Veidai

2016.10.05 23:31

Eilėms prie restoranų japonai sukūrė „savaeiges“ kėdes

LRT.lt2016.10.05 23:31

Nors Japonijos sostinėje yra dešimtys tūkstančių puikių vietų užsukti pavalgyti, populiariausiuose restoranuose žmonės turi kantriai laukti eilėje. Tačiau šis laukimas netrukus gali tapti ne toks skausmingas.

Japonų automobilių gamintojas „Nissan“, pasitelkęs savo technologijas, sukurė „savaeiges“ kėdes. Šios kėdės ne tik leidžia pailsinti kojas, bet ir pasistūmėti eilėje nepajudinus nė piršto, rašo „The Guardian“.

ProPilot“ kėdė dėl integruotų sensorių gali savarankiškai nustatyti, kada kėdė priešais atsilaisvina, ir automatiškai pasistumti į priekį. Atlaisvinta kėdė keliauja į eilės galą.

Nissan“ panaudojo panašią technologiją „Serena“ mikroautobusiukuose, kuriuos Japonijoje pradėta pardavinėti rugpjūtį. Dalinai autonominės transporto priemonės išlaiko saugų atstumą nuo priešais važiuojančio automobilio nereikalaudamos papildomų veiksmų iš vairuotojo.

Reklaminiame kėdžių vaizdo įraše žmonės, laukiantys eilėje suši restorane, be didesnių pastangų pasislenka į priekį, kaskart atsilaisvinus vietai eilės pradžioje.

Pasak „Nissan“, kėdę „įvertins kiekvienas, kuriam yra tekę valandų valandas laukti eilėje prie pilnutėlio restorano. Ji pašalina nuobodulį ir stovėjimo eilėje sukeliamą fizinį nuovargį“.

Tokijuje yra apie 160 tūkst. restoranų, tačiau ilgos eilės prie populiariausiųjų yra dažnas reiškinys, o žmonės yra pasiryžę laukti, kad į juos patektų.

Automobilių gamintojas viliasi sudominti restoranų savininkus. Anot kompanijos, technologija galėtų būti panaudota meno galerijose ir ekskursijose.

Tokijo gyventojas Danielis Hurstas šią „savaeigę“ kėdę išbandė „Nissan“ centrinėje būstinėje Yokohamoje. Jis savo tinklaraštyje rašė: „Kojų atramos padeda išvengti nepageidaujamos trinties, tačiau joms trūksta atramų galvai, kurios palengvintų galimybę nusnūsti“.