Gyvenimas

2019.01.28 20:17

Nesėkminga kova su celiulitu: viena priežasčių – netinkama draugija

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.01.28 20:17

Kosmetika ir sportas ne pačios veiksmingiausios priemonės nuo celiulito, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Jis pataria kiek įmanoma rečiau bendrauti su jus erzinančiais žmonėmis – tai taip pat gali padėti.

„Aštuonios moterys iš dešimties turi celiulitą“, – pastebi gydytojas ir pabrėžia, kad dėl apelsino žievelę primenančios gruoblėtos odos ant jūsų klubų ir šlaunų kalti ne riebalai, o jų nesulaikantis tinklas ir ne tik jis.

Medikas išskiria dvi svarbias celiulito priežastis – silpną kolageno tinklą ir po šiuo tinklu esančių sluoksnių pabrinkimą (limofostazes).

Limfostazė (sutrikęs limfos tekėjimas) gali atsirasti, kai organizme trūksta kalio. „Iš tiesų, kalio per dieną reikia gauti apie 4700 mg, o realiai dėl savo raciono mes jo gauname gal net mažiau nei 1000 mg. Todėl, kaip ir visuomet, rekomenduoju padidinti suvartojamų daržovių kiekį, valgyti daug kalio turtingų produktų: bananų, lęšių, brokolių, saldžiųjų bulvių, lašišos, džiovintų abrikosų“, – pataria A. Unikauskas.

Pixabay nuotr.

Jis pastebi, kad tuo pačiu svarbu, kad organizmas gautų užtektinai magnio, kurio gausu migdoluose, špinatuose, pupelėse, ruduosiuose ryžiuose, žaliose lapinėse daržovėse, riešutuose, žuvyje, avokaduose, pieno produktuose.

Be to, anot daktaro, sulaukus 40-50 metų, odoje pradeda silpnėti baltymo kolageno tinklas. Tai vyksta dėl baltymų praradimo, o juos prarandame ne dėl netinkamo gyvenimo būdo, o dėl hormonų pokyčių. Beje, baltymai prarandami nuolat patiriant stresą.

Kova su celiulitu – sunkus ir ilgas darbas. Taip pat kaip ilgai užtrunka ir kol celiulitas atsiranda – tai neįvyksta per mėnesį ar du, o formuojasi metai iš metų.

Pexels nuotr.

Jeigu celiulitas kankina dėl baltymų praradimo, A. Unikauskas siūlo laikytis kelių taisyklių:

– valgykite produktus, kuriuose yra kalio bei magnio;

– įtraukite į savo racioną daugiau baltymų ir sveikų riebalų;

– laikykitės protarpinio badavimo – tai sumažins gliukozės kiekio svyravimus;

– kokybiškai išsimiegokite;

– mažinti stresą padeda vitaminas B1 (jo yra maistinėse mielėse);

– nebendraukite su erzinančiais žmonėmis, keiskite aplinką.

 „Celiulitas – odos būklė, kuri, kaip jau minėjau, priklauso nuo kelių priežasčių. Jūs galite ją pagerinti ir simptomų kurį laiką nematyti, vėliau jie vėl gali jums priminti apie tam tikrą organizmo problemą.

Apelsino žievelę primenanti oda – savotiškas priminimas moterims, kad reikia rūpintis ne tik veidu, bet ir visu kūnu. O rūpinimasis oda nėra vien priemonių tepimas. Kita vertus, masažas pakels nuotaiką“, – sako A. Unikauskas.

Parengė Eimantė Juršėnaitė.

Išsamiau – laidos „Klauskite daktaro“ įraše.