captcha

Jūsų klausimas priimtas

BBC nutraukė kontraktą su populiarios laidos vedėju J. Clarksonu

Didžiosios Britanijos nacionalinis transliuotojas BBC atleido vieną iš populiariausių savo laidų vedėją Jeremy Clarksoną, praėjus dviem savaitėms po to, kai jis buvo nušalintas nuo darbo dėl kivirčo su laidos „Aukščiausia pavara“ („Top Gear“) prodiuseriu, trečiadienį paskelbė žiniasklaida.
Jeremy Clarksonas rūko „Aston Martin“ automobilyje. AFP/Scanpix nuotr.
Jeremy Clarksonas rūko „Aston Martin“ automobilyje. AFP/Scanpix nuotr.

Didžiosios Britanijos nacionalinis transliuotojas BBC atleido vieną iš populiariausių savo laidų vedėją Jeremy Clarksoną, praėjus dviem savaitėms po to, kai jis buvo nušalintas nuo darbo dėl kivirčo su laidos „Aukščiausia pavara“ („Top Gear“) prodiuseriu, trečiadienį paskelbė žiniasklaida.

Prieštaringą reputaciją pelniusio laidos vedėjo, kurio laida apie automobilius turėjo daugiau negu 350 mln. žiūrovų visame pasaulyje, kontraktas nebus atnaujintas, po to kai jo galiojimas baigsis šio mėnesio pabaigoje, pranešė dienraštis „The Guardian“. Televizija „Sky News“ taip pat nurodė, kad J. Clarksonas buvo išspirtas, o dienraštis „The Daily Telegraph“ rašo, kad BBC jis turėtų palikti trečiadienį.

BBC pripažino, kad J. Clarksonas buvo nušalintas po „triukšmingo barnio“, per kurį jis esą išplūdo prodiuserį Oisiną Tymoną ir panaudojo prieš jį fizinį smurtą. Konflikto priežastis – kad laidos vedėjas negavo karšo valgio po visą dieną trukusio filmavimo.

Televizijos sprendimas išprovokavo debatus visoje šalyje, o premjeras Davidas Cameronas buvo tarp palaikiusių J. Clarksoną. Tuo metu interneto peticiją, raginančią grąžinti šį laidos vedėją į darbą, pasirašė per milijoną internautų.

Kaip rašo „The Daily Telegraph“, vidinis tyrimas atskleidė, kad J. Clarksonas 20 minučių koneveikė O. Tymoną, o vėliau konfliktas peraugo į peštynes, trukusias apie pusę minutės.

„Negali būti taip, kad vienokios taisyklės taikomos talentui, o kitokios – paprastiems žmonėms“, – vienas šaltinis sakė „The Guardian“. Bet koks sprendimas pašalinti J. Clarksoną gali tapti skaudžiu finansiniu smūgiu BBC.

„Top Gear“ kasmet uždirbdavo transliuotojo komercinei programai „BBC Worldwide“ apie 50 mln. svarų (68 mln. eurų).

Bet pastarasis incidentas buvo tik lašas, perpildęs transliuotojo kantrybės taurę: nuo 1988 metų, kai J. Clarksonas pradėjo darbą BBC, jis jau ne kartą buvo sulaukęs pastabų dėl savo spalvingų pareiškimų. Labiausiai laidos vedėjui pakenkė kaltinimai dėl necenzūrinio žodžio pavartojimo cituojant vieną vaikiškų eilių posmelį nutekintame vaizdo įraše, nors J. Clarksonas tai neigė. Jis taip pat išprovokavo pasipiktinimą dėl įžeidžiančių komentarų apie vieną azijietį.

„Aukščiausia pavara“ neretai būdavo kritikuojama dėl savo kandžių pasisakymų apie albanus, rumunus, vokiečius ir kitas tautas.

Praeitais metais, kai laidos kūrėjų komanda buvo priversta sprukti Argentinoje, kai vietos gyventojai apmėtė akmenimis J. Clarksono vairuojamą automobilį „Porsche“. Automobilio numeris (H982 FKL) buvo palaikyti užuomina apie tai šaliai labai skaudžią temą – Folklando karą.

BBC taip pat buvo priversta atsiprašyti Meksikos žmonių, kai toje laidoje meksikiečiai buvo pavadinti tinginiais ir niekam tikusiais žmonėmis.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close