Gyvenimas

2019.03.31 21:00

Daktaras Unikauskas: numetusi 50 kg Laura įrodė, kad nutukimas – žvėris, kurį galima įveikti

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.03.31 21:00

„Svoris sportu nemetamas“, – taip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ tikina Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Pakeitusi mitybos principus Laura numetė 50 kilogramų ir sustoti nežada: jos tikslas – sverti tiek, kiek svėrė prieš gimstant vaikams. O laidos viešnia, sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė ramina, kad metant svorį visai nereikia atsisakyti mėgstamų produktų – svarbiau rinktis sveikesnį jų variantą, riboti jų kiekį ir mėgautis sąmoningai.

„Didelis antsvoris – tai garantuota lėtinių ligų puokštė, pasunkėjęs judėjimas ir dusulys“, – sako A. Unikauskas. Jei kenčiate dėl papildomų kilogramų ir norite atsikratyti jų atsikratyti, tik nerandate įkvėpimo ir motyvacijos, daktaras siūlo išgirsti ir pamatyti Lauros istoriją – ji numetė net 50 kg pritaikiusi tam tikrus mitybos principus.

Tam, kad atsikratytų papildomų kilogramų, prireikė daug valios ir nuoseklumo, tačiau Laura iki šiol džiaugiasi rezultatu, nors vis dar sveria maisto porcijas, gamina sau specialų maistą.

162 cm ūgio 33-ejų Laura svėrė net 130 kg. Visą gyvenimą buvusi liekna, pagimdžiusi tris mylimus vaikus per nėštumą priaugtų kilogramų atsikratyti nebandė, kol trūko kantrybė. Jai tapo sunku nueiti net trumpą atstumą, apsiauti batus, Laura ėmė nebetilpti į jokius drabužius, o kraujospūdis darėsi pavojingas sveikatai.

Laidos herojė tikina išbandžiusi daug nesėkmingų dietų, o rezultatą pavyko pasiekti tik pradėjus laikytis tam tikrų mitybos principų.

Sveikos mitybos specialistė V. Kurpienė teigia, kad visų svarbiausia yra visai ne dietos, o vertinga mityba. „Iš esmės tai sukčiavimo su savimi būdas“, – pažymi A. Unikauskas.

Pasak V. Kurpienės, norint numesti svorio pirmiausia būtina suvokti, kad savo mitybą reikės pakeisti visam laikui. „Tai labai dažnai gąsdina – atrodo, būsi alkanas, negalėsi valgyti tų dalykų, kuriuos nori“, – sako ji. Tačiau kai kurių dalykų tikrai nereikia atsisakyti, užtenka apriboti jų vartojimą. Ir Laura sako, jog iki šiol kasdien valgo, pavyzdžiui, šokoladą, tik sveikesnį ir po mažiau.

Itin svarbu atkreipti dėmesį į maisto kiekį – galima maistą sverti arba rinktis mažesnę lėkštę ir sau pasakyti – valgysiu tik vieną porciją. V. Kurpienė atkreipia dėmesį ir į tai, jog labai svarbu pakankamai miegoti.

Laura tikina, kad metant svorį keičiasi ir skonio receptoriai – anksčiau gardūs buvę patiekalai tampa visai nebeskanūs. V. Kurpienė teigia, kad tai – vienas iš sėkmingo svorio metimo požymių. „Jeigu labai nori, būtinai turi tą suvalgyti, bet valgyti ne prie televizoriaus, o pasimėgaujant 100 procentų“, – kalba specialistė. Anot jos, pradėjus mėgautis nesveiku maistu paaiškėja, kad ne taip ir skanu.

Metant svorį brangiausiai atsieina tai, kad tenka pakeisti visą garderobą – A. Unikauskas siūlo likviduoti visus didelių dydžių drabužius. Jo teigimu, tai bus labai gera paskata nepriaugti svorio. O V. Kuprienė siūlo sulieknėjus įsigyti rūbų, kurie neturi elastano ir nesitampo, mat dėvint tokius rūbus nesijaučia priaugtas svoris.

Sveikos mitybos specialistė taip pat linki gyvenantiems su žmonėmis, turinčiais antsvorio, mažiau kalbėti apie tai, ką jie turi padaryti, o daugiau džiaugtis jų kasdieniais pasiekimais.

„Yra dvi nutukimo priežastys – liga ir savanoriškas nutukimas. Liga yra atskira istorija, o štai savanoriškas nutukimas – žvėris, kurį tikrai galima įveikti. Lauros istorija įrodė, kad verta bandyti, o įdėtos pastangos visada atsiperka“, – kalba A. Unikauskas.

Lauros sėkmės istorija ir V. Kurpienės patarimai, ką ir kaip valgyti – laidos įraše.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Klauskite daktaro. Lauros sėkmės istorija: minus 50 kg.  Rytais skauda galvą? Mes galime jums padėti.