Kultūra

2021.07.20 19:01

Ieva Prudnikovaitė tarp šeimos ir scenos: dainavimas ne altorius, kad jį reikėtų fanatiškai garbinti

Mindaugas Klusas, LRT.lt2021.07.20 19:01

Liepos 20-ąją festivalyje „Midsummer Vilnius“ debiutuos viena ryškiausių Lietuvos operos solisčių, vidinės ramybės, gyvo temperamento, išskirtinio tembro, subtilios elegancijos mecosopranas Ieva Prudnikovaitė.  

Tango širdies malonumui

Pasirodymas Valdovų rūmų kieme yra jos ir ansamblio „4Tango“ sugrįžimas. Bene po 5 metų pertraukos kartu su I. Prudnikovaite į sceną žengs akordeonininkė Kristina Žebrauskaitė, altininkė Birutė Bagdonienė, kontrabosininkas Donatas Bagurskas ir pianistas Feliksas Zakrevskis. Jiems pritars smuikininkas, orkestro „Kremerata Baltica“ ir Lietuvos kamerinio orkestro koncertmeisteris Džeraldas Bidva ir perkusininkas Andrius Rekašius.

Kalbinama LRT.lt, operos solistė I. Prudnikovaitė prisimena, kaip 2007 metais ansamblio nariai, ištikimi tango ambasadoriai Lietuvoje, pakvietė ją išmėginti jėgas ir balsą tango atlikėjos amplua. Tada pasipylė koncertai, publika juos labai vertino, lankė.

Savęs sieti tik su tango dainininkė niekada nesvarstė, to labiau reikėjo širdies malonumui. „Klasikinis operinis dainavimas man buvo tarsi privalomas pagal specialybę, rimtesnis. O visi kiti žanrai, kurių nebijojau išbandyti, – tango, popmuzika ir miuziklai – labiau skirti dvasiai“, – teigia I. Prudnikovaitė. Paskui ji labiau susitelkė į rimtąją muziką, dirbo užsienio operose, visiems vėl susitikti ir atlikti lengvojo žanro programas darėsi vis kebliau.

Ištikimi tango ambasadoriai pakvietė ją išmėginti tango atlikėjos amplua.

Anot operos solistės, techniniu, profesiniu požiūriu tango vokalas gerokai skiriasi nuo klasikinio balso nustatymo. „Reikia net šiek tiek įžūlumo juos gretinti, varijuoti kūrybinėje veikloje, – vokalo subtilybes aiškina patyrusi solistė. – Operoje labiau naudojamės galviniu registru, o tango atliekamas krūtininiu. Tiesmukai sakant, toks dainavimas artimesnis popsui.“ Pasak jos, tango dainuojamas viena oktava žemiau nei klasika, o mecosopranui lengviau nusileisti į žemą tesitūrą.

Šimtaprocentinis Piazzolla

Koncerto programa, pasak I. Prudnikovaitės, visiškai išgryninta – šimtaprocentinis Piazzolla. Jokių priemaišų, kaip ir dera garsiojo kompozitoriaus šimtmečiui (1921–1992). Ji tikisi, kad pasirodymas privilios daug argentiniečio gerbėjų.

„Išmėginome daug kompozitorių, tačiau būtent Piazzollos tango mums skamba mieliausiai. Per koncertą bus visko – ir profesionalios muzikos, ir įspūdingų šviesų, ir šokio“, – tikina I. Prudnikovaitė. Choreografiją kuria 2019 metų tango čempionai ir Pasaulio tango čempionato Buenos Airėse finalininkai Brigita ir Carlosas Rodriguezai.

Italų emigrantų šeimoje užaugęs A. Piazzolla grojo bandonija tradiciniuose tango orkestruose. Paskui mokėsi klasikinio komponavimo pagrindų, rašė simfonijas ir kitus didelės apimties kūrinius. Jo dėstytoja, įvertinusi auklėtinio pastangas interpretuoti tango muziką, pasiūlė atsidėti šiam žanrui visu pajėgumu. Anot I. Prudnikovaitės, tinkamas žmogus pasitaikė tinkamu momentu.

„Jo kūryba, tradicinį tango praturtinusi džiazo ir klasikinės muzikos elementais, įgijo naujojo tango (nuevo tango) pavadinimą“, – sako operos dainininkė.

Svarsto trauktis

2008 metais magistro laipsniu baigusi Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (Reginos Maciūtės klasę), I. Prudnikovaitė pradėjo dirbti Aalto muzikiniame teatre Esene (Vokietija). Dainavo Lietuvos nacionalinėje operoje, Vilniaus miesto operoje, Latvijos nacionalinėje operoje, Vienos liaudies operoje, Braunšveigo operos teatre, „Theater an der Wien“ ir t. t.

Per koncertą bus visko – ir profesionalios muzikos, ir įspūdingų šviesų, ir šokio.

Sukūrusi šeimą su dirigentu Modestu Pitrėnu ir susilaukusi dviejų dukrelių, I. Prudnikovaitė viešai prabilo svarstanti trauktis iš muzikinio pasaulio.

„Atėjo toks gyvenimo tarpsnis, kai pirmenybę teikiu šeimai. Kol darbas netrukdo, neatima laiko ir dėmesio iš dukrelių, tol jis yra dirbamas. Jei reikėtų pasirinkti, nė nemąstydama žinočiau, ką, – pabrėžia pašnekovė. – Idealiu atveju dalyvauju dviejuose naujuose operos pastatymuose per sezoną. Jie paprastai trunka apie pusantro mėnesio. Aišku, dukreles vežuosi kartu, nors nėra lengva. Tad to man visiškai pakanka saviraiškai. O visa kita galima prasimanyti Lietuvoje.“

Ieva Prudnikovaitė ir „4 Tango“.

Ievos ir Modesto šeimoje į profesiją žvelgiama gana blaiviai. „Tai tik profesija, o ne altorius ar religija, kad ją reikėtų fanatiškai garbinti“, – teigia I. Prudnikovaitė. Dainininkė nesijaučia esanti aplinkybių auka, kuri neteko galimybių dainuoti. „Ne, aš pati tas aplinkybes savanoriškai susikūriau. Būtent taip jaučiuosi geriausiai“, – patikina I. Prudnikovaitė.

Ramūnas Zilnys kalbina. Pokalbis su „Midsummer Vilnius“ rengėjais ir atlikėjais – „The Roop“ lyderiu ir Ieva Prudnikovaite
Kur važiuojam? Ieva Prudnikovaitė: žmonėse labiausiai vertinu vidinę kultūrą
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt