captcha

Jūsų klausimas priimtas

Menininkas iš Sudžou: akmenyse glūdi tradicinės kinų pasaulėžiūros pėdsakai

Menininkas Mon Chanas – žmogus, galintis valandų valandas pasakoti apie akmenis ir apie juose randamus tradicinės kinų pasaulėžiūros pėdsakus. Jį LRT TELEVIZIJOS žurnalistams pristatė į svečius pasikvietusi JSBC televizija.
LRT stop kadras
LRT stop kadras

Sudžou akmens raižinių muziejui vadovaujantis Mon Chanas pabrėžia, kad Senovės Kinijos mąstytojai labai mėgo akmenį.

„Mes tyrėme nemažai tradicinių namų ir paprastai kiekvieno jų viduryje, pagrindinės menės viduryje, rasdavome akmenį. Kinai akmenį ten deda dėl trijų priežasčių. Pirma, tai darna su gamta. Namuose atsiranda gamtos dalis. Antra priežastis į anglų kalbą sunkiau išverčiama. Tai – Fengšui. Pažodžiui tai reikštų vėją ir vandenį, bet iš tikrųjų tai –senųjų laikų filosofijos sistema, kuriai rūpi, kaip namuose viskas išdėstoma. Ir trečią priežastį į anglų kalbą labai sunku išversti, bet apibendrintai sakant – tai simbolizuoja namų šeimininkų moralės normas“, – sako Mon Chanas.

Menininkas Sudžou senamiestyje atidarė muziejų, kurį šiek tiek remia valdžia. Muziejus veikia namuose, kurie prieš 500 metų priklausė Mingų dinastijos ministrui ir mąstytojui Ao Wangui. Šiame muziejuje galima rasti minėtame menės viduryje laikytų natūralių akmenų. Tik ne bet kokių. Pirmiausia akmenį reikia atpažinti, tada kruopščiai parinkti tinkamą poziciją ir tik tada pastatyti.

Senovės kinai tikėjo, kad akmenys turi dvasią. Jie geba atskleisti dangaus ir žemės susilietimą, puikiai simbolizuoja dorybę.

Daugiau apie tai – specialiame Algirdo Acaus reportaže iš Sudžou.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...