Gyvenimas

2019.01.04 15:41

Mėnuo be alkoholio: 5 teigiami pokyčiai

15min.lt2019.01.04 15:41

Pasaulyje vis labiau populiarėja iniciatyva: po šventinių linksmybių – mėnuo be alkoholio (angl. dry January). Pasak psichologo Michaelio Levy, alkoholis gali sukelti tokias ligas, kaip krūties vėžį, širdies sutrikimus, didina mirties riziką, o dietologė Amy Knoblock-Hahn tikina, kad atsisakę alkoholio galite sulaukti itin teigiamų pokyčių. Goodhousekeeping.com pateikia 5 svarbiausius pokyčius, kurie įvyksta atsisakius alkoholinių gėrimų.

Geresnė nuotaika

Manote, kad taurė vyno gali padėti pasijausti geriau? Šeimos priežiūros specialistė Ashley Jones sako, kad alkoholis gali maskuoti rimtas psichologines problemas, pavyzdžiui, depresiją. Ji priduria, kad alkoholis suaktyvina blogas emocijas, todėl galite pajausti, kad esate kur kas stabilesni, kai nevartojate. Žinoma, vien tik alkoholio atsisakymas depresijos neišgydys, tačiau gali paskatinti kreiptis į specialistus pagalbos.

Kai gydotės ne patys, bet tariatės su gydytojais, tai gali padėti suprasti, kokia jūsų savijauta yra iš tikrųjų, ko nepastebite ir į ką vertėtų susitelkti. Taip pat alkoholio atsisakymas jums gali atskleisti priežastis, kodėl apskritai reguliariai jį vartojate, ir priimti tam tikrus sprendimus.

Anthony Ginsbrook/Unsplash nuotr.

Miegosite daug geriau

Alkoholio vartojimas gali stipriai sujaukti jūsų miego ciklą, todėl prabudę vidury nakties jūs niekaip negalėsite užmigti. Apskritai alkoholiniai gėrimai blogina miego kokybę, todėl galite jaustis pavargę ir išsekę. Jo atsisakę jūs ne tik geriau miegosite, bet ir turėsite daugiau jėgų, energijos, todėl galėsite skirti laiko naujų metų tikslams ir iššūkiams, pavyzdžiui, būti aktyvesniam.

Lieknesnė talija

Atsižvelgiant į tai, kiek alkoholio suvartojate, atsisakę jo galite numesti keletą kilogramų, pastebi specialistai. Visų pirma, pats alkoholis yra kaloringas, taip pat jį vartojant yra užkandžiaujama, o po jo vartojimo sustiprėja potraukis nesveikam maistui.

Alkoholio atsisakymas jums gali padėti sveikiau maitintis arba bent jau įvertinti tai, ką valgote ir kiek maisto suvartojate. Išvada – turite puikias galimybes jaustis sveikesni ir energingesni.

Allef Vinicius/Unsplash nuotr.

Sutaupyti pinigai

Atlikite eksperimentą ir suskaičiuokite, kiek išleidžiate alkoholiui. Galite nustebti, kad susidarys išties nemenka suma, ypač, jeigu mėgstate lankytis restoranuose ir baruose. Galbūt iniciatyva „Sausis be alkoholio“ paskatins alkoholio atsisakyti neribotam laikui?

Geresnė imuninė sistema

Atsisakę alkoholio galėsite pasidžiaugti geresniu imunitetu, kadangi alkoholis jį kaip reikiant paveikia neigiama prasme. Tyrimas, atliktas 2015-aisiais, atskleidė, kad sveikų žmonių, vartojusių tam tikrą laiką alkoholį, ląstelių, kovojančių su ligomis, po 2–5 valandų sumažėjo.

Ką dar galite sužinoti, atsisakę alkoholio? Psichologo M. Levy teigimu, galite suprasti, kad alkoholio jūsų gyvenime nereikia išvis.