Kultūra

2020.02.12 21:47

Po operos „Lošėjas“ žiūrovai negailėjo pagyrų – džiaugėsi solistų grįžimu bei atmosfera

LRT.lt, LRT TV naujienų tarnyba2020.02.12 21:47

Garbinga publika Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre trečiadienio vakarą stebėjo Sergejaus Prokofjevo operos „Lošėjas“ premjerą. Po premjeros žiūrovai neslėpė susižavėjimo ir sveikino solistų Asmik Grigorian ir Vladimiro Prudnikovo sugrįžimą, tačiau scenoje pasirodžiusi skalbimo mašina sukėlė klausimų, sakoma pranešime žiniasklaidai.

Nacionaliniame operos ir baleto teatre premjera – Sergejaus Prokofjevo opera „Lošėjas“. Tai režisieriaus Vasilijaus Barchatovo pastatymas, kurio premjera įvyko prieš porą metų Bazelyje. Viena iš priežaščių, kodėl teatras pasirinko būtent šią operą - joje dainuojanti operos solistė Asmik Grigorian, po dešimtmečio grįžtanti į operos ir baleto teatro sceną.

Nacionaliniame operos ir baleto teatre rodomas režisieriaus Vasilijaus Barchatovo pastatymas, perkeltas iš Bazelio operos teatro, kur opera pastatyta prieš porą metų. Pagrindinius vaidmenis operoje, kaip ir Bazelyje, atlieka Dmitrijus Golovninas ir Asmik Grigorian. Vienas iš šios operos pasirinkimų ir buvo noras išvysti A. Grigorian Nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje.

LNOBT įvyko operos „Lošėjas“ premjera: priešaky – Asmik Grigorian ir Vladimiras Prudnikovas

Seimo narys, dainininkas Vytautas Juozapaitis: „Scenoje dainuoja tokie meistrai, kad belieka žavėtis, o ne kritikuoti. Vasilijus Barchatovas buvo paskutinis iš režisierių, su kuriais man pačiam teko dirbti šiame teatre: tada jis statė Piotro Čaikovskio operą „Eugenijus Oneginas“. Juo visiškai pasitikiu ir tikiu. Žinoma, Fiodoro Dostojevskio vaizduotas laikmetis ir skalbimo mašinos scenoje šiek tiek tarpusavyje disonuoja, bet ir kontrastai scenoje įdomūs.

Puikūs solistų aktoriniai darbai: ypač akcentuočiau profesoriaus Vladimiro Prudnikovo sugrįžimą į LNOBT sceną po dešimties metų pertraukos su naujai parengta, itin sudėtinga partija. Jis pasirodė kaip tikras operos profesionalas. Pagirčiau ir savo buvusį studentą Tomą Pavilionį, kurio balsas šiandien skambėjo labai gražiai.“

Kauno valstybinio muzikinio teatro vadovas Benjaminas Želvys: „Opera „Lošėjas“ dar niekada nebuvo statyta Lietuvoje: jau vien todėl susidomėjimas ja yra didžiulis. O dar tokie atlikėjai... Malonų Įspūdį palieka solidus Vladimiro Prudnikovo sugrįžimas į LNOBT sceną. Puikus, mano nuomone, ir kviestinis tenoras iš Sankt Peterburgo Dmitrijus Golovninas... Galiu tik pasveikinti kolegas su puikia premjera.“

Paramos fondo „Orfėjaus lyra“ direktorė Nijolė Galinienė: „Puikūs talentingi solistai, įdomus pastatymas. Buvome pasiilgę Asmik Grigorian ir Vladimiro Prudnikovo pasirodymų LNOBT scenoje. Prisipažinsiu, kad klausydama „Lošėjo“ šiek tiek ilgiuosi truputį kitokios Sergejaus Prokofjevo muzikos – turiu galvoje tą, kuri skamba jo baletuose „Romeo ir Džuljeta“ ar „Pelenė“... Tačiau spektaklių teatro repertuare reikia įvairių, nes žiūrovų skoniai yra skirtingi“.

Advokatas, LNOBT asmeninis rėmėjas Linas Sabaliauskas: „Nuostabus vakaras. Labai laukėme Asmik Grigorian pasirodymo, ir jos dainuojama Polina tikrai nenuvylė. Man didelį įspūdį šiame spektaklyje paliko ir Blanša – gražuolė Ieva Prudnikovaitė.“

Fiodoro Dostojevskio „Lošėjas“ – autobiografinis romanas, kurį jis ėmėsi rašyti pats prasilošęs, žaisdamas ruletę. Šio romano, sukurto 1867-aisiais pagrindu, po pusės amžiaus kompozitorius Sergejus Prokofjevas sukūrė operą, kurios premjera įvyko Briuselyje „La Monnie“ teatre. Iki šiol ši opera pasaulio teatruose statoma retai dėl jos sudėtingumo.

Trys „Lošėjo“ premjeriniai spektakliai operos ir baleto teatre rodomi šią savaitę, o dar „Lošėją“ planuojama rodyti po metų.