Naujienų srautas

Kultūra2018.10.02 14:55

Pristatytas MO muziejus: pirmoji paroda kvies kalbėti ne tik intelektualiai, bet ir apie jausmus

MO muziejaus kolekcija bus plati, tačiau jos pildymas tęsiasi iki šiol ir nesibaigia. Be to, auga menininkai, kurių kūriniai verti tapti kolekcijos dalimi, sako MO muziejaus steigėjas Viktoras Butkus. Kaip teigia pirmosios muziejaus parodos kuratorė Raminta Jurėnaitė, daugelis bijo, kad MO rodys mažai tapybos darbų, tačiau nerimaujančius galima nuraminti: „Tapybos bus tikrai daug. Tačiau temos atskleidžiamos ne tik per tapybą, o ir fotografiją, vaizdo medžiagą, skulptūrą. Pirmoji paroda sudaryta iš 71 menininko kūrinių, ji intensyvi, kalbanti ne tik apie intelektualius dalykus, bet ir jausmus.“  

MO muziejaus steigėjas Viktoras Butkus spalio 2 d. spaudos konferencijoje pažymėjo, kad projekto komanda visą laiką dirbo stebėtinai lengvai: „Buvo daug smulkmenų, bet jas išsprendėme. Dabar gaila šią komandą išardyti. Mano paties užsiėmimas toks pat kaip anksčiau – pildyti meno kolekciją. Dalyvauju naujų kūrinių pirkimuose ir tai tęsiu. Be to, auga nauji menininkai, kurių kūriniai tampa verti tapti kolekcijos dalimi.

Sukurti programą, kurioje būtų daugiau nei 70 skirtingo formato renginių, buvo didelis iššūkis, sako įvykių rinkodaros specialistė Vilma Balčiūnė. Pasak jos, MO muziejaus atidarymo proga lankytojai bus kviečiami stebėti performansus, premjeras ir pan.: „Tai nebus tik parodos lankymas, kvies ir daug edukacinių renginių. Juk MO planuoja būti traukos centru tiek meno mėgėjams, tiek kitiems miesto gyventojams. Kiekvienas gali susiformuoti tokią muziejaus atidarymo programą, kokios nori pats.“

E. Genio/LRT nuotr. 

Pirmosios MO parodos kuratorė Raminta Jurėnaitė tvirtina, kad visi muziejuje vykstantys renginiai svarbūs, bet pirmiausia muziejai statomi dėl meno kūrinių. „Šis muziejus pašvęstas vaizduojamajai dailei, visa kita programą tik papildys. Muziejaus kolekcijos sudarymas užtruko dešimt metų, čia yra lobių daugybei parodų. Dėl to buvo sunku rengti pačią pirmąją parodą, nes daugelį kūrinių norisi parodyti iš karto“, –  pasakoja kuratorė.

Anot R. Jurėnaitės, pirmajai MO muziejaus parodai pasirinkta tema – „Visas menas apie mus“: „Tokia tema labai apibendrina, o pavadinimas gimė kolektyviai. Išeities tašku tapo 60 metų Lietuvos meno laikotarpis ir jo permąstymas. Šioje parodoje, lyg kokioje kapsulėje, bus galima išvysti, kas galėjo nutikti bet kurioje Rytų Europos valstybėje, bet nutiko Lietuvoje.“

Kaip pasakoja parodos kuratorė, apmąstant pastarųjų 60 metų galima išvysti vis pasikartojančias temas, prie kurių menininkai dažnai grįžta. „Dažnai tai universalumo paieškos per gamtos abstrahavimą – gamtos peizažo suvedimas į simbolį ar archetipą. Kartais tai ir gilesnių, ontologinių apmąstymų kelias“, – teigia R. Jurėnaitė.

R. Jurėnaitė mini ir skaudesnes temas, pasirodysiančias MO muziejaus parodose: „Tai karo, pokario išgyvenimai, Holokausto atmintis, viskas, kas bendražmogiška. Turiu paminėti ir dar vieną temą, kuri atsispindi nemažoje dalyje peržvelgtų kūrinių. Kalbu apie praeinančią kasdienybę – fiksaciją to, kas svarbu ir visuomenei, ir kiekvienam asmeniški.“

Pasak R. Jurėnaitės, galima išgirsti baimių, kad MO muziejuje bus per mažai tapybos, tačiau nerimaujančius galima nuraminti. „Tapybos bus tikrai daug. Tačiau temos atskleidžiamos ne tik per tapybą, o ir fotografiją, vaizdo medžiagą, skulptūrą. Pirmoji paroda sudaryta iš 71 menininko kūrinių, ji intensyvi, kalbanti ne tik apie intelektualius dalykus, bet ir jausmus“, – aiškina kuratorė.

Reklamos kūrėjas Tomas Ramanauskas, padėjęs muziejui kurti prekinį ženklą, prisipažįsta, kad dirbti su muziejumi yra sunku: „Lietuvos muziejams trūksta tinkamos komunikacijos. Mūsų iššūkis buvo prikviesti platesnę masę, didesnį arealą žmonių. Tai ne tas pats, kas komunikuoti apie vandenį ar šokoladą. Muziejus ya subtilus dalykas, nes kalbi apie labai intelektualų produktą, bet privalai šnekėti paprastai ir populiariai. Reikia išlaikyti stuburą, tik paprasta kalba.“

Anot T. Ramanausko, MO muziejus bus atviras, judrus ir gyvastingas, tai atspindi ir jo logotipas. „Startuojančios kampanijos pagrindinis šūkis: turėk savo nuomonę. Tai provokuoja, skatina ateiti ir pasižiūrėti“, – teigia reklamos specialistas.

LRT yra žiniasklaidos priemonė, sertifikuota pagal tarptautinę Žurnalistikos patikimumo iniciatyvos programą

Naujausi, Skaitomiausi