captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kaip Ukrainos ir Rusijos krizė veikia Lietuvos vežėjus

Lietuvos vežėjai skaičiuoja, kad dėl Ukrainos ir Rusijos krizės jų apyvarta šių metų pirmąjį ketvirtį sumažėjo maždaug dešimtadaliu. Tačiau, anot Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, didesnį nerimą kelia apie ketvirtadaliu sumažėję pervežimo įkainiai.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Lietuvos vežėjai skaičiuoja, kad dėl Ukrainos ir Rusijos krizės jų apyvarta šių metų pirmąjį ketvirtį sumažėjo maždaug dešimtadaliu. Tačiau, anot Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, didesnį nerimą kelia apie ketvirtadaliu sumažėję pervežimo įkainiai.

„Pervežimo kainos dėl paklausos ir pasiūlos išsibalansavimo sumažėjo 20–30 proc. Tas Rusijos rinkos susitraukimas, sakyčiau, nėra nelauktas. Mes to laukėme, tam ruošėmės, vežėjai iš tikrųjų stengėsi dalį savo pajėgumų „perkelti“ į alternatyvias rinkas“, – sako A. Kondrusevičius.

Jis priduria manąs, kad sankcijų iš Rusijos pusės dar bus. Šiandien jos esą momentinio poveikio neturi, tačiau ilgesniame laikotarpyje, A. Kondrusevičiaus manymu, turės. „Ir čia bus tikrai nemaži netekimai. Bet ne mums vieniems yra blogai, mūsų konkurentams taip pat sudėtinga dirbti. Žiūrime, galvojame, planuojame, kaip išgyventi šį sunkmetį “, – teigia „Linava“ prezidentas.

Sumažėjusiu pervežimų pelningumu skundžiasi ir vienos iš asociacijos narių, Šalčininkuose įsikūrusios bendrovės „Olertros logistika“, direktorius Raimondas Dailidka. Pasak jo, jaučiama labai didelė konkurencija.

„Tų krovinių nėra, rublis nestabilus. Žmonės ten, Rusijoje, gal mažiau perka, perka tik būtiniausius dalykus. Transporto yra labai daug, sakyčiau, kad tik dėl to transporto padaugėjimo, konkurencijos, [sumažėjo pervežimų]. Dabar kainas „muša“ baltarusiai, nes ten labai daug dirbančių sau, kai šeimininkas yra ir vairuotojas, jis pats sėdi prie vairo, todėl jam yra lengviau konkuruoti, pavyzdžiui, su mumis. Mes turime sumokėti ir vairuotojui, ir pan.“, – aiškina R. Dailidka.

Jo teigimu, rusams tapo brangu pirkti europietišką produkciją, todėl sumažėjo krovinių ir krito kainos. Be to, konkurencija esą didelė ir dėl tos priežasties, kad Lietuvoje daug transporto – 2012 m., R. Dailidkos žiniomis, žmonės prisipirko daug transporto priemonių.

„Mums padeda tai, kad turime savo logistikos įmonę, savo krovinius išvežame. Pavyzdžiui, jei krovinių ieškotume per kažkokius tinklapius, biržas ar kitas ekspedicijas, tai, žinoma, ta kaina būtų daug mažesnė ir mums būtų labai sunku išsilaikyti“, – sako R. Dailidka.

Jis pasakoja, kad jų bendrovė bando pereiti į Kazachstano, taip pat Uzbekistano rinkas. „Analizuojame tas rinkas, bandome kažkaip įlįsti į tą nišą, galbūt ten pasiseks labiau“, – tikisi „Olertros logistika“ vadovas, tačiau priduria, kad minėtose šalyse iškyla problemų dėl leidimų, taip pat tuo atveju, jei sugenda transporto priemonės.

Vis dėlto, anot R. Dailidkos, pagrindinė rinka yra Rusijos, kur ir kuras pigesnis. „Nepasakyčiau, kad čia, Šalčininkuose, yra kitų įmonių, kurios dirbtų važinėdamos tik po Europą arba tik po Lietuvą, pavyzdžiui, produkciją vežiotų iš Šalčininkų į Vilnių. Pagrindinė rinka – Rusijos“, – tvirtina R. Dailidka. Jo žiniomis, Šalčininkuose yra palyginti nedaug – apie 10–11 vežėjų.

Būtent bendrovės „Olertros logistika“ pagrindiniai kroviniai – tai šaldytuvai, kurie iš Vakarų Europos keliauja į Rusiją. „Bet vežame ir vaisius, visokius šaldytus produktus. Iš Europos į Lietuvą atvežame labai daug rinktinių krovinių, visokių įrengimų. Daugiausiai atvežame iš Vokietijos, Italijos. Iš Ispanijos vežame vaisius“, – vardija R. Dailidka.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...