Kultūra

2019.04.30 17:55

Asmik Grigorian operos „Oskaru“ nesipuikuoja: tai mane lydėjusių žmonių nuopelnas

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.04.30 17:55

Balandžio 29-osios vakarą tarptautinių Operos apdovanojimų ceremonijoje Londone, „Sadler’s Wells“ teatre, Asmik Grigorian buvo pripažinta geriausia 2018-ųjų metų operos soliste.

„Nelabai dar spėjau ką nors suvokti, nes miegojau vos dvi valandas. Sulaukiau daug sveikinimų, mačiau gerbėjų reakcijas feisbuke. Tačiau ką tik nusileidau Milane, dar nespėjau jiems atsakyti“, – kalbėjo sopranas A. Grigorian, klausiama, kaip jaučiasi pelniusi prestižinį apdovanojimą.

Tam tikru požiūriu pats didžiausias džiaugsmas ją aplankęs vasarą po „Salomėjos“ premjeros Zalcburge. „Nors suprantu, kad šis apdovanojimas skirtas ir už visus kitus metų darbus“, – pridūrė pasaulio Metų operos dainininkė.

„Man apdovanojimai nieko nereikštų, jei negalėčiau jais su kuo nors pasidalyti. Šiuo atveju labai smagu, nes man talkino daug žmonių, didelė komanda. Tad jaučiuosi dėkinga visiems, keliavusiems su manimi – ir šiemet, ir per tuos 14 metų. Žodžiu, smagu pasidalyti naujiena, kuri yra ne mano, o visų gyvenime sutiktų nuostabių žmonių nuopelnas“, – sakė A. Grigorian.

Ji teigė, esą šis apdovanojimas galbūt neatvers jai naujų kelių, nes ir taip jų perspektyva jau nutiesta. „Kontraktų turiu, esu neblogai žinoma. Tad greičiau tai įvertinimas už jau padarytus darbus. Ne investicija į ateitį“, – pabrėžė operos dainininkė.

Jūratė Katinaitė: apdovanojimą Asmik užsidirbo doru darbu 

Muzikologė ir LRT KLASIKOS laidų vedėja Jūratė Katinaitė LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ sako, kad A. Grigorian – ne tik didelis talentas, bet ir didelės tradicijos tąsa: „Tai tradicija, kuriai atstovavo jos tėvai, pedagogai, visa muzikinė Lietuvos kultūra. Tuščioje vietoje tokie talentai neatsiranda.“

Anot muzikologės, A. Grigorian dėl dainavimo vis dar konsultuojasi su savo mama Irena Milkevičiūte, nes toks jau esąs dainininko gyvenimas. „Visą laiką turi tausoti balso aparatą, kuris priklauso ir nuo sveikatos, ir nuo gamtos sąlygų... Džiaugiuosi, kad ir šį apdovanojimą Asmik užsidirbo doru darbu. Tai jos asmenybės ir talento nuopelnas“, – teigia J. Katinaitė.

Be džiaugsmo, J. Katinaitė pabrėžia, kad šie operos apdovanojimai, kuriuose taip pasisekė A. Grigorian, parodo kultūros situacijos skerspjūvį: „Apdovanojimai pradėti rengti 2012 m. vieno operai skirto žurnalo vyriausiojo redaktoriaus iniciatyva. To reikėjo, nes klasikinės muzikos ir operos pasaulis nustumtas į užribius. Kai artėja „Grammy“ apdovanojimai, visi nekantriai laukia laureatų sąrašų ir naujienų. Nors tarp laureatų būna ir operos solistų. Deja, jie menkai minimi. Būtent šiais apdovanojimais Londone siekiama grąžinti operai ir kultūrai pelnytą vertę.“

Opera „Salomėja“ – tarsi triumfo valanda 

A. Grigorian šlovės piką pasiekė Richardo Strausso operos „Salomėja“ premjeros Austrijoje metu, viename svarbiausių klasikinės muzikos ir scenos meno festivalių „Salzburger Festspiele“. Po pasirodymo operoje „Salomėja“ A. Grigorian sulaukė neįtikėtino susižavėjimo tiek iš publikos, tiek muzikos kritikų. 

Vaidmeniui Romeo Castellucci režisuotoje operoje A. Grigorian ruošėsi rimtai ir daug, lankė vokiečių kalbos pamokas, susitiko su pastatymo dirigentu Franzu Welseriu-Mostu, pradėjo repetuoti labai anksti ir tokiu darbštumu žavėjo ne vieną, prisilietusį prie įspūdingosios „Salomėjos“.

Pati operos solistė tokį sunkų darbą vadino užsiėmimu, kurį be galo myli. Žiniasklaidoje pasirodė A. Grigorian pasisakymų, dvelkiančių ryžtu ir užsidegimu, esą nors kūrybinis procesas nelengvas, solistė žinanti, kad jį ištvers. 

A. Grigorian yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventė, 2006 m. čia įgijo magistro diplomą savo mamos, LMTA profesorės I. Milkevičiūtės klasėje. Taip pat tobulinosi savo tėčio G. Grigoriano, Mirellos Freni, Vladimiro Prudnikovo, Badrio Maisuradzės meistriškumo kursuose. Solistė dainuoja daugelyje garsiausių operos scenų.

A. Grigorian kūrė Tamaros vaidmenį Antono Rubinšteino operoje „Demonas“ Barselonos „Gran Teatre del Liceu“. 2017 m. dainavo Manon Lesko to paties pavadinimo Giacomo Puccini operoje Švedijos Karališkosios operos scenoje, į kurią sugrįš dainuoti Madam Baterflai.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.