captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuva apmokestins Rusijos vežėjus

Kad Rusija ketina įvesti naują mokestį už kelius, Lietuvai nebuvo naujiena, todėl mes ketiname padaryti tą patį, LRT RADIJUI sako susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas. „Tai nebuvo naujiena, mes tam ruošiamės ir pirmiausia reikės pakeisti tarpvalstybinę sutartį“, – kalba jis.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Antradienį iš ryto, kalba viceministras, ruošiamas pasitarimas Užsienio reikalų ministerijoje (URM) ir bus priimti galutiniai sprendimai. „Tačiau ketvirtadienį iš jų gavome raštą, kad planuojamas pereinamasis laikotarpis. Tai šiek tiek pakeitė mūsų planus, mes bandysime diplomatiniais kanalais išsiaiškinti, ką tai reiškia, ar jau dabar bus baudžiami mūsų vežėjai, kurie ten neprisijungs prie sistemos, kokia bus tvarka, ar užtenka tų terminalų, kur galima susimokėti“, – vardija A. Žvaliauskas.

Pagal dabartinį raštą, sako jis, reiškia, kad sistema pradės veikti tik Maskvos apskrityje, o kitur –  tik nuo gegužės mėnesio, po pusės metų.

„Mes jau esame Rusiją informavę, kad, jeigu jie įves mokestį, ir mes įvesime. Jie neprieštarauja dėl to. Manau, tai dabar tik procedūriniai reikalai ir klausimai, kuriuos mes sprendžiame pasitelkę URM“, – teigia A. Žvaliauskas.

Jo teigimu, sistema, kurią Rusija ketina įdiegti, yra sudėtinga, ją reikia suderinti, todėl ir reikia pusės metų pereinamojo laikotarpio, kol ji pradės tinkamai veikti. Taigi, pastebi A. Žvaliauskas,  dar neaišku, ar naująjį mokestį reikės mokėti jau nuo lapkričio 15 d.

Paklaustas, kokius mokesčius įves Lietuva, A. Žvaliauskas sako, kad taip bus įprasta tvarka: „Paprasti mokesčiai, kokius pas mus visi moka nusipirkę vinjetes. Taip ir Rusijos vežėjai mokės už važiavimą per Lietuvą. Nebus lengvatų. Mes informavome, kad, jeigu jie įves, ir mes nebetaikysime lengvatų.“

Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas pastebi, kad vyksta natūralus procesas: „Kiekviena šalis, siekdama saugoti savo kelių būklę ir ją gerinti, sprendžia, kada, kaip ir kokiu būdu juos apmokestinti. Galiu tik papildyti ir patvirtinti tai, ką sakė viceministras, kad kalba vyksta seniai. Mes jau rugsėjo pradžioje susitikę dvišalėse derybose kalbėjome šia tema ir sutarėme, kad dėl šito punkto turėsime pakeisti tarpvalstybinę sutartį, kuri numatys abiejų pusių kelių apmokestinimą. [...] ar Lietuva įves kelių mokestį, turės spręsti Vyriausybinė transporto tranzito komisija, derindama su URM.“

E. Mikėno žodžiais, anksčiau kelių mokesčių nebuvo: Lietuva buvo šalis Rusijos sąraše, o Rusija buvo išskirtinė mūsų sąraše – šalys viena kitą atleisdavo nuo kelių mokesčių. „Tam tikros Rusijos atkarpos, autostrados, buvo mokamos, bet visi keliai nebuvo apmokestinti. Ta sistema, kurią dabar diegia Rusija, yra gana sudėtinga – kai tai darė Vokietija, atidėta buvo iki pusantrų metų“, – primena „Linavos“ prezidentas.

Jo teigimu, todėl viceministras ir minėjo, kad žinios iš Rusijos keičiasi kas pusdienį: „Pirma informacija buvo, kad už kilometrą mes mokėsime 3 rublius 75 kapeikas (apie 5 euro centus), tačiau, paskutinėmis žiniomis, mokėsime 1 rublį 53 kapeikas (truputį daugiau nei 2 euro centus). Ir bus numatytas pereinamasis laikotarpis iki 2016 m. kovo 1 d.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...