captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pavojus Serbijos prezidento lėktuvui kilo pilotui išliejus kavą

Pavojus Serbijos prezidento lėktuvui, kuris skrydžio į Italiją metu buvo priverstas apsisukti ore ir grįžti, kilo ne dėl „variklio gedimo“, kaip iš pradžių buvo pranešta, bet dėl antrojo piloto, netyčia išpylusio kavą ant prietaisų pulto, neatsargumo.
Stiuardesė piloto kabinoje. Asociatyvi Sipa USA/Scanpix nuotr.
Stiuardesė piloto kabinoje. Asociatyvi Sipa USA/Scanpix nuotr.

Pavojus Serbijos prezidento lėktuvui, kuris skrydžio į Italiją metu buvo priverstas apsisukti ore ir grįžti, kilo ne dėl „variklio gedimo“, kaip iš pradžių buvo pranešta, bet dėl antrojo piloto, netyčia išpylusio kavą ant prietaisų pulto, neatsargumo.

Prezidento Tomislavo Nikoličiaus patarėjai pasakojo, kaip jie buvo blaškomi po visą saloną, kai 34 metų senumo prancūzų orlaivis „Falcon 50“ penktadienį prarado stabilumą ir ėmė kristi.

„Aš kojos į tą lėktuvą daugiau nekelsiu“, – po incidento savo atstovei Stanislavai Pak pareiškė T. Nikoličius.

„Man sakė, kad vienas variklių nustojo veikęs, – aiškino S. Pak. – Mes kritome iš viso dvi minutes; tai truko tartum visą amžinybę. Mus tiesiog išblaškė po visą saloną“.

Lėktuvas galiausiai saugiai nusileido Belgrade, bet T. Nikoličius buvo priverstas atšaukti savo vizitą į Vatikaną, kur jis turėjo susitikti su popiežiumi Pranciškumu.

Šalies vadovo patarėjai tikino, kad incidentas kilo dėl savo amžių atgyvenusio lėktuvo mechaninio gedimo, tačiau pasirodė, kad jo priežastis kur kas banalesnė. Tyrėjai nustatė, kad antrasis pilotas Bojanas Zoričius „dėl vykstančios blaškos“ išpylė kavą ant prietaisų pulto.

„Pradėjau šluostyti pultą ir netyčia aktyvavau „avarinį priešsparnio“ mygtuką“ – dėl to automatiškai išsijungė autopilotas ir lėktuvas ėmė kristi, raporte Serbijos civilinės aviacijos direktoratui nurodė B. Zoričius.

B. Zoričius pridūrė, kad orlaivio valdymą perėmė pagrindinis pilotas, kuris sugebėjo orlaivį grąžinti į reikiamą aukštį ir gavo leidimą skristi atgal į Belgradą.

Antrasis pilotas taip pat pripažino, kad vienas variklių buvo liovęsis veikti, bet buvo vėl įjungtas.  Direktoratas laikinai sustabdė B. Zoričiaus pilotavimo teisių galiojimą.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...