Gyvenimas

2018.09.08 14:07

Tavo veidas. Žinodami, kuriuos taškus spausti, atsikratysite streso

LRT.lt2018.09.08 14:07

Stresas yra šmikis – jį sukelia įvairiausios smulkmenos. Ir mūsų visuomenė tikrai nuo jo kenčia, portalui LRT.lt sako veido mankštos trenerė Viktorija Baltramiejūnienė. O ar žinote, priduria ji, kad įmanoma sumažinti stresą patiems, namuose, tiesiog taisyklingai liečiant savo veidą?

„Prieš rugsėjį atsirado daug straipsnių, kaip sumažinti vaikams stresą prasidėjus mokslo metams. Džiugu ir naudinga. Tačiau niekas nekalba apie tai, kad laiminga mama – laimingas vaikas, mokytoja be streso – laimingi visi jos mokiniai. O ramus ir geranoriškas darbuotojas yra puikus kolega ir vertas paaukštinimo žmogus“, – pastebi V. Baltramiejūnienė.

Taigi, pabrėžia ji, nenumokite ranka į veido savimasažą – atlikite viską nuo pradžios iki galo vadovaudamiesi rekomendacijomis bei schemomis ir tada tikrai pajusite, kaip:

– nusiraminate, jaučiatės geriau, mąstote koncentruočiau,

– nebelieka įtampos akyse ir kaktos srityje, sumažėja arba dingsta galvos skausmas,

– atsipalaiduoja spazmuotos raumenų vietos, ilgainiui mažėja raukšlės,

– stimuliuojami biologiškai aktyvūs taškai, tad organizmas tampa atsparesnis bet kokiems išorės veiksniams ir stresui,

– sumažėja momentinis pykčio ar streso lygis.

Veido paruošimas. Geriausia, kad, nusprendus imtis manualinės technikos, nebūtina specialiai paruošti savo veido – netgi galite likti su lengvu makiažu. Siūlomos technikos mintis ir yra „anti stress“ – t. y. greita, paprasta, bet veiksminga pagalba, kai jaučiate, kad neigiamos emocijos ar emocinis nuovargis ima viršų.

Taškai. Švariomis rankomis veide įspaudžiame taškus (pagal schemas). Nugara turi būti tiesi, nagai trumpi. Spaudžiame pirštų pagalvėlėmis. Įspaudimas neturi būti skausmingas, bet tiesiog liesti odą irgi netinka. Įspaudę pirštais nevibruojame, nejudiname.

Kvėpavimas. Įspaudus taškus, reikia stengtis kvėpuoti diafragma (kitaip – tai gilus sąmoningas kvėpavimas pilvu). Taškus laikome per du gilius įkvėpimus ir iškvėpimus – apie 8–10 sekundžių. Įkvepiame per nosį, iškvepiame per burną.

Emocijos. Jei įmanoma, reikėtų susikoncentruoti tik į tašką ir kvėpavimą. Dar vienas patarimas – užfiksuokite savo emocinę būseną iki veido stimuliacijos ir palyginkite, kaip jaučiatės po jos.

Atlikimas. Taškus įspaudžiame tik vieną kartą, pakartoti visos schemos kelis kartus nereikia. Galima atlikti šį atpalaiduojamą savimasažą kasdien, o ypatingais atvejais – ir kelis kartus. Galite stimuliuoti tik atskiras veido zonas (pvz., kaktą ir antakius), jeigu jaučiate įtampą būtent tose vietose.

Kuriuos taškus turėtume stimuliuoti?

Paeiliui parodoma veido stimuliacijos tvarka nuo viršaus iki apačios (asmeninio archyvo nuotraukos).

1. Kaktos centras (įtampos ir horizontalių raukšlių mažinimas).

2. Kaktos periferija.

3. Tarp antakių (įtampos ir rūpesčio raukšlių mažinimas).

4. Po antakių pradžia.

5. Po antakių linkiu (akių spaudimo mažinimas).

6. Smilkiniai.

7. Po akimis, ties išoriniu akių kampu (juoko raukšlytės).

8. Ties nosies šnervėmis (nosies lūpų raukšlės pradžia).

9. Ties lūpų kampučiais (juoko raukšlės).

10. Smakras (raukšlė tarp burnos ir smakro).

11. Po smakru.

12. Ausys.

Parengė Jurgita Jasiūnienė.

Draudžiama publikuoti nuotraukas bet kurioje žiniasklaidos priemonėje, išskyrus LRT.lt, be raštiško autoriaus sutikimo.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.