Gyvenimas

2018.12.18 00:18

Tuzinas dalykų, 2018-aisiais pradžiuginusių A. Užkalnį

LRT RADIJO laida „Tuzinas“, LRT.lt2018.12.18 00:18

Nuosavas būstas, į kurį buvo įsikraustyta dėl naujo šeimos nario, ar kelis šimtus eurų atsiėjusi vakarienė mieste, kurio anksčiau labai nemėgo, tėra pora dalykų, labiausiai šiais metais pradžiuginusių LRT RADIJO laidos „Tuzinas“ svečią, publicistą, žurnalistą, aštrialiežuvį Andrių Užkalnį. Jis džiaugiasi ir tuo, kad 2018-aisiais pavyko įgyvendinti norą, kurį dar prieš porą metų vadino rožine svajone.

1.  Naujųjų sutikimas.

A. Užkalnis pasakoja, kad Naujuosius su drauge sutiko viename Stambulo viešbutyje, kur sustojo skrisdami į Buenos Aires: „Teko pakeliui pernakvoti Turkijoje ir taip jau sutapo, kad tai buvo Naujųjų naktis. Daugeliui atrodo, kad tokią naktį reikia kažkaip ypatingai atšvęsti, tačiau aš manau kitaip – Kūčios ir Kalėdos yra ypatingos šventės, kurias visuomet praleidžiu Lietuvoje. Vis dėlto 2018-ųjų sutikimas man labai patiko – pakėlėme taurę ir nuėjome miegoti, o ryte išskridome į Buenos Aires.“

2.  Kelionė į Pietų Ameriką.

Žinomas vyras anksčiau nėra buvęs šiame žemyne, tačiau su drauge Fausta nutarė ten praleisti dalį žiemos bei pasimėgauti šiluma. Pirmiausia jiedu nuskrido į Buenos Aires, vėliau laivu išplaukė į Urugvajaus sostinę Montevidėjų, galiausiai neplanuotai užsuko ir į Braziliją.

3. Pusmetis užsienyje.

Pusė metų Lietuvoje ir pusmetis užsienyje. Toks gyvenimo modelis, žurnalisto teigimu, dar prieš kelis metus atrodė tarsi rožinė svajonė. „Dalį žiemos su Fausta praleidome Pietų Amerikoje, vėliau porą kartų buvome ilgesniam laikui apsistoję Kalifornijoje. Tokios kelionės – įkvėpimo šaltinis, padedantis rašyti. Be to, dėl laiko skirtumo, lieka tik 2-3 val. paroje, kai gali susiskambinti su esančiais Lietuvoje. Tiek visiškai pakanka ir padeda protingai planuoti laiką. Taip pat tai padeda atitrūkti nuo neigiamų aktualijų“, – vardija A. Užkalnis.

Jis sako, kad pusmetį praleisti užsienyje norėjo visai ne todėl, kad Lietuvoje jam nepatinka, tiesiog Los Andželas jam labai mielas miestas, praktiškai antrieji namai.

A. Užkalnis su drauge Fausta Marija Leščiauskaite, BNS nuotr.

4. Lentynos kvepalams.

Žinomas žurnalistas turi per šimtą įvairių kvepalų. Juos rinkti pradėjo dar tais laikais, kai dirbo Didžiojoje Britanijoje, BBC ir daug keliavo bei nuolat lankydavosi oro uostų parduotuvėse. Vėliau jį ėmė dominti skirtingi kvepalai, ypač nišiniai ar tie, kurių parduotuvių vitrinose nebeliko.

„Įsigytus kvepalus mesdavau į dėžes, tačiau šiemet, kai su Fausta kraustėmės į naują būstą, ji nusprendė šį dalyką sutvarkyti. Bute atsirado pora lentynų kolekcijai. Taigi galiu kasdien pasipurkšti ir prisiminti, kaip kvepia vieni ar kiti kvepalai. Kai skaičius artėja prie dviejų šimtų, būna, kad kai kurie aromatai pasimiršta“, – teigia vyras.

5.  Nuosavas būstas.

Iki šiol Fausta ir Andrius gyveno nuomojamuose būstuose, tačiau šiemet pora nusprendė persikraustyti į nuosavą loftą. Nors ir gaila namus palikti tuščius pusmečiui išvykus į užsienį, žurnalistas atskleidžia, kad būstą įsigijo norėdamas šuns. „Ne visi nori, kad nuomininkai turėtų keturkojį“, – apgailestauja A. Užkalnis.

6. Šuo.

Kalytė – Arizona arba šuniukas Oregonas. Tokie vardai dar iš anksto buvo parinkti būsimam augintiniui. „Šunelį ėmėme iš prieglaudos. Šis, mums atvykus, pribėgo pirmasis, tad jį ir pasiėmėme. Žinoma, kaip ir visi prieglaudose gyvenantys keturkojai, Oregonas turėjo liūdną istoriją su laiminga pabaiga. Jį su sese žmonės paliko tiesiog kukurūzų laukuose, netoli Alytaus. Pro šalį važiavę žmonės juos išgelbėjo ir atgabeno į prieglaudą. Sesė šeimininkus susirado pirma, o Oregonas labai daug džiaugsmo teikia mums“, – nuoširdžiai dėsto A. Užkalnis.

7. Apsilankymas mėgstamiausiame restorane.

Kelionė į japonų restoraną Kanadoje – Andriaus dovana širdies draugei.

8. Faustos dovana 48-ojo gimtadienio proga.

„Paprastai mano gimtadienius švenčiame užsienyje, tačiau šiemet išvykti nepavyko, todėl nusprendėme apsistoti „Kempinski viešbutyje, – apie lapkričio 26-ąją švęstą gimtadienį pasakoja žinomas vyras. – Tuo metu kaip tik buvo puošiama viešbučio kalėdinė eglė. Man ji gražesnė už visas kitas miesto eglutes.Tai tradicinė žalia eglė, puošta raudonais žaisliukais ir gelsvomis bei baltomis lemputėmis.“

BNS nuotr.

9. Dešimtasis „Užkalnio žurnalo“ numeris.

Kai prieš pustrečių metų ėmėsi leisti žurnalą, A. Užkalnio dažnas teiraudavosi, ar jis tikras dėl tokio žingsnio – dažno nuomone, popieriniai žurnalai vis mažiau skaitomi. Tačiau dabar žurnalistas džiaugiasi – popierinė spauda yra vėl populiari.

10. Pasikeitęs požiūris į Berlyną.

„Tai buvo nemėgstamiausias mano miestas – pilkas, niūrus... Miestas apie nieką. Apie jį galima buvo pasakyti tiek, kad jis kadaise buvo padalintas siena, skyrusia laisvę ir nelaisvę. Šiemet su Fausta vykome ten norėdami pasižiūrėti kas ten skanaus ir smagaus, – pasakoja A. Užkalnis. – Tai miestas su labai negražiais drabužiais, tačiau labai gražiu vidumi – restoranai, galerijos, knygynai ir kt. čia niekuo nenusileidžia Niujorkui, Tokijui ar kitiems pasaulio didmiesčiams.“

BNS nuotr.

11. Apsilankymas dviejų „Michelin“ žvaigždučių restorane.

Viešėdami Berlyne Andrius ir Fausta galėjo pasimėgauti dviem „Michelin“ žvaigždutėmis įvertinto restorano patiekalais. Žinomas vyras atskleidžia, kad ši patirtis dviem žmonėms atsiėjo nemažą sumą – 450 eurų, tačiau maistas buvo tiek vertas: „Restorano virtuvės šefas – austras, kuris stengiasi atkurti savo vaikystės potyrius ir iš labai paprastų produktų gamina labai skanų maistą. Jam puikiai pavyko – tai buvo ir nostalgija, ir aukštoji gastronomija.“

12. Dar vieni metai su Fausta.

„Ji – vėjas po mano sparnais, tačiau tuo pačiu vienas iš nedaugelio žmonių, galinčių mane suvaldyti. Mano kūrybinė energija labai stipri, bet netobula. Manyje – daug tamsaus. Lengvai nusiridenu į pyktį, pagiežą, sarkazmą, – sako A. Užkalnis. – Man pasisekė, kad turiu žmogų, su kuriuo ne tik gyvenu, bet kuris dar ir stengiasi jautriai bei atkakliai moderuoti šias mano savybes ir padaryti iš manęs Užkalnį su žmogiškesniu veidu. Tai didelė sėkmė. Turiu nemažai draugų ir pažįstamų pramogų versle, kurie pasuko publikos niekinimo ir ekstremalaus sarkazmo keliu ir atsidūrė ten, kur aš atsidurti nenorėčiau. Tai kelias į aklavietę. Kad toks žmogus kaip aš neatsidurtų aklavietėje, turi kažkas padėti.“

Parengė Eimantė Juršėnaitė.

Visas Andriaus Užkalnio ir Giedriaus Masalskio pokalbis – laidos „Tuzinas“ įraše.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.