captcha

Jūsų klausimas priimtas

E. Gentvilas: laiku pagrindinis SGD terminalo vamzdis nebus nutiestas

Pirmadienį į Klaipėdos uostą turi atplaukti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas–saugykla „Independence“. Tačiau, anot buvusio Klaipėdos uostos vadovo, parlamentaro Eugenijaus Gentvilo, dujotiekiui reikalingas vamzdis po žeme dar nebus nutiestas.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Pirmadienį į Klaipėdos uostą turi atplaukti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas–saugykla „Independence“. Tačiau, anot buvusio Klaipėdos uostos vadovo, parlamentaro Eugenijaus Gentvilo, dujotiekiui reikalingas vamzdis po žeme dar nebus nutiestas.

„Šiandien – spalio 22 d. Tunelis nėra baigtas gręžti ir vamzdis guli ant kranto. Todėl buvo imtasi atsarginių priemonių“, – LRT Radijo laidai „Ryto garsai“ sakė parlamentaras.

Premjeras Algirdas Butkevičius antradienį užtikrino, kad SGD terminalo laivas jau gali įplaukti į Klaipėdos uostą. Valstybinės komisijos nariai jau yra priėmę šį objektą, o laivas, plaukdamas į Klaipėdą, yra saugomas.

Vamzdis turėjo būti nutiestas dar rugpjūtį

E. Gentvilas teigė, kad vamzdis dar iki rugpjūčio 1 d. turėjo būti patalpintas į po žeme išgręžtą tunelį. Neatlikus darbų terminas buvo pratęstas iki rugpjūčio 15 d., bet, anot E. Gentvilo, šie darbai iki šiol nėra atlikti.

„Šiandien – spalio 22 d. Tunelis nėra baigtas gręžti ir vamzdis guli ant kranto. Todėl buvo imtasi atsarginių priemonių“, – sakė parlamentaras, paaiškinęs, kad dabar bandoma nutiesti atsarginį vamzdį, kuris drieksis Kuršių marių dugnu.

Pagrindinis vamzdis, pasak pašnekovo, turėtų prasidėti Kiaulės Nugaros saloje ir pasibaigti pietinėje Klaipėdos miesto dalyje. Šios trasos ilgis – 2,3 km, o vamzdžio skersmuo – 70 cm. Tačiau, E. Gentvilo teigimu, šiuo metu tėra išgręžtas 60 cm skersmens tunelis.

„Spalio 7 d. kilo idėja, kaip užtikrinti, kad, atplaukus laivui „Independence“, prasidėtų dujų terminalo bandymo darbai. Tam reikalingas dujotiekis, todėl nutarė tiesti atsarginį, kaip jie vadina dubliuojantį, dujotiekį Kuršių marių dugnu“, – aiškino parlamentaras.

Anot jo, tiesiant atsarginį dujotiekį, susidurta su kita problema – Kuršių marių dugnas planuojamo vietoje yra vieno–dviejų metrų gylyje, todėl vamzdis turėtų kyšoti iš vandens. Esą imta kasti tranšėją marių dugne tam, kad šio nesklandumo būtų išvengta, bet vamzdis vis tiek dar nėra nutiestas, nors laivas atplaukia jau pirmadienį.

M. Bartuška: viskas vykdoma pagal planą

„Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška ramino, kad papildomas vamzdis yra dažnai tiesiamas, vykdant tokius projektus. Jis pateikė pavyzdį, kad krantinėje yra įrengti keli elektros generatoriai tam, kad, vienam sugedus, elektra būtų tiekiama nuolatos.

M. Bartuška pripažino, kad ne pagrindinis, o šiuo metu tiesiamas atsarginis vamzdis bus naudojamas, atliekant dujotiekio bandymus.

„Tiesiog verta pažymėti dar kartą, kad, kaip ir numatyta projekte, testavimo darbus mes pradėsime lapkričio pradžioje. Tuo metu būsime pasirengę visose projekto dalyse“, – sakė „Klaipėdos naftos“ vadovas.

E. Gentvilo nuomone, labai pagirtina, kad bus įrengti du dujotiekio vamzdžiai, bet reikia konstatuoti, kad kol kas pagrindinio vamzdžio vis dar nėra. Pašnekovas akcentavo, jog iki lapkričio pradžios jis tikrai nebus įrengtas.

„Testavimo darbai vyks per papildomą vamzdį. Aš noriu pasakyti, kad jokiame projekte tas papildomas vamzdis nebuvo numatytas“, – atkreipė dėmesį parlamentaras.

Anot jo, vokiečių kompanija „PPS Pipeline Systems“ kreipėsi į „Klaipėdos naftą“ ir į uosto direkciją su prašymu leisti rengti projektą papildomam vamzdžiui įrengti tik šių metų spalio 7 d., prieš 15 dienų.

A. Butkevičiaus teigimu, Lietuvos Respublikos SGD terminalo įstatymas numato, kad terminalas turi būti parengtas eksploatacijai iki 2014 m. gruodžio 3 d. Premjeras akcentavo, kad laivo atvykimui yra pasiruošta.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...