Gyvenimas

2018.09.11 11:49

Ką daryti, kad išėjus į pensiją neapimtų depresija?

LRT.lt2018.09.11 11:49

Normal 0 19 false false false EN-US X-NONE X-NONE

W. A. Ellis/Unsplash nuotr.

Kaip nepasiduoti depresijai?

Kad pradėti naują – pensinį – gyvenimo etapą būtų lengviau, daugelis ekspertų, pasak rašinio autorės N. Schimelpfening, patartų štai ką:

Ir toliau būkite aktyvūs. Darykite tai, kas padėtų jūsų kūnui ir protui toliau aktyviai veikti. Galėtumėte, pavyzdžiui, lankyti kokius nors užsiėmimus, imtis savanorystės ar net šiek tiek užsidirbti.

Stiprinkite socialinius ir šeiminius ryšius. Svečiuokitės pas vaikus ar pasisiūlykite dažniau pabūti su anūkais. Susitikinėkite su draugais, eikite su jais į renginius. Apsilankykite bendruomenės centre, pasidomėkite, galbūt čia jums pasiūlys tokios veiklos, kuri ne tik bus jums įdomi, bet ir padės susirasti naujų bičiulių.

Atraskite naujų tikslų. Galbūt galėtumėte imtis tokio savanoriško darbo, kuris būtų susijęs su buvusia jūsų profesine veikla? O gal visą gyvenimą svajojote užsiimti kažkuo, kam niekada neturėjote laiko ar galimybių? Darydami tai, kad suteiktų jūsų gyvenimui prasmės, susigrąžinsite gyvenimo pilnatvę, kurią anksčiau jums užtikrindavo darbas.

Įgyvendinkite savo svajones. Galbūt jūs visada svajojote išmokti groti kokiu nors instrumentu? O gal visuomet norėjote kažkur nukeliauti? Dar pats metas tai padaryti. Esate laisvas ir vis dar pakankamai jaunas žmogus, kad galėtumėte šias svajones įgyvendinti. Pirmyn!

Susidarykite dienotvarkę. Ko gero, esate įpratęs planuoti dienas, nes to reikalaudavo jūsų darbas. Dabar, kai laisvo laiko daug ir niekur nereikia skubėti, dienotvarkės nebuvimas gali gerokai erzinti. Susidarykite dienos planą: aiškiai nusistatykite laiką, kada tvarkysitės namuose, kada užsiimsite fizine veikla, kada savanoriausite ir t. t.

H. Phan/Unsplash nuotr.

Ką daryti, jei visi šie patarimai jau nebepadeda?

Jei jaučiate, kad depresyvi nuotaika nesitraukia ir kad depresija ima daryti akivaizdžią neigiamą įtaką jūsų gyvenimui, gali būti, kad jums reikalinga specialistų pagalba, rašo N. Schimelpfening. Tikėtina, kad jums – sunkus depresinis sutrikimas. Jo simptomai:

- jaučiatės liūdnas, prislėgtas ar tiesiog tuščias,

- jūsų nebedomina dalykai, kuriais anksčiau domėjotės,

- nuolat jaučiatės susierzinęs ir neramus,

- vakare sunkiai užmiegate, ryte – sunkiai keliatės,

- pastebite apetito arba kūno svorio pokyčius,

- jums sunkiau mąstyti, priimti sprendimus, įsiminti,

- visą laiką jaučiatės pavargęs,

- jaučiatės nereikalingas arba dėl visko kaltas,

- neturite vilties, kad reikalai susitvarkys,

- galvojate apie mirtį arba savižudybę.

Jei patiriate bent kelis iš šių simptomų, apsilankykite pas savo šeimos gydytoją, kad jis pasakytų savo nuomonę. Jis jūsų šio bei to paklausinės ir galbūt pasiūlys atlikti testą, padėsiantį jam įvertinti, ar šiuos simptomus gali lemti kokia nors kita priežastis, kaip antai sveikatos būklė ar vaistai, kuriuos vartojate. Jei minėtos priežastys būtų atmestos, jums gali būti diagnozuota depresija.

Yra keletas labai veiksmingų, padedančių sėkmingai grįžti į normalų gyvenimo kelią depresijos gydymo metodų: gydymas antidepresantais, psichoterapija ir specialistų konsultacijos. Gydytojas, įvertinęs jūsų būklę, nuspręs, kurį iš šių metodų skirti. Paprastai skiriamas gydymas vaistais kartu su psichoterapija, tačiau galutinį sprendimą gydytojas priims atsižvelgdamas į tai, koks gydymo būdas geriausiai tinka būtent jums.

Populiariausi