Kultūra

2021.05.21 23:33

Į LNOBT sceną po ilgos pertraukos grįžta baletas: 9-ajame „Kūrybiniame impulse“ – operos įkvėptas šokis

Monika Petrulienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.05.21 23:33

Nacionaliniame operos ir baleto teatre į sceną po ilgos pertraukos grįžta baletas. Ir pirmieji pasirodymai skirti teatro šokėjų choreografinėms improvizacijoms. Tiesa, žiūrovai pirmą kartą šiame teatre pakviesti baletą stebėti iš arti, scenoje.

Nacionalinio operos ir baleto šokėjų trupė nusprendė, kad teatro scena yra tokia didelė, jog tilps ir šokėjai, ir žiūrovai – jie pakviesti atsisėsti scenoje, išvysti teatro užkulisius, pamatyti salę atlikėjo akimis. Baleto trupės kurtos choreografinės miniatūros – jau devintą kartą vykstančio „Kūrybinio impulso“ rezultatas. Tiesa, šįkart jis dedikuotas operai.

„Šiais metais tokia kaip dedikacija yra operos 100-mečiui, visuose kūriniuose skambės muzika tik iš operos, mes taip norime pasveikinti savo kolegas, teatro brolius“, – sako teatro baleto meno vadovas Martynas Rimeikis.

Charlotte Lejeune Nacionaliniame operos ir baleto teatre dirba septynerius metus, tačiau tik šiemet išdrįso kurti choreografiją.

„Daug kartų dalyvavau „Kūrybiniame impulse“, bet kaip atlikėja, baiminausi pati kurti. Šiemet, kai gyvenimą sustabdė ilgas karantinas, kūryba tarsi sustojo, todėl nusprendžiau pabandyti“, – sako „Kūrybinio impulso“ dalyvė.

„Kūrybiniame impulse“ – operos muzika

Jos sukurtoje miniatūroje skamba Philipo Glasso operos „Einšteinas paplūdimyje“ ištraukos. Tuo metu Julija Stankevičiūtė teigia ieškojusi lietuviškos muzikos ir susižavėjusi Broniaus Kutavičiaus opera „Lokys“.

„Stačiau apie žmogų, kuris jaučiasi neramus dėl vertinančių akių ir žvilgsnių, kurie supa jo aplinką, ir jis jaučia spaudimą parodyti tik geriausią pusę. Ir tie vidiniai išgyvenimai kartais lieka kažkur giliai ir neišlenda, neišreikšti, bet vis tiek prasiveržia į paviršių“, – pasakoja „Kūrybinio impulso“ dalyvė.

Teatro primabalerina Kristina Gudžiūnaitė, išbandanti projekto prodiuserės profesiją, sako, kad būta daug iššūkių ir dėl karantino, ir dėl muzikos.

„Su muzikom tikrai buvo sudėtinga, nes tikrai ne visi choreografai ir artistai domisi opera, tai toks sąlyginai buvo jiems kaip ir iššūkis, kad jie turi pradėti domėtis“, – sako „Kūrybinio impulso“ prodiuserė K. Gudžiūnaitė.

„Kūrybinio impulso“ tradiciją teatre sukūrė devynerius metus baleto trupės vadovu dirbęs lenkų choreografas Krzysztofas Pastoras.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.