captcha

Jūsų klausimas priimtas

B. Vanagas: kai avariją padaro ne BMW, nekreipiame dėmesio

Statistiškai daugiausia avarijų Lietuvoje padaro „Volkswagen“ automobilių vairuotojai, nes jų yra daugiausia, bet, kai avariją padaro ne BMW automobilis, tiesiog neatkreipiame dėmesio į markę. Taip LRT RADIJUI teigia lenktynininkas Benediktas Vanagas. Jo tvirtinimu, bet kuriuo atveju nelaimės priežastis ta pati – neišmintis.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

– Kone kiekvieną pirmadienį tenka kalbėti apie skaudžias nelaimes keliuose. Galima tuo atsargiai pasidžiaugti – praėjusį savaitgalį buvo išvengta skaudžių aukų. Kodėl mūsų keliuose būna tokie skaudūs savaitgaliai?

– Savaitgalis turbūt yra laikas, kai žmonės šiek tiek daugiau atsipalaiduoja. Tai, žinoma, atveda iki tragiškų nelaimių. Manau, kad viso to priežastis slypi giliau, nei mums atrodo. Pastebiu dėsningumą, – kuo daugiau avarijų, rezonansinių įvykių, tuo labiau mūsų kolegos Seime puola imtis represyvių priemonių: mažinti, drausti ir t. t. Kai praeina kažkiek laiko, vėl nutinka nelaimė ir vėl turime tą patį.

Iš tikrųjų tai tęsiasi jau daug laiko. Pasigendu detalių tyrimų ir nemažų, kryptingų investicijų į dabartinį jaunimą. Matau nemažai atsakingų organizacijų, pavyzdžiui, Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, kurios daro tikrai neblogą darbą. Manau, kad reikia ir labai didelės politinės valios vykdyti ilgalaikius projektus, kad dabar gimę žmonės, Lietuvos piliečiai, tuo metu, kai jie taps aktyviais eismo dalyviais (nebūtinai važiuos, pradės vaikščioti), būtų taip parengti, jog jiems net nebūtų noro nusikalsti.

– Sakote, kad pasigendate tyrimų, duomenų. Iš tiesų, pasižiūrėjus į viešąją erdvę, matyti, kad yra daugiau kalbų – kalba, kas netingi, patarimus dalijasi visi, bet vairuotojai tų patarimų negirdi.

– Dabar galbūt nėra tokia bloga situacija, bet anksčiau žmonės piktybiškai nesisekdavo saugos diržų. Dabar greičiausiai automobiliai yra tokie, kad priverčia užsisegti saugos diržą, nes išzyzia galvą. Situacija šiek tiek pasikeitusi, bet anksčiau lygiai taip pat buvo galima pasakyti – visi žino, kad reikia segtis saugos diržus, bet kažkodėl kiekvienas galvoja, kad jam nepriklauso to daryti.

Tokį patį dėsningumą matau ir dabar. Kai išugdysime pilietį, žmogų, kuris net nebus linkęs galvoti teigiamai, pavyzdžiui, apie greičio viršijimą ar vairavimą išgėrus, jeigu suformuosime jauną žmogų taip, kad jam net nekils idėjų, kad jis gali nesisegti saugos diržo, viršyti greitį [...], turėsime daug geresnę situaciją.

B. Vanagas. V. Skaraičio (BFL) nuotr.

– Iš vienos pusės – visi segasi diržus, auga vairavimo kultūra, matome daugiau mandagių vairuotojų, kurie vieni kitus praleidžia per spūstis, bet iš kitos pusės – BMW varto stoteles. Kaip tai paaiškinti?

– Manau, kad BMW yra tikrai geri automobiliai ir šiuo atveju labiau veikia viešųjų ryšių dėsningumas – mes staiga pradėjome pastebėti BMW automobilius. Žinoma, BMW turbūt yra šiek tiek galingesni automobiliai. Prakutęs jaunimas galbūt yra juos pamilęs, bet, jeigu pasižiūrėsime statistiką, daugiausia avarijų padaro „Volkswagen Passat“ arba „Volkswagen Golf“, nes jų tiesiog Lietuvoje yra daugiausia. Užtenka vieno neišmintingai pasielgusio jaunuolio, kuris sukėlė rezonansinį įvykį.

– Tačiau tokių rezonansinių įvykių būna būtent su BMW automobiliais.

– Taip, atsitinka, bet lygiai taip pat būna ir kitų automobilių, tiesiog mes nebūtinai atkreipiame dėmes į jų markę. Faktas yra tas, kad susiduriame su tuo pačiu – neišmintimi prie vairo. Kai automobilis galingesnis, potencialiai jis yra didesnis ginklas, kuris kartais gali iššauti, ypač, jeigu nemoki juo naudotis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...