Valdovų rūmuose prigesinamos šviesos. Pasigirsta neįprastos muzikos garsai. Pamažu užsižiebia blankus šviesos spindulys, apšviečiantis scenos vidurį, ir pasigirsta rytietiška melodija. Scenoje pasirodo solistė Ghalia Benali, kuri yra viena iš festivalio „Banchetto musicale“ svečių, dalyvavusių renginio atidarymo ceremonijoje.
Valdovų rūmuose prigesinamos šviesos. Pasigirsta neįprastos muzikos garsai. Pamažu užsižiebia blankus šviesos spindulys, apšviečiantis scenos vidurį, ir pasigirsta rytietiška melodija. Scenoje pasirodo solistė Ghalia Benali, kuri yra viena iš festivalio „Banchetto musicale“ svečių, dalyvavusių renginio atidarymo ceremonijoje.
Šių metų festivalio tema – „Garsai iš Rytų ir Vakarų“, skirta paminėti Osmanų imperijos, Lenkijos karalystės ir LDK taikos sutarties pasirašymo 600-ąsias metines. Šis atsitiktinumas paskatino praplėsti turkiškąją festivalio dalį.
Kiekvienais metais, rugsėjį, sostinės koncertines erdves užlieja senosios muzikos garsai. Festivalis „Banchetto musicale“ gyvuoja nuo 1989 m.
Festivalio atsiradimas simboliškai susijęs su Sovietų Sąjungos žlugimu ir su Lietuvos nepriklausomybės atkūrimu. Senosios muzikos festivalis „Banchetto Musicale“ pradėtas rengti 1989 m. rudenį. Nuo tada jis vyksta kasmet, išskyrus 1991 m., kai Lietuva pergyveno ekonominę ir politinę blokadą, todėl kitais metais festivalis švęs 25 -metį.
„Pasirinkę europietišką kelią ir norėdami būti šios planetos kultūringąja dalimi, įsipareigojome rūpintis ne tik savo šalies, bet visos Europos kultūros paveldu. Mūsų misijos tikslas – supažindinti Lietuvos klausytojus ne tik su muzika, bet ir su kitomis meno apraiškomis viduramžių, Renesanso ir baroko epochose. Dar XX a. viduryje, Europoje prasidėjus senosios muzikos, arba istorinio atlikimo judėjimui, jo pionieriai iškėlė revoliucines, daug kam nepatogias nuostatas: atlikti muziką susipažinus su istorija, gerai išmanant stilių, instrumentų ypatybes. Tikiu, kad festivalis išaugins ne tik savo klausytoją, bet ir šios muzikos atlikėjus Lietuvoje” , – sako festivalio meno vadovas Darius Stabinskas.
Koncertų metu vyks skirtingų įvairių tautų, religijų susitikimai. Daugelis jų liudys apie bendrystę – pavyzdžiui, giesmių kelionę iš Vakarų į Rytus ar atvirkščiai, visai netikėtą krikščionių, žydų ar islamo muzikos istorinį bendrabūvį, stulbinamus intonacinius, derminius ar kitokius tolimų melodijų panašumus.