Trečius metus vykstantis projektas bei jaunųjų Lietuvos tapytojų platforma „Kontr-argumentas“ sausio 31 d. atidaro kasmetinę parodą tuo pačiu pavadinimu galerijoje „Meno parkas“ Kaune. Trečioji ciklo paroda išskirtinė tiek dalyvių skaičiumi, tiek eksponavimo būdu. Pasak vienos organizatorių Vitos Opolskytės, tai – „jaunoji Lietuvos tapyba, kone visa, sutalpinta į vieną galerinę erdvę.“
„Kontr-argumento“ įkūrėjai tapytojai V. Opolskytė ir Kazimieras Brazdžiūnas teigia, kad ši paroda – pagrindinis platformos įvykis. Kiekvienais metais, atsižvelgdami į juos supantį kontekstą bei dominuojančias tendencijas, bendradarbiaudami su Lietuvos dailininkų sąjungos galerija „Meno Parkas“, tapytojai rengia parodas. Projekto parodose yra analizuojamos skirtingos eksponavimo problemos, keliami nauji tapybiniai klausimai bei atrenkami vis kiti autoriai.

Šiemetinėje parodoje organizatoriai siekia autorių skaičiumi bei jų kūriniais „sugriauti“ ekspozicinę erdvę, sukurdami vaizdinės kakofonijos įspūdį. Pasak V. Opolskytės, „šios parodos idėja kilo iš begalinio vaizdų srauto, užgriūnančio kiekvieną, ypatingai jaunosios kartos atstovą. Kasdien pasiekianti informacija neturi jokio bendro ryšio tarpusavyje, tačiau visas šis vaizdinis ar tekstinis „sąvartynas“ ilgainiui tampa kiekvieno mūsų rutina, darbu ar net priklausomybe.“

Kuratoriai pasakoja, jog šiemetinė paroda paliečia ne tik socialinį, bet ir kultūrinį kontekstą – joje referuojama į „šiuolaikinių meno mugių ar saloninės („Le Salon“, XVII a.) tapybos ekspozicijas, ribotus rinktinių dailininkų, akademistinius kanonus bei visuotinai priimtinus grožio standartus.“

Parodos formatas tampa nebe pokalbis, o nesusikalbėjimas tarp tematiškai ir stilistiškai skirtingų parodos dalyvių, siekiančių vienas kitą perrėkti ar kitaip atkreipti žiūrovų dėmesį. Parodoje bus koncentruojamasi į tapybos medijos reprezentavimo problemas, tokias kaip suvienodėjimas, masių poreikio tenkinimas, produkto kūrimas, kūrinių bei parodų komercinis aspektas, vietos specifiškumo ignoravimas, turinio ir formos vienovės nepaisymas ir kt.

„Kontr-argumento“ sąvoka parodų cikle nurodo į pokalbį tarp ekspozicijoje dalyvaujančių tapytojų ir jų kūrinių. Tapyba kvestionuojama kaip mąstymo bei tarpusavio bendravimo priemonė. Taip pat parodos paliečia tapybos eksponavimo, kuravimo, menininkų tarpusavio bendradarbiavimo, parodinių bei galerinių erdvių ir institucijų problematiką. „Kontr-argumentas“ visai neplanuotai tapo ir aliuzija į įkūrėjų inicialus.

Platforma „Kontr-argumentas“ susikūrė 2017 metais, kai tapytojams V. Opolskytei ir K. Brazdžiūnui šovė mintis sukuruoti grupinę parodą. Idėja buvo gludinama keletą mėnesių, ją vis numarinant ir vėl prikeliant naujam gyvenimui. Platformos poreikis atsirado iš nusivylimo parodų koncepcijomis ir jų stygiumi. Autoriai piktinasi trafaretiniais „tradicinių, stilingų, išpardavimo, peržiūrinių, apie nieką, rodau viską, ką turiu“ parodų formatais ir jiems oponuoja.

„Kontr-argumentas“ taip pat rengia „satelitinius“ renginius, tarp jų: paroda „Reikalas toks“ nebeveikiančiame policijos komisariate, šiuolaikinio meno mugės „ArtVilnius“ stendas ir kt. Platforma bendradarbiauja su „Maršrutizatoriais“ – meno laboratorija, ieškančia naujų kultūros aktualizavimo formų ir jos įkūrėju tapytoju, animatoriumi ir menotyrininku Dariumi Jaruševičiumi. „Kontr-argumentas“ – ne tik parodų kuravimo, bet ir meninio lauko kritikos platforma. Pradžioje autoriai rašė tekstus rūpimais kultūriniais klausimais feisbuke, vėliau persikėlė į žurnalo „Literatūra ir menas“ puslapius.

V. Opolskytė palygina savo ir K. Brazdžiūno vaidmenį su sekliais: „vaikštome į parodas, kultūrinius renginius, studentų peržiūras, ieškodami, kas galėtų patraukti akį. Esame jauni kūrėjai, tapytojai, siekiantys įtvirtinti naują terpę-platformą, skirtą kolegoms. Norime sau ir jiems suteikti daugiau galimybių išreikšti save, diskutuoti bei būti pamatytiems ir taip kuriame tam tikrą naują dabartinės kartos tapytojų bendruomenę.“

Šiemet parodoje dalyvauja: Benediktas Marija Žukas; Raimonda Kielaitė, Monika Radžiūnaitė, Monika Kornilova, Artūras Mitinas, Eglė Norkutė, Gytis Arošius, Auksė Miliukaitė, Darius Jaruševičius, Kazimieras Brazdžiūnas, Aira Urbonavičiūtė, Akvilė Malukienė, Tadas Tručilauskas, Kristijonas Žungaila, Goda Lukaitė, Andrius Makarevičius, Rūta Vadlugaitė, Jurgis Tarabilda, Giedrė Šiaulytė, Dominykas Sidorovas, Donata Minderytė, Kristina Mažeikaitė, Eglė Petrošiūtė, Adelė Liepa Kaunaitė, Vita Opolskytė, Sandra Kvilytė, Monika Plentauskaitė, Raminta Blaževičiūtė, Dovydas Alčauskis, Lukas Marciulevičius, Ieva Tarejeva, Sonata Riepšaitė, Ieva Jaruckytė, Rasa Daveikytė, Linas Jusionis, Algimantas Černiauskas, Indrė Ercmonaitė, Rosanda Sorakaitė, Domas Pundaika, Akvilina Šimkevičiūtė, Rokas Jakubauskas, Liudas Matijošius.
Parodos kuratoriai: Vita Opolskytė ir Kazimieras Brazdžiūnas