Kultūra

2020.09.15 16:24

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjeroje: hitas, daugybė veiksmo ir galimybė pažvelgti į save

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2020.09.15 16:24

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras skaičiuoja likusias dienas iki artėjančios pirmosios šio teatro sezono premjeros – Jacques`o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“. Ambicinga operetės statytojų komanda scenoje žada daugybę veiksmo, sarkazmo ir šiuolaikinių aktualijų atspindžių.

Planus sujaukė pandemija

Pirmoji 2020–2021 metų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera – jau visai netrukus. J. Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ premjea Žvejų rūmuose įvyks rugsėjo 18, 19 ir spalio 9 dienomis.

Teatro vadovė Laima Vilimienė atkreipė dėmesį, kad šią operetę žiūrovams planuota parodyti dar balandį, tačiau į šalį atslinkusi COVID-19 viruso pandemija planus pakoregavo. Taigi, pavasarį turėjęs pasirodyti kūrinys tapo naujojo sezono startu.

2020 metus teatras yra dedikavęs Muzikinio teatro Klaipėdoje 200 metų jubiliejui.

„Šia proga jau vasarą pristatėme didelę grandiozinę premjerą Klaipėdos elinge – Richardo Wagnerio operą „Skrajojantis olandas“. Antroji šios dedikacijos premjerų – būtent šioji operetė“, – aiškino L. Vilimienė.

Pastebima, kad kompozitorius, violončelininkas ir dirigentas J. Offenbachas buvo beveik šio teatro bendraamžis, be to – gimęs tai pačiai Prūsijos valstybei, kaip ir Klaipėda, tuo metu priklausiusiame Kelno mieste.

Meninę operetės koncepciją kuria dirigentas Tomas Ambrozaitis, režisierė Rūta Bunikytė, kostiumų dailininkė ir scenografė Renata Valčik bei choreografė Inga Briazkalovaitė.

Premjera turi savo hitą

Pastebima, kad nors operetė „Orfėjas pragare“ nėra itin dažnai statoma pasaulio muzikiniuose teatruose, tačiau vienas iš jos kūrinių – kankanas – plačiai žinomas visame pasaulyje. „Turime tam tikrą hitą“, – pastebėjo L. Vilimienė.

Teigiama, kad ši operetė yra gana sudėtingos muzikinės kalbos, todėl, pasak teatro vadovės, reikalauja sutelktumo, meninių pajėgų.

Dirigentas T. Ambrozaitis pastebėjo, kad kurdamas „Orfėją pragare“ J. Offenbachas siekė sarkastiškai pasijuokti ir galbūt įkąsti to meto valdžiažmogiams, kurie nebuvo ypač palankūs teatrui.

„Todėl visas vaizdas yra tarsi kreivių veidrodžių karalystėje. Juk mes žinome Orfėjo ir Euridikės meilės istoriją, o operetė prasideda tuo, kad Euridikė nebežino, kur dingti, ji negali pakęsti šio Orfėjo su smuiku, kuris yra profesionalus muzikantas ir stengiasi jai sugroti pačią gražiausią melodiją pasaulyje“, – dėstė T. Ambrozaitis.

Dirigentas pabrėžė, kad žiūrovams teks labai atidžiai sekti greitai scenoje besivystantį veiksmą.

„Tokia operetė, kaip J. Offenbacho „Orfėjas pragare“, arba „eina“ su saliutais ir nupučia viską, arba vis tiek viską nupučia. Tikiuosi, kad mums pasiseks nupūsti“, – apibendrino T. Ambrozaitis.

Netrūksta aktualumo, šiuolaikiškumo

Režisierė R. Bunikytė akcentavo operetės veiksmiškumą, įdomų siužetą ir dar įdomesnius veikėjus, gražią muziką.

„Ši kompozicija sukuria labai gražų veikalą. Man keista, kad jį ne daug kas stato. Atrodo, kad medžiaga pasiduoda įvairioms interpretacijoms“, – aiškino kūrėja.

Anot režisierės, operetė nestokoja aktualumo, yra artima šiuolaikiškumui, tačiau vizualinė spektaklio išraiška nebus moderni.

„Jūs nepamatysite džinsų, nepamatysite mūsų langų ar betoninių sienų. Mūsų operetė vizualiai lieka arti pasakiško vaizdo, kuriame dievus tiesiog nuleidžiame ant žemės“, – atskleidė R .Bunikytė.

Operetės choreografė I. Briazkalovaitė pabrėžė, kad „Orfėjuje pragare“ linkstama į labiau šiuolaikišką choreografiją, į judesį scenoje bus įtraukiamas ir choras.

Per visus spektaklius bus laikomasi būtinųjų apsaugos reikalavimų, žiūrovai salėje bus sodinami šachmatų tvarka, išlaikomas 1 metro atstumas.