captcha

Jūsų klausimas priimtas

LRT radijo laida apie mokyklų uždarymą pripažinta geriausia

Dvyliktą kartą išrinktos geriausios radijo ir televizijos laidos. Geriausia radijo laida tapo LRT radijo ciklo „Mokykla“ laida „Mokyklų uždarymas“. Dar trys LRT radijo laidos įvertintos specialiaisiais apdovanojimais. Geriausia televizijos laida šiemet išrinkta „Info TV“ laida „Mano kiemas“.
V. Radžiūno (LRT.lt) nuotr.
V. Radžiūno (LRT.lt) nuotr.

Dvyliktą kartą išrinktos geriausios radijo ir televizijos laidos. Geriausia radijo laida tapo LRT radijo ciklo „Mokykla“ laida „Mokyklų uždarymas“. Dar trys LRT radijo laidos įvertintos specialiaisiais apdovanojimais. Geriausia televizijos laida šiemet išrinkta „Info TV“ laida „Mano kiemas“.

Šiemet Lietuvos radijo ir televizijos komisijos su Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondu organizuojamo konkurse „Pragiedruliai“ dalyvavo rekordiškai daug dalyvių – 65 laidos. Nuo 2003 metų rengiamu konkursu siekiama paskatinti kurti ir transliuoti pilietiškas radijo ir televizijos laidas.

Geriausios radijo laidos „Mokyklų uždarymas“ autorė Simona Aginskaitė sako, kad pati tema buvusi labai dėkinga – jautri ir įdomi. Ji taip pat pabrėžia, kad LRT radijo žurnalistai gauna pakankamai laiko dokumentinėms laidoms parengti ir tą atspindi rezultatai.

„Visos keturios radijo dokumentikos laidos, kurios šiandien laimėjo, buvo iš LRT radijo ciklų. Mes gauname bent dvi savaites padaryti tokiai dokumentikai, tai ir rezultatas yra kitoks. Kai žurnalistas gauna vieną ar dvi dienas ir turi skubiai tą daryti, tai ko galime tikėtis?“ – klausia S. Aginskaitė, komentuodama konkurso rengėjų pastabas, jog apskritai lietuviškose radijo ir televizijos laidose trūksta įdomesnio požiūrio į problemas ir originalesnio pateikimo.  

- Simona, kaip jautiesi taip įvertinta?

- Jaučiuosi puikiai. Juolab kad tą daryti buvo labai įdomu ir tikrai nesudėtinga. Už tai dar ir būti apdovanotai – tiesiog nuostabu.

- Papasakok apie pačią laidą ir ciklą „Mokykla“? Kam ir kodėl jis buvo kuriamas ir apie ką konkrečiai buvo Tavo laida?

- LRT radijas stengiasi pateikti vis daugiau ciklų apie kokią nors aktualią socialinę problemą arba socialinius procesus. „Mokykla“ buvo vienas iš tokių ciklų. Dar buvo apie emigraciją, dabar bus apie Europos Sąjungą. Taigi tokių ciklų iš tiesų būna ne vienas. Tokių dokumentikos laidų mes darome daug. Ir kiti mano kolegos taip pat buvo apdovanoti už dokumentikos laidas, padarytas šiam ciklui apie mokyklą. Konkrečiai mano laida buvo apie mažas mokyklas, apie jų uždarymą.

Aš pati sau kėliau klausimą, ar yra kažkoks vienas atsakymas, ar galima uždaryti mažas mokyklas, ar ne. Vieni sako, kad tai žlugdo bendruomenę, kad jas reikia išlaikyti bet kokiu atveju. Kiti sako, kad vis dėlto mokymosi kokybė klasėje, kurioje yra sujungti pirmokai ir ketvirtokai bei antrokai ir trečiokai, nebėra tokia, kokia galėtų būti kitoje mokykloje.

Taigi važiavau į mažus kaimus, kartu su mokiniais stengiausi keltis taip anksti, kaip jie, važiuoti iš jų snieguotų kaimų į jų mažas mokyklas, laukti su jais atvažiuojančio autobusiuko, taip pat važiuoti į dideles mokyklas ir žiūrėti, kaip ten jaučiasi mokiniai. Taip pat su mokytojais grįžti į jau uždarytas mokyklas, kalbėtis apie tai, kokias emocijas kelia tos uždarytos mokyklos, galiausiai kas iš jų daroma, nes dažnai jos virsta bendruomenės centrais, kai kur tampa parduotuvėmis.

Tai tokie jautrūs dalykai, kurie, manau, ir patiko komisijai. Pati tema yra labai dėkinga ir aš turėjau laimės ją daryti.

- Konkurso rengėjai paprastai išsako ir bendras pastabas apie radijo ir televizijos laidų lygį, tendencijas. Ar ir šį kartą buvo bendrų pastabų?

- Taip, buvo pastabų, kad trūksta įdomesnio požiūrio į kažkokią problemą, kad daroma gana tradiciškai, pasakojama chronologiškai, kad tiesiog sukviečiami ekspertai ir jie kalba. Bet aš noriu pasakyti, ką paprastai ir sako žurnalistai, – kad jų darbų negalima vertinti be konteksto. Jeigu mes iš žurnalisto reikalaujame, kad jis per vieną dieną padarytų laidą, tai ko dar galima tikėtis?

Visos keturios radijo dokumentikos laidos, kurios šiandien laimėjo, buvo iš LRT radijo ciklų. Mes gauname bent dvi savaites padaryti tokiai dokumentikai, tai ir rezultatas yra kitoks. Kai žurnalistas gauna vieną ar dvi dienas ir turi skubiai tą daryti, tai ko galime tikėtis? Manau, kad tai yra ne tik žurnalistų problema, bet ir naujienų vadybos, redaktorių darbo, taip pat kokias mes sąlygas sukuriame žurnalistams?

Be laidos „Mokyklų uždarymas“, „Pragiedrulių“ konkurse apdovanojimus pelnė šios LRT laidos: radijo dokumentikos laida „Pasakojimai apie Vilniaus Getą“ (autorė Indrė Anskaitytė, transliuota per LRT radiją); laida iš ciklo „Kodas – emigracija“ „Skuodas: teigiamos emigracijos pusės“ (autorė Živilė Kropaitė, transliuota per LRT radiją); radijo dokumentikos laida „Mokytojai“ (autorė Justina Mitkaitė, transliuota per LRT radiją), TV dokumentikos ciklas „Didžioji Lietuva. Lietuvių kalbos istorija“ (aut. Mindaugas Sėjūnas, Teresa Rožanovska, Romualdas Lavrynovičius, transliuota per LRT Kultūrą).

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...