Kultūra

2021.02.12 09:06

„The New York Times“ savaitgalio geriausių penketuke – Žibuoklės Martinaitytės muzikos albumas

LRT.lt2021.02.12 09:06

„The New York Times“ klasikinės muzikos redaktorius Sethas Colteris Wallsas tarp penkių „dėmesio vertų kultūros įvykių, kuriuos galima patirti virtualiai“, rekomenduoja savaitgalį išgirsti lietuvių kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės muzikos albumą „Saudade“.

S. C. Wallsas giria Ž. Martinaitytės nenuspėjamumą: „Geriausiuose kūriniuose kompozitorei pavyksta sukurti harmonijos debesų aureolę. Vis dėlto ji nevengia ir perkūno savo subtiliuose, vaizdinguose kūriniuose.“

Anot S. C. Wallso, Ž. Martinaitytės kūrybą galima vadinti „minimalizmu su staigmenomis“.

Įrašytame albume kompozicijų atlikimo ėmėsi Lietuvos nacionalinis simfoninis ir Lietuvos kamerinis orkestrai, pianistas Gabrielius Alekna ir šio proceso lyderė, dirigentė Giedrė Šlekytė.

Albumas pavadintas „Saudade“ pagal vieną iš įrašytų Ž. Martinaitytės kūrinių. „Šis portugalų kalbos žodis reiškia begalinį ilgesį, egzistencinį metailgesį, kuriame susilieja visi įmanomi ilgesiai – to, ko nebėra, kas mirė, dingo, praėjo, o šiuo pandeminiu laikotarpiu „saudade“ išreiškia dar ir normalumo ilgesį. Šioje emocinėje būsenoje išsyk susilieja liūdesio ir laimės jausmai – liūdesio, kad kažko trūksta, laimės, kad tai patyrėme“, – komentavo kompozitorė.

Albumas yra įtemptos koprodukcijos rezultatas, pasiektas Lietuvos muzikos informacijos centrui ir Lietuvos nacionalinei filharmonijai bendradarbiaujant su Suomijos kompanija „Ondine“.

„Žibuoklės Martinaitytės muzika tiesiog hipnotizuoja, ji turi ryškų ir nepaprastai įdomų savo balsą, – komentavo „Ondine“ vadovas Reijo Kiilunenas. – Man labai smagu šį albumą išleisti „Ondine“ kataloge, papildant besiplečiantį bendradarbiavimą su Lietuvos muzika ir aukščiausios klasės profesionalais. Neabejoju, kad albumas sulauks daug tarptautinio dėmesio.“

Muzikos kritikai, gavę išankstines albumo kopijas, išskyrė Martinaitytės muzikos intensyvumą ir įtraukiantį grožį.

Albume įrašytos per šešerius pastaruosius metus sukurtos Ž. Martinaitytės kompozicijos „Horizons“ (2013), „Millefleur“ (2017) ir „Saudade“ (2019) simfoniniam orkestrui bei „Chiaroscuro Trilogy“ (2017) – koncertas fortepijonui ir kameriniam orkestrui.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt