Kultūra

2021.12.09 09:54

Zabotkaitė apie reklamą analizuojantį šokio spektaklį: net ir kultūra dabar yra produktas, kurį reikia parduoti

LRT.lt2021.12.09 09:54

2021 metų gruodžio 17, 18 dienomis „Menų industrija“ pristato šokio spektaklį „Sponsored“. Dar prieš prasidedant pandeminiam laikotarpiui kilusi idėja sukurti šokio spektaklį apie reklamos reiškinį mūsų aplinkoje, kaip ir kiek tai kausto dėmesį ir kaip mus veikia, realizuojasi po dviejų metų kūrybinio periodo ir kviečia žiūrovus pasinerti į vaizdinį, garsinį ir judesinį reklamos kaip reiškinio potyrį, rašoma kūrėjų pranešime žiniasklaidai.

Spektaklyje žiūrovai išvys Lietuvos nacionalinio dramos teatro aktorę Aistę Zabotkaitę bei šiuolaikinio šokio kūrėjas Juditą Vassos ir Viktoriją Bobinaitę. Per ilgą kūrybinį spektaklio procesą išsikristalizavo idėja stengtis prikaustyti žiūrovo dėmesį visomis įmanomomis priemonemis, kurias gali pasiūlyti scena ir teatras. Todėl šiame spektaklyje apsijungs judesys ir tekstas.

Apie artėjančią premjerą kalbamės su spektaklio kūrėjomis ir atlikėjomis Viktorija Bobinaite, Judita Vassos ir Aiste Zabotkaite.

– Kaip gimė šio šokio spektaklio idėja?

V. Bobinaitė: – Reklama mums yra artima tema, su kuria esame glaudžiai susijusios kitose mūsų veiklose ir aplinkoje. Asmeniškai aš pati su marketingu susiduriu kasdien, kuomet siekdama didinti pardavimus, kuriu tam tikrai vartotojų kategorijai pritaikytą turinį. Šiame dramatiškai išaugusiame informacijos kiekyje internete kiekvienas individualiai turime ir savo socialinį burbulą, kuriame visas turinys bei reklama yra parenkama personalizuotai mums, pagal pomėgius, amžių, lytį ir t.t. Iš to natūraliai, drauge su Judita Vassos, mums kilo idėja apie šį procesą kalbėti spektaklyje.

– Kodėl pasirinkote būtent temą apie reklamą?

J. Vassos: – Papildant Viktorijos mintis - tiesiog pastebėjome, kaip reklama paveikia mus ir mūsų aplinką, todėl nusprendėme gilintis į šią temą. Mus šokiravo faktai, kiek vidutiniškai laiko per dieną žmonės praleidžia socialinėje erdvėje, kuri yra pilna įvairaus pobūdžio reklamos. Tad pradėjome savęs klausti, kaip tai paveikia mus pačias.

A. Zabotkaitė: – Mane Viktorijos ir Juditos idėja įkvėpė dar ir dėl to, kad net ir menas šiais laikais negali išvengti reklamos. Tai labai aktualu mums kaip kūrėjoms. Kiekvienas meno produktas, net ir kultūra, dabar yra produktas ir jį irgi reikia parduoti, jam irgi reikia reklamos. Todėl būtent ši idėja apie spektaklį, kuris kalbės apie reklamą, buvo labai patraukli.

– Spektaklio pavadinimas skambus ir įsimintinas – „Sponsored“. Kaip šis pavadinimas atliepia spektaklio esmę?

J. Vassos: – Spektaklio metu gilinamės į remiamą turinį socialinėse erdvėse: kaip jis pritraukia vartotojų dėmesį ir nusiperka jų laiką. Todėl ir spektakliui siekiame suteikti pavadinimą, kuris patrauktų dėmesį.

– Ar šiuo spektakliu stengiatės apeliuoti į visuomenės savimonę ir pabrėžti vis didėjančią priklausomybę nuo socialinių medijų?

A. Zabotkaitė: – Ne, nesistengiame nei moralizuoti, nei apeliuoti į žiūrovo sąmonę ar sąžinę. Nesistengiame niekaip kritikuoti to, kad visi esame priklausomi nuo socialinių medijų. Kaip tik, šiame spektaklyje teigiame tai kaip faktą. Rodome ne vien minusus, bet ir pliusus.

– Kuo rėmėtės kurdamos šį spektaklį?

V. Bobinaitė: – Spektaklyje „Sponsored“ siekiame naudoti tas menines raiškos priemones, kurios tampriai koreliuotų su reklamos gamybos priemonėmis. Tai yra garsas, vaizdas, tekstas, skirtingi įvaizdžiai. Mums buvo svarbu sukurti intensyvumą ir greito kitimo pojūtį.

A. Zabotkaitė: – Ir dar rėmėmės pačia reklama. Dėl to šiame spektaklyje žiūrovas gali tikėtis išvysti paviršutiniškumo, paprastumo įvaizdžių. Stengiamės naudoti labai glaudžiai su reklama susijusias priemones – greitai patraukti dėmesį blizgučiais, šviesos efektais, dideliu garsu. Nebijome paprastumo ir paviršutiniškumo, apie ką ir yra reklama.

– Šokio spektaklyje dalyvauja aktorė. Kaip priėjote prie skirtingų meno sričių bendradarbiavimo idėjos?

J. Vassos: – Pati tema reikalavo ryškių įvaizdžių ir personažų, todėl natūraliai kūrybinio proceso metu pajutome poreikį ir pakvietėme prie mūsų prisijungti aktorę.

A. Zabotkaitė: – Taip, atsinešiau naujų idėjų, pažiūrėjau iš šono į tai, kas jau buvo sukurta. Manau, bendradarbiaujant pasipildė ir pati tema, ir spektaklio priemonės. Atsirado tekstas, balsas, gal net galiu teigti, kad personažas. Aš pati įkūniju dirbtinio intelekto, algoritmo personažą, kuris tarsi valdo visą spektaklį.

Šokio spektaklio „Sponsored” premjera: gruodžio 17, 18 dienomis, 19:00 val., Menų spaustuvėje, Vilniuje.

Bendrakūrėjos, atlikėjos: Viktorija Bobinaitė, Judita Vassos, Aistė Zabotkaitė. Kompozitorė: Monika Sokaitė. Tekstas: Aistė Zabotkaitė ir Živilė Zablackaitė. Kostiumai: Simona Savickaitė. Šviesų dailininkas: Pijus Vasiliauskas. Projekcijų dailininkas: Kristijonas Dirsė. Garsas: Grigorijus Karachanovas. Grimas: Kornelija Gečaitė. Vadyba: Lina Morkūnaitė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt