Gyvenimas

2018.12.27 19:16

Patarė valgyti daugiau granatų – pasižymi ypatingomis savybėmis

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2018.12.27 19:16

Granatai nėra geležies šaltinis, kaip daugelis manė iki šiol, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Tačiau, priduria jis, šis vaisius pasižymi daugeliu kitų naudingų savybių. Be to, jį išlukštenti galima ir be didesnių pastangų – prireiks tik šiek tiek vandens.

„Daug kas gieda odes granatams, vadina juos ypatingu geležies šaltiniu. Šis vaisius tikai išskirtinis tiek savo išvaizda, tiek skoniu. Tačiau ar visos pagyros granatams yra pagrįstos?“ – svarsto A. Unikauskas.

Pasak jo, dažnai galvojama, kad granatai naudingi dėl to, kad juose daug geležies, bet tai tėra mitas.

„Mitas, kad granatuose daug geležies ir jie padeda sergant mažakraujyste. Be to, iš vaisių ir daržovių geležis pasisavinama daug kartų blogiau, nei iš mėsos. Norint iš granatų gauti geležies paros normą, reikėtų išgerti 10 litrų jų sulčių. Be to, granatų sultys būna sterilizuotos, konservuotos, apdorotos, jose dar sumažėja visų naudingų medžiagų. Kita vertus, jie naudingi, nes juose daug vitamino C ir K“, – sako gydytojas.

Norwood the Mess/Unsplash nuotr.

A. Unikauskas tikina, kad tikras geležies šaltinis – jautiena. „Suvalgykite 100–150 gramų jaučių kepenėlių – jos pakels hemoglobino kiekį kraujyje“, – pataria jis.

Iš mažų raudonų grūdelių su sėklomis sudarytą vaisių daugelis valgo skirtingai – vieni kauliukus suvalgo kartu, kiti juos išgliaudo. Tačiau profesorius sako, kad sėklas valgyti galima.

„Granatų sėklos – valgomos, tačiau tiek sėklos, tiek žievė turi daug alkaloidų. Granatų odelėje ir kauliukuose yra medžiagų, kurios, vartojamos didesniais kiekiais, gali būti toksiškos mūsų organizmui“, – įspėja medikas.

O. Basnyat/Unplash nuotr.

Anot A. Unikausko, granatai iš tiesų labai naudingi sveikatai: „Granatai mažina sąnarių skausmą. Granatuose daug antioksidantų. Oksidantai mūsų organizmą žaloja, o antioksidantai tai neutralizuoja ir padeda mus sveikatinti.“

Be to, priduria jis, granatų sultys padeda sumažinti kraujospūdį, nes juose gausu biologiškai aktyvių polifenolių, kurie gerina širdies ir kraujagyslių sveikatą.

„Tyrimais nustatytas papildomas granatų hipotenzinis poveikis sąveikoje su vaistais. Žinoma, nereikėtų mesti gerti vaistus ir juos pakeisti granatų sultimis. Be to, šie antioksidantai sulėtina cholesterolio kiekio didėjimą kraujo arterijose. Granatų sulčių vartojimas sumažino plokšteles miego arterijose“, – teigia A. Unikauskas.

A. Basnyat/Unsplash nuotr.

Pasak jo, vienu tyrimu įrodyta, kad granatuose esantys polifenoliai gali pagerinti atmintį: „Kitas tyrimas parodė, kad vyresnio amžiaus žmonės, vartoję granatų sultis 4 savaites po stiklinę kasdien, ryškiai pagerino girdimąją ir regimąją atmintį. Maža to, Loma Linda universiteto psichologijos katedroje atlikti tyrimai nustatė, kad granatų vaisiai gali pristabdyti Alzheimerio ligos vystymąsi.“

A. Unikauskas taip pat patarė, kaip patogiai išlukštenti granatą – tai geriausia daryti vandenyje.

Plačiau – laidos įraše.

Parengė Gertrūda Stripeikytė.