Kitą savaitę į paskutinę šio sezono premjerą – Giacomo Puccinio operą „Toska“ kviečia „Vilnius City opera“. Meno ir politikos jėgų tema šiame kūrinyje – ypač svarbi, primenanti, jog kultūra visuomet buvo vienas pagrindinių valdžios įrankių.
G. Puccinis – svarbus kompozitorius „bohemiečiams“. Būtent su G. Puccinio opera „Bohema“ prasidėjo režisierės Dalios Ibelhauptaitės ir dirigento Gintaro Rinkevičiaus kūrybinis bendradarbiavimas. Baigdami 9-ąjį sezoną kūrėjai stato jau trečią G. Puccinio operą – „Toska“.
„Toskoje“ pagrindinį dainininkės vaidmenį atliks dvi solistės – Sandra Janušaitė, kuri „Toska“ dainuos pirmą kartą, ir gruzinų kilmės solistė Svetlana Kasyan, „Toska“ partiją dainavusi Maskvoje, Venecijoje ir Turine. Dailininko Kavaradosi vaidmenį atliks Kristian Benedikt ir Sergėjus Poliakovas iš Rusijos, Skarpijos – Kostas Smoriginas ir Almas Švilpa. Tikrasis operos veiksmas vyksta Italijoje, XIX amžiaus pradžioje, D. Ibelhauptaitės pastatyme tai – 1940-ųjų Italija.
„Viena iš pagrindinių „Toskos“ temų – kaip valdžia naudodama teroro metodus luošina menininką. Man „Toska“ nėra lengva melodrama, kad buvo meilė, jos nebėra, visi numirė. Man norisi atrasti kitą nervą, kitą istoriją. Italija ir karas, atrodo, yra ta vieta“, – aiškina režisierė D. Ibelhauptaitė.
Kol Kongresų rūmų scenoje režisierė D. Ibelhauptaitė repetuoja su solistais ir dirigentu Ričardu Šumila, Kongresų rūmų fojė įsikūrė valstybinis simfoninis orkestras su dirigentu Gintaru Rinkevičiumi. Jis sako, kad repetuoja visuose rūmuose, nes trūksta ir erdvių, ir laiko repeticijoms.
„Esu dirigavęs daug kartų „Toska“, turbūt 30, nuo to man ta muzika ne kiek ne blogesnė“, – tvirtina dirigentas G. Rinkevičius.
Operos premjera Kongresų rūmuose balandžio 27-ąją.