captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kauno Laisvės alėjoje keleivius vežios žirgų traukiamas tramvajus

Po daugiau nei 80 metų į Laisvės alėją sugrįžta žirgų traukiamas tramvajus, kuris keleivius vežios iki spalio pabaigos, pranešė Kauno miesto savivaldybė
Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Po daugiau nei 80 metų į Laisvės alėją sugrįžta žirgų traukiamas tramvajus, kuris keleivius vežios iki spalio pabaigos, pranešė Kauno miesto savivaldybė.

Žaliai rusvos spalvos Žirgų traukiamas tramvajus, vadinamas konke, kauniečiams pristatytas trečiadienį. Jis vienu metu galės vežti šešiolika keleivių ir kursuos nuo Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios iki Vilniaus gatvės pradžios.

Šią istorinę transporto priemonę kūrė „Kauno autobusų“ specialistai – pasak bendrovės Technikos tarnybos vadovo Mindaugo Klimašausko, konstruojant konkę buvo siekiama išlaikyti autentiškumą, todėl buvo konsultuojamasi su architektais bei istorikais, peržiūrimos archyvinės nuotraukos.

Pasak M. Klimašausko, daugiausiai laiko užėmė metalinių, guma aptrauktų konkės ratų atsiuntimas iš JAV. Pati transporto priemonė saugi, joje sumontuoti stabdžiai, žirgus valdo patyrę specialistai.

Planuojama, kad konkė Laisvės alėjoje važinės kiekvieną savaitgalį iki spalio pabaigos – kitąmet kelionės bus atnaujintos pasitraukus žiemos šalčiams. Planuojama, kad už pasivažinėjimą konke bus renkamas simbolinis mokestis.

Arklių tramvajus – konkė Kaune atsirado XIX amžiaus pabaigoje, kai ją įvesti nusprendė Kauno miesto valdyba. 1887 metais buvo sudaryta koncesijos sutartis su belgų inžinieriumi E. Diuponu, kuris šią transporto sistemą mieste įrengė per ketverius metus. 1892 metų gegužės 24 dieną Rotušės aikštėje, susirinkus visuomenei, Kauno gubernatorius Nikolajus Klingenbergas atidarė arklių tramvajų, kuris kursavo nuo Rotušės aikštės dabartinėmis Vilniaus, Birštono, Laisvės alėja, Gedimino, Griunvaldo gatvėmis, Vytauto prospektu iki pat geležinkelio stoties.

Paskutinė konkės kelionė įvyko 1929 metais balandžio 15 dieną, ja iškilmingai važiavo miesto aukštuomenė. Vietoj arklių tramvajaus ėmė kursuoti miesto autobusai, kurių eksploataciją 1930-aisiais iš privačių bendrovių perėmė miesto savivaldybė, išplėtusi ne tik autobusų parką, bet ir maršrutų skaičių.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...