir labai maloniai nustebinti nežinomas. „Pasiilgau meksikiečio režisieriaus Carloso Reygadaso. Labai norėčiau pamatyti jo naująjį filmą „Mūsų laikas“, – pakalbinta LRT, atsako I. Keidošiūtė. 

Kino kritikę šiemet domina daugelis pasirodymų: turkų kino didžiūno Nuri Bilge Ceylano „Laukinė kriaušė“ ir Spike‘o Lee „Juodaodis iš Kukluksklano“, Kirilo Serebrenikovo „Vasara“ ir Vitalijaus Manskio „Putino liudininkai“. 

K. Vildžiūnas lygiuojasi į meistrus

„Senekos dienos“ ir kitų jo kartos laiką įprasminusių filmų režisierius Kristijonas Vildžiūnas šiuo metu užsiėmęs filmavimais. Tad užkluptas klausimo apie labiausiai laukiamą „Kino pavasario“ filmą, teigia dar neturėjęs progos pasidomėti programa. Bet netrukus pasidomėjo ir štai ką pasakė: 

„Tradiciškai orientuojuosi į „Meistrus“. Nes profesijos atžvilgiu norisi žiūrėti ką nors labiau įdomaus, svaraus, nei pats gali padaryti, – nusijuokia. – Žiūrėti tuos, kurie yra aukštumose, visada įdomiausia. Tarkime, N. B. Ceylanas. Jo realizmas, įsižiūrėjimas į žmogų, nepriklausomas nuo šiuolaikinių idėjų, populiarių koncepcijų ir kino madų, daro didžiulį įspūdį.“

Gal pavyks pamatyti ir C. Reygadaso „Mūsų laiką“. Magiškas siurrealistinis žvilgsnis, vidinio ir išorinio pasaulio ribų efemeriškumas, pritrenkiantis vizualumas – dėl daugelio dalykų pasiilgstame retai filmus kuriančio meksikiečio. 

„Gal pasižiūrėsiu ir kinų režisierius Jia Zhang-ke filmą „Balčiausi yra pelenai“. Savitas pasakojimo tempas ir realizmas, atskleidžiantis trapius kinų likimus tame begaliniame žmonių knibždėlyne. Regis, naujasis filmas – kriminalinė istorija, bus įdomu pamatyti.“ 

I. Jonynas naujų patirčių erdvėje 

„Lošėjo“ ir šiuo metu dar kuriamo filmo „Nematoma“ režisierius Ignas Jonynas teigia, esą festivalis pasiūlo daug gerų filmų ir jis kasmet laukiąs stebuklo: „Laukiu nelaukto – taip galėčiau atsakyti.“ 

Ką žiūrėsiąs „Kino pavasaryje“, kol kas nuodugniau nepasidomėjo. Tačiau buvo lakoniškas – laukiąs visų filmų, kurie bus rodomi 9 salėje. Vadinamoje naujų patirčių erdvėje. 

„Devintoji salė“ – festivalio naujiena, ypač aktuali ieškantiems alternatyvaus turinio. Nuo kovo 21 iki balandžio 4 dienos čia bus galima išvysti drąsius kino kalbos eksperimentus, garsių režisierių retrospektyvas, provokuojamus filmus. 

9 salę festivalinei panaudai atvers kanadiečio Jeremy Shaw „Kvantifikacijos trilogija“. Bus rodomi devyni prancūzų meistrės Claire Denis filmai, taip pat dvi savito kino kūrėjo iš Senegalo Djibril Diop Mambéty kopijos. 

Čia žiūrovai susitiks su R. Jude‘s, Beno Riverso, Apichatpongo Weerasethakulo, Bertrando Mandico kūryba, prisimins Joną Meką. 9 salėje bus rodomas vienintelis festivalio 3D filmas „Ilga dienos kelionė į naktį“ (rež. Bi Gan) ir Bruno Dumont‘o komiškas detektyvinis TV serialas „Kenkenas ir ateiviai“. 

Naujausi

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius