Du savaitgalius iš eilės Nacionaliniame operos ir baleto teatre skambės viena gražiausių pasaulyje, Giacomo Puccinio opera „Turandot“. Spektaklio pastatymas prasidėjo nemalonia žinia apie kostiumų vagystę. Todėl teatralai šios premjeros laukė įsitempę labiau nei bet kokio kito spektaklio.
Didelis orkestras, choras, daug solistų – „Turandot“ yra opera, kurianti įspūdingą teatrą. Iš muzikinės dėžutės, kurią kompozitoriui G. Pucciniui padovanojo jo mylimoji japonė, skambančio muzikos motyvo gimė didis kūrinys, šiandien puošiantis daugelio teatrų repertuarus.
Statytojai Vilniuje į paskutiniąją nebaigtą G. Puccinio operą pažvelgė kaip į testamentą.
Pasak operos dirigento Modesto Pitrėno, G. Puccinis librete paliko daug mįslių, jas įminti tapo kūrybiniu malonumu.
Režisierius Robertas Wilsonas, kalbėdamas apie vizualinį operos sprendimą, prisiminė atlikėjos Lady Gagos skambutį, dainininkė klausė, kas yra teatras.
„Atsakiau, žinai, L. Gaga, teatre svarbiausia – paskutinė spektaklio sekundė. Ir dar pirma sekundė, bet vis dėlto ta paskutinė spektaklio scena, jeigu ji pasirinkta teisingai, atperka viską, ką gal padarei ne taip tobulai, iki tos paskutinės sekundės“, – kalbėjo R. Wilsonas.
Sutartis dėl R. Wilsono režisuojamos operos buvo sudaryta prieš 7 metus, ją pasirašė 3 pasaulio teatrų vadovai: Madrido, Toronto ir Vilniaus. Pirmiausia opera buvo pastatyta Ispanijoje.
Intensyviai Vilniuje dirbantis režisierius pabrėžė, kad „Turandot“ libreto pagrindas yra pasaka. O pasakose kitaip stovima, sėdima, kitaip vaikštoma – personažų judesiai yra kitokie.
Režisieriaus teigimu, veiksmas scenoje paliks erdvės muzikai. Todėl pasirinkti taupūs solistų judesiai, išsiskiria apšvietimas ir įspūdingi kostiumai. Beje, apmaudi spektaklio kostiumų vagystė, kai pakeliui iš Madrido jie dingo Vokietijoje ir iki šiol nerasti, nesutrukdė premjerai pasirodyti laiku, nors buvo nuogąstauta ar teatro siuvėjai spės pasiūti naujus.
„Panašu, kad vilties lieka vis mažiau rasti tuos kostiumus, kurie buvo anksčiau. Tai žinodami nuo pirmos sekundės derinome planus su statytojais ir jie leido šį bei tą padaryti šiek tiek kitaip. Buvau siuvykloje, vadovė sako, kad viską spėja“, – pasakojo Operos ir baleto teatro generalinis direktorius Jonas Sakalauskas.
„Turandot“ spektakliai Nacionaliniame operos ir baleto teatre bus rodomi šį ir kitą savaitgalį. Negailestingos princesės „Turandot“ partiją atliks teatro solistės Sandra Janušaitė ir Viktorija Miškūnaitė, Turandot širdį atšildžiusio princo Kalafo – Kristianas Benediktas ir kartvelas Michailas Šešaberidzė.
Plačiau apie tai – Monikos Petrulienės reportaže.