Kultūra

2021.06.20 16:19

Radijo eteryje – Alvydo Šlepiko pjesė apie sceną, meilę ir inkarą

Mindaugas Klusas, LRT.lt2021.06.20 16:19

Poetas, prozininkas, dramaturgas, scenaristas Alvydas Šlepikas, aktorius pagal profesiją, debiutuoja radijo teatro pjese „Piemuo“.

Per spektaklio premjerą (režisierė Eglė Vertelytė) birželio 20-ąją 18 valandą LRT KLASIKOS Radijo teatro klausytojai galės pamėginti atspėti, kas yra tikrieji pjesės veikėjų prototipai. Mat rašydamas autorius mintyse turėjo gana konkrečius žmones, aktorius. Su kai kuriais A. Šlepikui teko susitikti, bendrauti, dirbti.

„Įsivaizdavau jų kalbėjimo, bendravimo manierą, interesų lauką. Juk rašydamas visada remiesi gyvenimo pavyzdžiais“, – LRT.lt tvirtina jis. Tarkime, aktorius Rimantas Bagdzevičius, anot dramaturgo, beveik atspėjo, kas yra jo kuriamo personažo prototipas.

A. Šlepikas sako parašęs komediją apie teatro laivą ir jame plaukiančius žmones. „Jie trokšta meilės ir vaidmenų, nori būti svarbūs ir reikalingi, todėl leidžiasi nešami teatro vėjų, bet realybė kaip inkaras neleidžia jiems nutolti nuo kranto“, – teigia pašnekovas.

Jis ir pats yra plaukęs tokiu laivu. Aktorinio meistriškumo studijas baigusiam dramaturgui gerai žinomos istorijos, teatre sekamos prieš spektaklius ir repeticijas.

„Kai pasirinkę aktoriaus studijas įžengėme pro konservatorijos (dabar – Lietuvos muzikos ir teatro akademija) duris ir užsidarėme mokomajame teatre, išlindę po ketverių metų išvydome pasikeitusį pasaulį. Viskas aplink skriejo milžinišku greičiu, o mums rūpėjo tik profesija. Jautėmės lyg laivo įgulos nariai, kūrėsi šeimyniški santykiai, o išorinis pasaulis mums beveik neegzistavo“, – prisimena lūžio kartos atstovas A. Šlepikas.

Spektaklio personažus įgarsino aktoriai Dainius Kazlauskas, Ainis Storpirštis, R. Bagdzevičius, Eglė Mikulionytė, Elvinas Juodkazis, Digna Kulionytė, Aistė Gramantaitė. Garso režisierė – Sonata Barčytė-Jadevičienė.

Pjesės pavadinimas „Piemuo“, be abejo, evangelinis, sietinas su avimis ir ganytoju. Tai ir aliuzija į Samuelio Becketto pjesę „Belaukiant Godo“, kur du veikėjai laukia pasirodant trečiojo – galbūt Dievo, galbūt paprasto žmogaus. A. Šlepiko pjesės veikėjai laukia režisieriaus. Svarsto, ar jis yra, ar ateis, ar apskritai toks egzistuoja...

Radijo teatras A. Šlepikui nėra didelė naujiena, mat anksčiau yra režisavęs 5–6 jo spektaklius. Skaitęs nemažai užsienio autorių, garsių dramaturgų, rašiusių specialiai radijo teatrui. Kai kuriose šalyse šio žanro tradicijos gana didelės. O Lietuvoje rašantysis, pasak A. Šlepiko, truputėlį įspraudžiamas į rėmus. Tarkime, tas reikalavimas, kad spektaklis truktų ne ilgiau kaip 45 minutes.

„Jei norima, kad kūrinys būtų tikrai originalus, sprausti jį į rėmus man neatrodo labai logiška. Teatras paveikesnis, kai turi daugiau laisvės. Tiesą sakant, į rėmus neįtilpau ir pats. Jau aktoriams repetuojant paaiškėjo, kad teks atsisakyti nemažos teksto dalies. Ką padarysi. Pasirodo, per daug parašiau“, – neliūdi „Piemens“ autorius.

Pjesės premjeros LRT KLASIKOS eteryje birželio 20-ąją 18 valandą jis sakė klausysiantis drauge su bičiuliais.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.