Kultūra

2021.08.30 17:04

Asmik Grigorian: interviu dienraščiui „The Times“ daviau prieš 3 mėnesius, per tą laiką pasiskiepijau

papildyta 08 31
LRT.lt2021.08.30 17:04

Rugpjūčio 28 dieną LRT.lt publikavo ištraukas iš operos primadonos Asmik Grigorian pokalbio su britų dienraščiu „The Times“. Jame solistė teigė sirgusi COVID-19 ir per teatrus keliavusi su pažyma, kad turinti užtektinai antikūnų. Pasisakė ir apie skiepus. „Nemėgstu spaudimo, man nepatinka, kai esu verčiama ką nors daryti. Jei man pasakys – skiepykis, antraip negalėsi dainuoti „Mete“, aš ir nedainuosiu. Gerbiu taisykles, tačiau niekas negali priversti manęs bijoti“, – sakė ji dienraščiui.

Su LRT.lt susisiekusi Asmik Grigorian informavo, kad rugpjūčio 28-ąją pasirodžiusiai „The Times“ publikacijai interviu davusi prieš tris mėnesius. Per šį laiką solistė pasiskiepijo.

The Times“ rašo, kad lietuvių operos primadona A. Grigorian grįžta į Londono Karališkąją operą ir pagaliau padarys tai, kas dėl visiems žinomų priežasčių nepavyko 2020-ųjų vasarį, – debiutuoti Kovent Gardene Jenufos vaidmeniu Leošo Janačeko operoje.

Dienraščio žurnalistui Neilui Fisheriui tada sopranas skundėsi prasta savijauta, nuovargiu, sakė nejaučianti skonio ir kvapo. Po trijų savaičių sceninį pasaulį paralyžiavo pandemija.

Pusantrų metų pavėlavę, rugsėjo 28-ąją A. Grigorian debiutai – Karališkoje operoje ir Jenufos vaidmeniu – pagaliau įvyks. Režisieriaus Clauso Gutho pastatymą primadona apibūdina kaip labai stiprų, o Jenufos partiją vadina nepaprasta. Jai teks dalytis scena su suomių sopranu Karita Mattila (Kostelnicka) ir tai, pasak lietuvės, yra didžiausia dovana kiekvienam solistui.

Zalcburgo, Edinburgo, Bairoito festivalių žvaigždė prisipažįsta nemokanti vaidinti ir niekada nežinojusi, kaip tai daroma.

„Mano stiprioji pusė – gebėjimas įsijausti į kūrinio aplinkybes, išgyventi veikėjo istoriją. Kartais tai sudaužo širdį. Tačiau tenka priprasti ir išgyventi“, – sako ji.

„The Times“ dainininkė prisipažįsta, esą klasikiniams pastatymams, kai solistai aprengiami tam tikros epochos kostiumais, ji dažniausiai lieka abejinga.

„Galbūt kada nors savo malonumui ir suvaidinsiu tokį personažą, bet ypač tiksliai, gerokai įsižiūrėjusi į tos epochos žmogų. Nemoku vaidinti kostiumo“, – nukerta A. Grigorian.

Dienraščio žurnalistui šviesaus atminimo tenoro Gehamo Grigoriano ir soprano Irenos Milkevičiūtės dukra teigia, esą į operos pasaulį atėjo dar nė negimusi. Nėščia mama dainavo Čio Čio San, Normą, Violetą – tuo metu ji buvo pasiekusi menines aukštumas. Deja, sovietų režimas A. Grigorian tėvams draudė keliauti ir dainuoti pasaulio teatruose, pasak Asmik, „atėmė 10 geriausių metų“.

Primadoną lydi „Traviatos“ prakeiksmas: nuo tada, kai devintą mėnesį su ja nėščia mama, tąkart sėdėjusi tarp žiūrovų, buvo priversta palikti salę, nes būsimas vaikelis ėmė smarkiai spardytis.

„Su „Traviata“ niekada nesusitvarkysiu. Kiek bebūta pastatymų, visi jie man buvo labai prasti. Kažkokia nepaaiškinama baimė“, – N. Fisheriui teigia sopranas.

A. Grigorian prisipažįsta iki šiol mananti, kad niekada neprilygs savo tėvams. Sako, kad dėl didelio jų meistriškumo visada jautusi tam tikrą spaudimą, jaučianti ir dabar.

Interviu ji pasmerkė muzikinio lavinimo (iš esmės sovietinio) sistemą, nuolatinį žeminimą, kai jauniems atlikėjams buvo nuolat sakoma, esą jie tik „š... verti“.

„Netinkamai sudainavęs ar sugrojęs buvai laikomas prastu žmogumi. Visą gyvenimą turėjau mokytis, kad mano sėkmės ar nesėkmės nedaro manęs geresne ar blogesne“, – „The Times“ atskleidžia A. Grigorian.

Ji sako jaunystėje kentusi finansinį nepriteklių ir, kad galėtų užsidirbti, ėmusis pačių įvairiausių vaidmenų. Net ir tokių, kurie netiko balsui. Dar studijų metais susituokė, susilaukė sūnaus. Kad galėtų išmaitinti jį ir save, įlindo į skolas. Tik 2020 metais pagaliau atsiskaitė su visais padėjusiais žmonėmis.

Primadonos tvarkaraštis jau užpildytas iki 2027 metų. Tai jos negąsdina, prisipažįsta britų žurnalistui, priešingai – suteikia saugumo ir stabilumo. „Tiesa, pandemija parodė, kad jokio stabilumo nėra, viskas labai greitai gali pasikeisti“, – svarsto A. Grigorian.

Vis dėlto ir per kelis karantinus ji buvo tarp tų laimingųjų, kurie mėgavosi scenos ir žiūrovų dėmesiu. Solistė dainavo pastatymuose Madride, Maskvoje, Zalcburge, surengė rečitalių. Nuotolinės transliacijos iš tuščių salių jos nedomina, nes tai netikra.

Kiekvienas teatras, anot „The Times“ žurnalisto, rašo savas taisykles, kaip užkardyti COVID-19. A. Grigorian persirgo koronavirusu, todėl kol kas dar nesiskiepijo, per teatrus keliauja su pažyma, kad turi užtektinai antikūnų. Vienur to pakanka, kitur ne. Anot dainininkės, „nėra jokios logikos“.

Jei per repeticijas ir toliau reikės nešioti medicininę kaukę, ji tokiam teatrui pasakysianti viso gero. Nuolatinis testavimo režimas jai priimtinas, bet ne per ilgai.

Artėja anksčiau atidėtas A. Grigorian debiutas Metropolitano operoje Niujorke. Teatras paskelbė, kad visi atlikėjai, darbuotojai ir žiūrovai privalo būti pasiskiepiję. Nors Asmik nesako „ne“, vertimas skiepytis jai ne prie širdies.

„Nemėgstu spaudimo, man nepatinka, kai esu verčiama ką nors daryti. Jei man pasakys – skiepykis, antraip negalėsi dainuoti „Mete“, aš ir nedainuosiu. Gerbiu taisykles, tačiau niekas negali priversti manęs bijoti“, – šiais žodžiais baigiamas A. Grigorian interviu dienraščiui „The Times“.

Parengė Mindaugas Klusas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt