Gyvenimas

2019.03.21 21:00

Daktaras Unikauskas: auginant raumenis svarbūs ne tik baltymai

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.03.21 21:00

Jeigu senstate, jūsų raumenys silpsta ir jaučiate, kad turite vis mažiau jėgos, arba esate jaunuolis, norintis užsiauginti raumenų, daktaras Alvydas Unikauskas jums turi patarimų. Auginant raumenų masę arba siekiant, kad raumenys nesunyktų, itin svarbūs baltymai, tačiau ne tik jie, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ tikina jis.

„Baltymai pradedami skaidyti skrandyje – skaidymo darbą atlieka skrandžio sultys ir fermentai. Žarnyne baltymai pagaliau suskaidomi į statybines plytas – aminorūgštis. Tik tada aminorūgštis pasisavina kraujas ir veikiant kitiems fermentams organizmas jas pradeda naudoti raumenims auginti“, – aiškina profesorius.

Pasak jo, jeigu baltymai nesuvirškinami tinkamai, per didelės baltymų dalelės negali patekti į kraują ir mes tinkamo baltymų kiekio negauname, negana to, organizmas į šią situaciją reaguoja audringai –išsivysto būklė, kurią mes vadiname pralaidžiu žarnynu.

„Tad visų svarbiausia, kad organizmas gamintų pakankamai fermentų. Čia itin svarbų vaidmenį atlieka vitaminai ir mikromineralai“, – sako A. Unikauskas.

Mikromineralų reikia labai nedidelių kiekių – tai cinkas, varis, manganas, geležis, jodas, selenas, chromas ir kiti.

„Faktiškai tai kofermentai, tik po to pagaminami fermentai, kurie užsiima tiesiog magija – dėl jų organizmo reikmėms įmanoma panaudoti aminorūgštis ir net riebalų rūgštis. Fermentai viską pagreitina, ir jeigu mums jų trūksta, vien baltymai nepadės. Reikia ir kitų maistinių medžiagų – mikroelementų, ypač kalio, riebaluose tirpių vitaminų A, D, E ir K bei vandenyje tirpių vitaminų B ir C“, – vardija daktaras.

Produktai, iš kurių galime gauti vitaminų ir mikroelementų, – tai džiovinti vaisiai, žuvis, riešutai, įvairios daržovės, ankštiniai produktai. Tačiau gydytojas A. Unikauskas perspėja – be mitybos baltymų trūkumą gali sukelti ir kiti veiksniai, tokie kaip stresas bei atsparumas insulinui.

Jeigu norite didesnės raumenų masės:

– praktikuokite protarpinį badavimą ir valgykite 2–3 kartus per dieną,

– neužkandžiaukite,

– baltymų kiekį vartokite pagal gyvenimo būdą,

– rinkitės didelio intensyvumo intervalines treniruotes,

– gerai išsimiegokite.

„Sveikata – kaip ir gyvenimas: čia esminės įtakos nedaro koks nors vienas stebuklingas ingredientas. Visada svarbu detalės, aplinkybės ir sunkus darbas. Tas pats ir su raumenimis: norite būti stipresni – be baltymų, nepamirškite ir kalio bei kitų vitaminų ir mineralų, rinkitės intensyvias treniruotes, nepiktnaudžiaukite maistu ir gerai išsimiegokite“, – kalba profesorius.

Plačiau – laidos įraše (nuo 29.13 min.).

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Klauskite daktaro Kaip nesupainioti peršalimo su meningitu? Ko reikia, kad nesunyktų raumenys?