„Nuo vaikystės svajojau būti dailininku, užtat dailininko Kavaradosio vaidmuo man labai artimas“, – savo vaikystės paslaptį atskleidžia tenorsas Merūnas Vitulskis.
Jo laukia debiutas, mat „Vilnius City Opera“ su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, vadovaujamu maestro Gintaro Rinkevičiaus, kovo 27–29 dienomis kviečia pasinerti į Giacomo Puccini operos „Toska“ aistras.
Vieną ryškiausių savo spektaklių „bohemiečiai“ šįsyk pristatys naujoje erdvėje – Vilniaus koncertų salėje „Compensa“.
„Subtilus Merūno balso grožis, tembro spalva ir melodika yra tiesiog ideali Puccini muzikai, todėl nėra abejonių, kad šis vaidmuo bus vienas svarbiausių jo repertuare. Debiutas, pirmas vaidmens rengimas – kaip pirma meilė, jos niekada neužmiršti“, – įspūdžiais dalijasi spektaklio režisierė Dalia Ibelhauptaitė.

Toskos vaidmeniu grįžta per premjeras Vilniuje 2016-aisiais dainavusi kartvelų solistė Svetlana Kasyan, per pastaruosius porą metų tapusi geidžiamiausia Toska Romos, Venecijos, Varšuvos, Šveicarijos ir Suomijos operos scenose. Šiuo vaidmeniu Svetlana debiutavo vos 25 metų ir ne bet kur, o Maskvos Didžiajame teatre.
Spektaklis žiūrovus perkels į Antrojo pasaulinio karo draskomą ir teroro ideologija persunktą penktojo dešimtmečio pradžios Italiją. „Jautri meno ir politikos jėgų tema „Toskoje“ – ypač svarbi. Kiekvienai valdžiai menas yra priimtinas tada, kai yra „saugus“. Todėl tuos, kurie ne pakeliui, reikia sunaikinti. „Toskoje“ yra tiesiog atominis užtaisas – meilė ir politika. Jų susidūrimas turi fatališkas pasekmes“, – dėsto režisierė.
Tamsaus diktatoriaus Skarpijos portretą vėl kurs Vokietijoje gyvenantis Almas Švilpa, vienas mefistofeliškų personažų atlikėjų „bohemiečių“ scenoje. Kartu su Almu Skarpijos vaidmenį atliks Latvijos baritonas Janis Apeinis.

Spektaklio kūrėjai tikina, esą galima sulaukti staigmenų iš baritono Romano Kudriašovo-Zakristijono ir jauno boso Kšyštofo Bondarenkos debiuto Andželočio vaidmeniu.
Fašistinės Italijos atmosferą kuria scenografas Marijus Jacovskis, kostiumų dizaineris iš Jungtinės Karalystės Jonas Morrellis ir šviesų dizaineris Eugenijus Sabaliauskas. J. Morrellis yra atskleidęs, kad įkvėpimo sėmėsi ir iš to laiko kino žvaigždžių nuotraukų, ir Niujorko mafijozų įvaizdžių.