captcha

Jūsų klausimas priimtas

Paryžiaus merė nori apriboti automobilių eismą ir uždrausti dyzeliną

Paryžiaus merė sekmadienį išdėstė planą apriboti automobilių eismą istoriniame miesto centre ir sakė norinti iki 2020 m. uždrausti dyzelinu varomas mašinas.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Paryžiaus merė sekmadienį išdėstė planą apriboti automobilių eismą istoriniame miesto centre ir sakė norinti iki 2020 m. uždrausti dyzelinu varomas mašinas.

„Keturiuose centro rajonuose be dviračių, autobusų ir taksi vienintelės leidžiamos transporto priemonės bus gyventojų automobiliai, pristatymo mašinos ir gelbėtojų mašinos“, – interviu savaitraščiui „Journal du Dimanche“ sakė Anne Hidalgo.

Pasak jos, siūloma kovos su užteršimu schema bus pradėta vykdyti savaitgaliais, bet greitai gali būti išplėsta ir taikoma visas savaitės dienas.

„Noriu, kad dyzelinių automobilių Paryžiuje neliktų iki 2020 m. ir, jei įmanoma, iki periferijos“, – sakė merė ir paminėjo nuolat užsikimšusį žiedinį kelią aplink sostinę.

„Šiandien 60 proc. paryžiečių neturi nuosavų automobilių, o 2011 m. jų buvo 40 proc. Tai juda greitai“, – sakė merė.

Vertinant Europos mastais, Paryžiaus centras yra gana tankiai apgyvendintas, ir turistus dažnai nustebina eismo intensyvumas prie lankomiausio pasaulio miesto istorinių vietų.

Miestas taip pat periodiškai patiria taršos padidėjimus, dėl kurių valdžia būna priversta įvesti laikinus greičio apribojimus automobilininkams ir net uždrausti automobiliams važinėti tam tikromis dienomis.

A. Hidalgo sakė norinti, kad kai kuriose iš labiausiai teršiamų gatvių, tokiose kaip Eliziejaus laukai, važinėtų tik „švarios transporto priemonės“.

Kaip eksperimentinę priemonę ji pasiūlė leisti šiomis svarbiomis gatvėmis važinėti tik itin mažai aplinką teršiančiais automobiliais.

Merė taip pat ketina plėsti zonas, kur greitis ribojamas 30 km/h, kad tai taptų „norma Paryžiuje“.

„Važiavimas 50 km per val. pagrindinėse magistralinėse gatvėse taptų išimtimi“, – sakė ji.

O siekdama, kad žmonės iš automobilių persėstų ant dviračių, merė ketina iki 2020 m. padvigubinti dviračiams skirtų takų skaičių – pagal 100 mln. eurų vertės dviračių eismo plėtros planą. A. Hidalgo sakė, jog taip pat nori išplėtoti elektrinių dviračių sistemą tuose pačiuose takuose.

Planas miesto rotušėje bus aptarinėjamas vasario 9 dieną.

Miesto transporto aukščiausio rango pareigūnas Christophe`as Najdovski praėjusį mėnesį sakė, kad apribojimai labiausiai aplinką teršiantiems automobiliams Paryžiaus centre bus įvesti nuo 2015 m. vidurio.

Per praėjusį oro taršos padidėjimą, 2013 m. gruodį, oro kokybė mieste buvo tokia bloga, kad prilygo rimtam pasyviam rūkymui, teigiama vienoje ekspertų ataskaitoje. Tuo metu Paryžiaus valdžia uždraudė važinėti pusei automobilių ir parūpino nemokamą visuomeninį transportą.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close