Kultūra

2021.01.22 23:20

Šalies muziejai ir galerijos per karantiną atsišviežina – kuria specialias suvenyrų linijas ir naujus logotipus

Monika Petrulienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.01.22 23:20

Karantinas – puikus laikas atsinaujinti, sako Nacionalinio dailės muziejaus vadovas Arūnas Gelūnas. Muziejus pristatė naują logotipą ir rengia specialią suvenyrų liniją. Naujai pažvelgti į muziejuose veikiančias parduotuves valstybines kultūros įstaigas paskatino MO muziejus, jau pirmą atidarymo dieną lankytojams pasiūlęs ir modernią parduotuvę. Autorinių dovanų linijas pradėjo kurti ir galerijos. 

Radvilų rūmai – vienas iš Nacionalinio dailės muziejaus padalinių – po rekonstrukcijos duris atvėrė rudenį, prieš karantiną. Priverstas vėl užsidaryti muziejus rengiasi lankytojus pasitikti naujovėmis. Viena jų – naujas logotipas.

Atnaujintos muziejų parduotuvės: ne tik įprasti suvenyrai, bet ir originalios dovanos

„Labai sunku paaiškinti žmonėms, kas mes esame, tai iš karto – parodai, vienuolikakampis ir kiekvienas segmentas yra arba atskiras muziejus, arba centras“, – aiškina A. Gelūnas.

Su dizaineriais kuriama ir suvenyrų linija. Padaliniuose įsikursiančiose moderniose parduotuvėse bus galima įsigyti ir dizainerio kurtą atšvaitą, ir arbatos dėžutę ar skėtį su muziejaus logotipu. Radvilų rūmuose veiks kavinė, diskusijų erdvė. O baldai kuriami iš remonto liekanų, kaip Vytauto Gečo ir Marijos Puipaitės kasos stalas – iš rūmuose buvusio sovietmečio parketo lentelių.

„Ne viskas iš karto, aišku, tie procesai pakankamai lėti ir per vieną dieną nepadaromi, bet tikrai karantinas yra tas laikotarpis, kai galima lėtai ir gerai apmąstyti visa tai“, – sako A. Gelūnas.

Suvenyrų liniją sukūrė ir viena iš privačių galerijų Vilniuje – „Kunstkamera“. Jos vadovė teigia, kad būdavo pavydu žiūrėti į užsienio muziejų siūlomas paslaugas, ar tai būtų Metropolitano muziejus Niujorke, ar Romos Karakalos pirčių kompleksas.

„Tu nusiperki tą gaminį, tu gauni tikslią kopiją to, kas yra muziejuje, plius tu ženkliai paremi patį muziejų. Tai ir labdaros misija, ir edukacinė, jau nekalbant apie tai, kad parenkami be galo gražūs dalykai“, – sako Vilniaus aukciono vadovė dr. Simona Skaisgirytė-Makselienė.

Su „Utenos trikotažo“ įmone menotyrininkė sukūrė prekių krepšelių, marškinėlių, tunikų dizainą, parinko Lietuvai svarbių autorių kūrinių, kuriais papuošė gaminius.

Galerija pasiūlė gaminių ir kitoms valstybinėms įstaigoms, tačiau susidomėjo tik Nacionalinis Čiurlionio dailės muziejus Kaune.

Vienintelis MO muziejus, nuo atidarymo siūlo ir parodų suvenyrų, originalių dizainerių smulkmenų.

„Mums teko lankytoją pratinti prie tos minties, aišku, kiti jau žinojo iš užsienio, kad tai yra būtinoji muziejaus sudėtinė dalis, kaip ir kavinė, tarkim, iš tikrųjų mato, kad lankytojai atranda parduotuvę, tai viena iš vizito stotelių“, – sako MO muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė.

„Mūsų saugyklose ir salėse yra lietuvių menininkai, o ant mūsų prekystalių yra lietuvių dizainerių kūriniai, tai ši koncepcija nuo pat pradžių buvo labai aiški ir ieškojome dizainerių, su kuriais nuo pat pradžių ir pradėjome dirbti“, – priduria M. Ivanauskienė.

Atnaujindamas pasiūlą muziejus šventes tikėjosi pasitikti su specialia linija, ieškantiems originalių dovanų, tačiau paskelbus karantiną kai kurios prekės, kaip šių metų kalendoriai, turbūt liks neparduoti.