Gyvenimas

2019.03.27 07:30

Mitai apie svorio metimą: jei sportuojate, galite valgyti viską?

LRT.lt2019.03.27 07:30

Artėjant šiltiems orams, daugelis susimąstome apie svorio metimą. Tačiau apie tai egzistuoja tiek daug informacijos, kad žmonėms neretai sudėtinga atsirinkti, kas yra mitas, o kas – tiesa.

MITAS: nevalgykite po 20 valandos.

TIESA: nesvarbu, kada valgote. Svarbiausia – bendras suvartotų kalorijų kiekis.

Nepaisant įvairių įsitikinimų, maistas, kurį suvalgote vakare ar vėlyvomis valandomis, automatiškai jūsų kūne riebalais nevirsta. Taigi jei po 17 valandos nustosite valgyti, tai nereiškia, kad pradėsite liesėti. Geriausias būdas numesti svorio yra skaičiuoti, kiek kalorijų suvartojate per dieną ir neviršyti jų optimalaus skaičiaus.

Tačiau tyrimai atskleidžia, kad moterys pusę dienos kalorijų normos suvartoja per vakarienę ar po jos. Būtent toks stresinis valgymas turi didelę reikšmę nutukimui. Turėkite galvoje ir tai, kad daug kalorijų turintys maisto produktai, jeigu jie valgomi vėlai, turi įtakos virškinimui ir miego kokybei.

Taigi daugelis ekspertų rekomenduoja, kad didžioji dalis kalorijų būtų suvartojama pirmą dienos dalį, o vakarienė būtų kuo lengvesnė. Tačiau jeigu mėgstate valgyti vėlyvesniu metu, tai dieną „pasaugokite“ save mėgstamam patiekalui vakare.

MITAS: sportuokite ir galėsite valgyti, ką norite.

TIESA: jūsų fizinė veikla „nesunaikina“ tiek daug kalorijų, kaip manote.

Per pusės valandos bėgiojimą vidutiniu tempu sunaudojama vos 300 kalorijų. Tuo tarpu keptas maistas ar sūrainiai gali turėti daugiau nei 700 kalorijų.

Svorio metimas turi paprastą aritmetiką ir sportas, kaip ir kalorijų skaičiavimas, yra labai svarbi svorio metimo dalis.

MITAS: galite valgyti viską, kas sveika.

TIESA: sveiki patiekalai taip pat yra kaloringi, turi cukraus ir riebalų.
 
Duona ir makaronai, riešutai ir riešutų sviestas, avokadai, džiovinti vaisiai, avižiniai dribsniai, šviežiai spaustos sultys – visi šie maisto produktai yra sveiki, tačiau turi ir kalorijų.

Pavyzdžiui, pusė avokado turi apie 161 kaloriją. Tai reiškia, kad jūs negalite nesukdami galvos iš stiklainio pakabinti žemės riešutų sviesto tik todėl, kad jis naudingas sveikatai. Vienas arbatinis šaukštelis šio produkto turi apie 105 kalorijas. Kalorijų skaičiavimas ir galvojimas apie porcijos dydį yra svarbus, net kai valgote sveiką maistą.

MITAS: maistas be glitimo pagreitina svorio metimą.

TIESA: maisto produktai be glitimo irgi būna kaloringi.

Jei prieš pradėdami vartoti maisto produktus be glitimo, valgėte daug duonos, makaronų, sausainių ir picų, o mityba be glitimo paskatino jus valgyti daugiau daržovių ir neapdorotų baltymų, tai yra geras būdas atsikratyti papildomų kilogramų. Tačiau maistas be glitimo nėra magiškas svorio metimo sprendimas, nes geriausių rezultatų gali padėti pasiekti kalorijų skaičiavimas.

MITAS: venkite maisto, kurio labai norite.

TIESA: mažos nuodėmės, kurios pamalonina gomurį, nepakenks.

Išmesdami mylimą maistą iš savo dienos raciono, tik dar labiau paskatinsite save jo norėti.
Pyragai, šokoladas, sausainiai, bulvytės, pica – tai nėra sveikiausias jūsų pasirinkimas. Tačiau tyrimai rodo, kad po to, kai suvalgote ką nors iš minėtų produktų, nereikia pulti didinti fizinio krūvio.

Net 600 kalorijų „nukrypimas“ neturės įtakos jūsų juosmeniui, jei didžiąją laiko dalį valgote sveiką ir subalansuotą maistą. Kartais leisdami sau pasiduoti „saldžioms nuodėmėms“, vieną dieną turėsite atsisakyti savo mėgstamo patiekalo.

MITAS: ilgesni tarpai tarp valgymų padės numesti svorio.

TIESA: ilgesnis periodai be maisto lėtina medžiagų apykaitą.

Jeigu norite, kad jūsų medžiagų apykaita būtų kuo greitesnė, kiekvieną dieną valgykite pusryčius ir kas kelias valandas. Jei darysite ilgus tarpus tarp valgymų, tai ne tik lėtins jūsų medžiagų apykaitą, bet ir nuolat jausitės alkanas. Ir labai tikėtina, kad antrą dienos dalį jums grės persivalgymas.

Pagal užsienio spaudą parengė Audinga Satkūnaitė.