captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kinija nuo taršos gelbėjasi savadarbiais dviračiais

Improvizuotose dirbtuvėse galima išmokti patiems susikonstruoti dviračio rėmą iš bambuko. Ekologiškas, pigus, lengvesnis už Įprastą, išskirtinio dizaino – tai tik keletas savadarbio dviračio privalumų, kuriuos vardija dirbtuvių įkūrėjas.
Mergina bambuko dviračių dirbtuvėse. LRT Televizijos stopkadras
Mergina bambuko dviračių dirbtuvėse. LRT Televizijos stopkadras

Improvizuotose dirbtuvėse galima išmokti patiems susikonstruoti dviračio rėmą iš bambuko. Ekologiškas, pigus, lengvesnis už Įprastą, išskirtinio dizaino – tai tik keletas savadarbio dviračio privalumų, kuriuos vardija dirbtuvių įkūrėjas.

„Iš bambuko pagamintas dviratis yra ekologiškas ir draugiškas aplinkai, manau, tai ir pritraukia mūsų dirbtuvių dalyvius. Kita vertus, kiekvienam smagu turėti savo rankomis sukurtą daiktą. Žinoma, čia nerasite nė vieno, kuriam nepatiktų dviratis, kaip transporto priemonė. Vieniems patinka važiuoti dviračiu, kurio rėmas iš bambuko, kitiems – turėti iskirtinę transporto priemonę, kokios niekas neturi“, – kalbėjo bambukų dviračių dirbtuvių steigėjas Stevenas Ngo.

Prieš pusę amžiaus PekIno gatvėse spūstIs sudarydavo ne automobiliai, o milijonai dviratininkų. Dabar Kinijos miestai dūsta nuo automobilių ir motociklų keliamo triukšmo ir išmetamų dujų. Dviračiai išliko, tik, deja, jie jau nėra tokia dažna transporto priemonė.

„Man dviratis – tai ne tik transporto priemonė. Tai mūsų kultūros dalis, turinti tradicijas ir  istoriją. Kai buvau maža, tėvai visur keliaudavo dviračiais. Tuo metu tai buvo prabangos prekė mūsų šeimai, turėti namuose dviratį buvo nuostabus dalykas“, – prisimena studentė Gabriella Liu.

Idėja gaminti dviračio rėmus iš Kinijoje plačiai paplitusio ir greitu augimu pasižyminčio bambuko dirbtuvių įkūrėjams kilo prieš trejetą metų. Dirbtuvėse jau apsilankė ir sau dviratį pasigamino ne vienas šimtas miestiečių, daugelis jų, pasak įkūrėjų, yra kinai. Galutinis produktas, kurį iš šių dirbtuvių išsiveža dalyviai, neužteršia aplinkos jį gaminant, geriau amortizuoja smūgius važiuojant nelygiu paviršiumi, nei dviratis metaliniu rėmu, ir yra daugybę kartų lengvesnis nei įprastas dviratis.

„Manau, kad svarbiausia yra tai, jog mes siekiame pakeisti patį požiūrį į transporto priemonę, kaip socialinio statuso simbolį. Pavyzdžiui, turimas automobilis dažnai rodo jo savininko pajamas ir socialinę padėtį. Todėl buriantis į tokias dviračių mėgėjų bendruomenes kaip ši, mes deklaruojame savo asmeninį požiurį į ekologiško transporto privalumus ir viešai demonstruojame jį viešoje erdvėje, naudodami kasdien“, – socialinį dirbtuvių poveikį apibūdino vienas iš bambukinį dviratį susikonstravusių vaikinų, Davidas Wangas.

Naują dviračio rėmą pasigaminti galima per porą dienų. Dviračio galutinė kainą siekia apie 300 eurų. Bambukinis rėmas yra klijuojamas ir tvirtinamas, vėliau apviniojamas tvirtinamąja juosta. Ratus, sėdynę ir vairą pritvirtina  dirbtuvių savanoriai. Ir Pekino gatvėse dviračių iš bambuko bendruomenė pamažu auga.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...